Gå til innhold

Hjemmesveiset - bildeupdate


Anbefalte innlegg

Grr, nope får ikke opp noen bilder her. Hele domenet galletrokk.com er sperret av for en eller annen grunn. Fikk en kompis til å laste ned bildene og sende de så jeg fikk se. Meget bra, ser stort potensiale i denne. Kunne ønske jeg hadde like gode sveisekunnskaper..

 

Stå på..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NICE;) Har vudert å mekke til noe lignende men da i alu og tig sveise det hele. Tig svei blir jo mye finere og det går ikke så mye varme i materialet slik at det vil trekke seg mindre.

Jeg har sinnsykt lyst på TIG apparat! Noen som vet hvor mye de koster? Foreløpig låner jeg bare onkelen min sitt MIG.

Lenke til kommentar
NICE;) Har vudert å mekke til noe lignende men da i alu og tig sveise det hele. Tig svei blir jo mye finere og det går ikke så mye varme i materialet slik at det vil trekke seg mindre.

Jeg har sinnsykt lyst på TIG apparat! Noen som vet hvor mye de koster? Foreløpig låner jeg bare onkelen min sitt MIG.

Feks. denne 2001 modell http://www.welmax.no/maskin.asp?maskinID=176

Bilde http://www.welmax.no/images/Discovery%20140T.jpg

5 000.- + moms

 

http://www.welmax.no/

 

Som nye så begynner dem vel på 10-12000 ca.

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar
ser bra veldig bra ut :thumbup:

men ej likte ikkje den skeive kanten, har du punkta riktig :hmm:

Den vinkelen som er skeiv er som sagt bakerst nederst, og er ikke lett å se på bildet. Jeg vet at dette ikke er perfekt, men kan godt ta bilder for å vise at den ikke er spesielt skeiv!

 

Har planer om å kutte den ene vinkelen og sveise den fast slik at den også blir fin

Lenke til kommentar

Bare et tips, for å få rettest mulig ramme sveiser du så mange som mulig av ramme delene i L form før du setter det sammen til firkanter. Lettere å få de 90 gradene du ønsker da, så å sette sammen 90 vinkel mot 90 vilnkel blir lett og veldig bra :yes:

 

Litt sent å si det nå, men det har funket mange ganger for meg og det er kjekkt å vite.

 

Tror det blir bra det derre, ser bra ut til nå ihvertfall :thumbup:

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

Ja det var litt sent nå!

men jeg skal finkutte-sveise en av dagene nå - hvis det er mulig da;

 

:blush: jeg klarte å fåkke opp hodet på sveiseapparatet såeh venter på noen deler.... skrudde feil vei, og vips knakk noe greier

Sånn går det når det er lings og hjernen går andre veien

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

DET GÅR IKKE SÅ FORT

 

Men holder på med en del pirkearbeid innemellom - bl.a. sparkling og pussing. Har vel tatt på sparklelag nr. 4 nå sånn ca.

Også har jeg fått plexiglass ferdig kappet i riktig størrelser!

 

nypc17t.jpg

 

 

nypc18t.jpg

 

nypc19t.jpg

 

Over her har jeg også lagt på et lag med grunning for å se bedre hva som må sparkles og slipes.

 

 

Håper noen kan kommer med noen tips her også!?

Jeg skal lage sprekk til DVD-spilleren som er slot-in. Hvordan kan jeg få laget utløserknappen til denne?

Jeg skal feste alle platene bortsett fra den ene siden som skal være avtagbar. Hvordan bør jeg feste de som skal være der permanent? Jeg har tenkt litt på silikon/fugegreier, men åpen for forslag. Døra som kan tas av tenkte jeg litt på thumbscrews om jeg klarer å sveise på noen lister og lage små gjengehull ....

 

 

Det går jevnt og trutt, og gir meg ikke før det er ferdig i alle fall.

Må ta av HK-brett og feste det igjen med skruer/popnagler senere, sparkle/pusse/lakkere ferdig ramma, tone plexiglassplatene mørke+montere, feste DVD og PSU med patentbånd f.eks. + en del annet plukk.

Lenke til kommentar
NICE;) Har vudert å mekke til noe lignende men da i alu og tig sveise det hele. Tig svei blir jo mye finere og det går ikke så mye varme i materialet slik at det vil trekke seg mindre.

Jeg har sinnsykt lyst på TIG apparat! Noen som vet hvor mye de koster? Foreløpig låner jeg bare onkelen min sitt MIG.

Tig-apparat kan man få rimelig. Problemet er jo den helv.. dekkgassen. Nå får man ikke kjøpt vanlige flasker mer, man må leie :thumbdown: Men er det noen her som kjenner noe til engangsflasker? Hvor lenge varer de sånn ca, og hva koster de?

Lenke til kommentar

Nå er hjørnene slipa med vinkelsliper og dremel, og plexiglass pusset og tilpasset med kniv og sandpapir!

 

nypc20t.jpg

 

nypc21t.jpg

 

nypc22t.jpg

 

Har også tatt av hovedkortbrettet midlertidig, slik at jeg kan få jobbe i fred med ramma. Det stod litt i veien

Lenke til kommentar
Jeg har samme plexi liggende hjemme, (tror jeg) og belegget på den ene sia er lett å dra av, mens på den andre siden er det henger det helt sykt, noen triks?

De er kjempelett å ta av på de jeg har fått hvertfall!

Kanskje de kan ha ligget en stund i en rå garasje ellerno og festet seg enda bedre enn det skal på en eller annen måte??

Lenke til kommentar

meget stilfullt, det skal du ha... dette skal følges med på. Men ang knapp til dvd spilleren... hvis du føler for å mekke litt på den, så kan du jo lage til en eller annen form for IR-fjernkontroll? bare et forslag. men det hadde jo unektelig vært litt tøft å ha eject-knappen på nøkkelringen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...