Gå til innhold

skal ha ny bærbar pc !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For ca 15000,- på nettet får du en Dell Latitude D600 med Pentium-M 1.4 GHz, SXGA-skjerm, ATI Mobility Radeon 9000 32 MB dedikert DDR-SDRAM, 512 MB PC2100 DDR, 30 GB HD. Integrert 10/100/1000 Mbit ethernet, trådløst nettverkskort med støtte for 11/54 Mbit, minimum 3 års garanti, International Next Buisness Day on-site. Denne PC'en veier bare ca 2 kg. Man kan bytte harddisk og minne selv uten at garantien blir forringet. Det er ingen forseglinger i denne PC'en.

Jeg har Latitude D600 selv, og maken til laptop skal man lete lenge etter.

 

Edit: jeg ringte inn til Dell, og fikk prutet den ned langt over 1000 kr. Du må bare treffe på riktig selger.

 

Edit edit: denne modellen selges KUN med Pentium-M/Centrino

 

edit edit edit: Denne laptopen kan også bestilles med den nye P-M Dothan, men dette koster.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
det er vært og kjøpe det i stede for en dyr celtrino eller !?

 

hva er 1000mhz celtrino i p4 ?

Hmm. Jeg er selv på jakt etter laptop, men siden jeg først og fremst skal bruke denne til å skrive (notere) på i en skolesetting trenger jeg ikke så mye mer enn en centrino 1000. Så mitt spørsmål er, hvor finenr man den sorten? Har prøvd produktguiden til barbara.no men det var så mange options der at jeg ble lettere fortapt.

Lenke til kommentar
det er vært og kjøpe det i stede for en dyr celtrino eller !?

 

hva er 1000mhz celtrino i p4 ?

Hmm. Jeg er selv på jakt etter laptop, men siden jeg først og fremst skal bruke denne til å skrive (notere) på i en skolesetting trenger jeg ikke så mye mer enn en centrino 1000. Så mitt spørsmål er, hvor finenr man den sorten? Har prøvd produktguiden til barbara.no men det var så mange options der at jeg ble lettere fortapt.

kansje en brukt pc eller noe 1000 centrino får du kansje ikke kjøpt nå lenger

Lenke til kommentar
Nå var ikke jeg ute etter en multimedia-laptop heller, men en lett og kraftig laptop som har lang batterilevetid, og som jeg kan utvide akkurat som det passer meg, og som dekker alle behov.

se på denne den er også dell kjempe kraftig. ATI 9600 pro turbo og 1.5 contrino 1år hente service da koster denne nesten 11.000 uten mva (på små bedrifter)

 

du får med en skriver i tillegg verdi kr overkant av 1000 kr og børe veske :thumbup: dell eier !! takker STIGFJELL nå vet jeg åssen merke jeg skal ha i allefall

Endret av Chris_p4_2.8@800
Lenke til kommentar
Skjønner hva du mener. Ser bra ut det der. Og det er derfor privatpersoner ikke kjøper en Dell Latitude heller. Jeg anbefalte Latitude D600 fordi jeg er strålende fornøyd med denne.

Tror jeg går for denne :

 

 

 

 

Intel® Centrino Mobile Technology

Inneholder Microsoft® Windows® XP Operativsystem

15.4" Widescreen LCD skjerm med UltraSharp teknologi

Intel® 855PM brikkesett

1MB on-die L2 cache

1 Type I eller Type II PC Card spor

Internt 56K V.92 modem

Integrert 10/100 Ethernet LAN

Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini-PCI trådløst LAN

I/O: S-video out, 2x USB 2.0, IEEE 1394 (Firewire), RJ-11, RJ-45, VGA, Docking

Innebygde kvalitetshøyttalere

Dell tastatur med Touchpad

Lithium Ion 72Whr (9 cell) batteri

Norton Internet Security 2004 (AntiVirus, Firewall, Privacy) - 90-dagers prøveversjon

 

Xp home edition

Dell? A920 Alt-i-ett printer (verdi 1.026,- inkl. mva).

1 års henteservice. Standard på denne modellen

15.4" UltraSharp? WXGA (1280x800)

Maitilbud: 512Mb 333MHz DDR RAM (2x256)

128MB ATI® Mobility? Radeon? 9600 PRO TURBO - Anbefalt av Dell (+800 kr)

Spesialtilbud: 40GB Ultra DMA/ATA 100

8x DVD / 24x CD-RW COMBO, modulær, med decoder-programvara

Dell Wireless 1350 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Trådløst LAN (+1 kr)

Deluxe bæreveske, nylon - Anbefalt av Dell (+380 kr)

Ion Silver/Moonlight Silver (fargen på PCen)

Microsoft® Works 7.0

Norsk oprativ sys.

 

og prisen kommer på HYGGELIGE 11.471 kr (med mvh 14.224) :thumbs:

Endret av Chris_p4_2.8@800
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
hei Chris_p4_2.8@800

 

etter det jeg har hørt\lest suger servicen til whitebox!

Folk blander "service" og "leveringstid" litt for mye synes jeg.

Lenke til kommentar
hei Chris_p4_2.8@800

 

etter det jeg har hørt\lest suger servicen til whitebox!

Folk blander "service" og "leveringstid" litt for mye synes jeg.

Dette bør skilles klart mellom. Men når man lyver om leveringstiden, er det korrekt å kalle det råtten service. Den slags holdninger hos en butikk vekker ikke særlig tillit hos våkne forbrukere.

 

B.T.

Lenke til kommentar
hei Chris_p4_2.8@800

 

etter det jeg har hørt\lest suger servicen til whitebox!

Folk blander "service" og "leveringstid" litt for mye synes jeg.

Enig. I tillegg synes folk de har fått bra service, hvis butikken klarer å levere varene ... til nesten samme pris de har blitt lovet og innen 1 måned fra de bestillte varen. Merkelig ...

 

Mine anbefalinger:

  • CL56 eller CL1557 fra Whitebox.no
  • G556 eller G556E fra Multicom.no
  • Tundra 1557 fra PSData.no

Av disse tre firmaene, har jeg bare personlig erfaring med PSData og jeg er veldig fornøyd med service'n. Service i betydning "når jeg trenger hjelp" eller "når noe er ødelagt".

 

Anbefaler IKKE Dell under enhver omstendighet. Elendig service og support. Jeg gjentar som alltid; det er frustrerende å ringe teknisk support og forvente en med peil, men isteden få en 18-årig drittunge som leser fra et papir. Og hvis ditt problem ikke står på hans papir, er det du som sliter... :(

 

Hvis TV-ut ikke virker, trenger man IKKE å kjøre Defrag og Scandisk... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...