Gå til innhold

Leveringstid med Posten


Anbefalte innlegg

Hvor lang tid bruker Posten å levere en pakke fra Oslo til Tromsø?

Jeg har bestilt en pakke fra PSData 11.05 dem sendte den 12.05,

Her er hendelselista fra Posten:

 

Dato: Kl: Hendelse: Poststed:

12.05.04 20.06 INNLEVERINGSREGISTRERT 4606 KRISTIANSAND S

13.05.04 08.28 SORTERT 0024 OSLO

 

Når kommer pakken til Tromsø?

 

Mvh. Lars Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Volupat, har du bestillt fra PS data?

 

Jeg har akkurat samme som deg, og somlingen til PS data kan gjøre at jeg i verste fall ikke får varene mine før på mandag! :(

 

Dato:	Kl:	Hendelse:	Poststed:	
12.05.04  20.27  INNLEVERINGSREGISTRERT  4606 KRISTIANSAND S  	
13.05.04  07.58  SORTERT  0024 OSLO

Dato:	Kl:	Hendelse:	Poststed:	
12.05.04  19.19  INNLEVERINGSREGISTRERT  4606 KRISTIANSAND S  	
13.05.04  12.35  SORTERT  0024 OSLO

 

Og hvorfor det er pakket i 2(!) pakker og dem er levert inn med nesten én times forskjell, aner jeg ikke. Angrer at jeg ikke bestillte fra MPX, dette er ikke verdt den 100-lappen jeg sparte.

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Dere som har peil:

Dato:       Kl:      Hendelse:                        Poststed: 
13.05.04  10.11  INNLEVERINGSREGISTRERT  0024 OSLO

Tror dere den pakken er på vei til meg i Bergen akkurat nå?

(Kom antagelig fra et sted i Danmark)

Endret av suzze
Lenke til kommentar
Masse rart

Er sikkert levert i to kolli.

 

Dere som har peil:

Dato:       Kl:      Hendelse:                        Poststed: 
13.05.04  10.11  INNLEVERINGSREGISTRERT  0024 OSLO

Tror dere den pakken er på vei til meg i Bergen akkurat nå?

(Kom antagelig fra et sted i Danmark)

Må vel sorteres i Oslo først, kanskje den er på flyet.

Endret av Volutpat
Lenke til kommentar

Uansett hvor du bestiller fra så kan ikke nett butikken lastes for at Posten er treig.... Har bestilt fra det fleste nett butikker mang en gang og det varierer på når jeg får pakken.

 

Det verste du kan bestille er iallefall På døren for det går en dag senere en vanlig service pakke iallefall til Kristiansund. (og jeg som trodde det skulle gå mye raskere, i tilleg bor jeg i andre etasje i blokk og her gidder ikke postmannen å gå opp å ringe på, så da får jeg så regel ikke pakken før jeg henter den dagen etter på postkontoret)

Har klaget til posten uten at hjelper...

 

Er svært misfornøyd med posten og det er vist også de fleste nett butikker jeg har snakket med( noen ganger forsvinner pakker i posten og dukker opp etter flere uker)

 

Handler en del på nettet og jeg blir bare mer skuffet over posten etter mer de skal effektiv de sier de skal bli..

 

RScue

Lenke til kommentar
Sist gang jeg bestillte fra PSData tok det en dag fra Oslo til Tromsø, men der ble den liggende i 2 uker før den ble sendt videre til Longyearbyen.

Vel, går ikke postflyet til Svalbard annenhver uke ? Dere slipper i tillegg mva, så ikke klag.. :p

Lenke til kommentar
Har du tenkt på at kanskje Posten HENTER varene hos PS Data ???

De kjører vel ikke varene til Posten,og stiller seg ved luka for å sende...

Vel, min sending består av to kolli virker det som. Den ene veier 0.005 kg. Hva er vitsen med DET? Og om posten henter varene hos PS data, hvorfor henter de ikke alle likt? Eller iallfall alle de som ha blitt pakket sammen eller er deler av samme forsendelse?

 

Om du ser på min sending så er de "sendt" med en times mellomrom. Sløvt, uansett hvem som har skylden.

 

Når det gjelder 'bestilling' og betaling er PS data greie nok - Komplett synes jeg er minst like bra, bare synd man ikke kan betale på forskudd. Neste gang blir det neppe PS data.

 

_

johanf :dontgetit:

Lenke til kommentar

hver gang jeg bestiller noe, så tar det 5 dager, uansett webshop.

Sist jeg bestilte, fra microplex så brukte de tirsdag-tirsdag før pakken var her i tromsø.

 

Derfor bruker jeg å bestille ting på søndagskvelden, så har jeg pakken på lørdag, evt fredag. Til Tromsø altså.

Lenke til kommentar

når varen blir hentet og når den blir innleverings registrert er ikke helt det samme. Normalt henter en postbil/trailer pakker fra flere plasser før den til slutt kommer inn til en postterminal. der blir pakkene sendt på samlebånd og scannet automatisk eller manuelt (innleveringsregistrert) . Det at dine to kolli er registrert med en times mellomrom kan for eksempel skyldes at de har ligget i to froskjellige postkontainere og at disse har blitt scannet på forskjellige tider (på grunn av f.eks matpause) eller at man har hatt andre containere i mellom de fra nettbuikken. Det er mye tilfeldigheter..men jeg kan med 99 prosent sikkerhet si at de ble hentet av posten på likt. At det er to kolli må du spørre nettbuikken om... det er ikke posten som plukker og pakker delene

Lenke til kommentar
Hvor lang tid bruker Posten å levere en pakke fra Oslo til Tromsø?

Jeg har bestilt en pakke fra PSData 11.05 dem sendte den 12.05,

Her er hendelselista fra Posten:

 

Dato: Kl: Hendelse: Poststed:

12.05.04 20.06 INNLEVERINGSREGISTRERT 4606 KRISTIANSAND S

13.05.04 08.28 SORTERT 0024 OSLO

 

Når kommer pakken til Tromsø?

 

Mvh. Lars Anders

I og med at det er helg vil ikke pakken din bli sortert før mandags formidag. Det vil si at den er ute hos din post i butikk i løpet av mandag ettermidag. Adresselappen vil du få på tirsdag. Pakken kan du m.a.o. hente på mandag kveld hvis du tar utskrift av pakkenummeret. Dette gjelder hvis du har postnummer 9006 - 9024 og 9100.

 

Du vil kanskje spare en dag ved å bruke hjem på døren, forutsatt at du er innenfor dekningsområdet til sjåførene på postterminalen. Det skjer iallefall hvis jeg bestiller fra Komplett.no, har ikke prøvd psdata.no så der er jeg litt usikker. Pakken ville i så fall sansynligvis ikke bli registrert i Oslo, men sendt direkte oppover med toget. Usikkerhetsmomentet her er om pakken ville nådd fram til toget som går nordover fra Oslo på kvelden den 12. Psdata ligger i en annen sone enn komplett gjør, så det er ikke sikkert man når toget.

Du vil i så fall fått den utkjørt på fredags kveld. Dekningsområdet er iallefall Tromsøya. Er ikke helt sikker hva som kjøres av Tromsdalen og Kvaløysletta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...