Gå til innhold

Hjemmesveiset - bildeupdate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok da er vi i gang med flere bilder :dribble:

 

Med den kjære biltemavinkelen forsøker jeg å få dette sveiset sammen til en hel ramme så rett som mulig

nypc07t.jpg

 

nypc08t.jpg

 

Så skal hovedkortbrettet på, og da må det måles riktig med hovedkortet med et par PCI kort på. Så var det bare å fjerne HW og sveise ivei. Brettet er av noe ala de bruker i takrenner og sånt, lukta fælt svidd av det sorte belegget da det ble sveisa på!

nypc09t.jpg

 

Kortet ble stort sett festet fast med disse små flappene på hver side, Men det ser ut til å være nok.

nypc10t.jpg

 

Jadda.. det her blir så rett så

nypc11t.jpg

 

Sånn da var den grei, og klart for å feste på siste ramma sånn at det blir en hel kasse!

nypc14t.jpg

 

Men først et lite bekjentskap med vinkelsliperen for å skjære vekk diverse stykke sveisinger og annet rask

nypc15t.jpg

 

Og slik ble det etter en dags arbeid. Er temmelig fornøyd foreløpig, bortsett fra at dette selvfølgelig ikke måtte bli helt rett ... Men det blir kun i det ene bakerste hjørnet. Dette er slik kabinettet skal stå, med uttak under.. skal selvfølgelig sette på noen bein slik at ledningene får fritt rom. blir spennende å se åssen det vil fungere. Neste nå er å sveise litt flattjern for å støtte strømforsyninga og cdrom bl.a.

nypc16t.jpg

Lenke til kommentar

ser bra ut! men skal du ikke bruke skruer til å feste hovedkortet med ? Bare de metall lappene som henger utenfor ? Jeg hadde vel tatt meg bryet å fikse ett hjørne hvis det er skjeivt men ditt kabinett og hvis det ikke får noe utfall senere er det vel ikke noe vits!

Stå på!

Lenke til kommentar

her er link til en html, men hjelper vel ikke om du har skrevet inn manuelt heller

http://www.galletrokk.com/diverse/sveisepc/index.htm

 

Jeg ser foreløpig om de lappene holder! de er jo sveisa fast, men kan jo være en ide å trøkke noen skruer gjennom også..

Håper det hjørnet ikke maner noen problemer, det blir evt. når plexiglasset skal måles og kappes, men jeg tar det heller som en utfordring!

Lenke til kommentar
Jeg har skumlest denne workloggen, men har ikke funnet ut åssen materiale du bruker. Sveiser du med vanlig stål, alu eller kanskje titan (hvis du har penger)?

 

Hvis du bruker stål, blir det ikke forferdelig tungt? :no:

 

Btw. Nice work. Tror ikke den faller sammen med det første. Støtsikker PC :thumbup:

Jeg bruker stål ja. Har sveiset et annet kabinett i stål, og blir jo litt vekt på det, men jeg tror nok at et trekabinett blir vel så/enda tungere.

Lenke til kommentar
Der var det jo nok med lyddempningsmatriale, kan ikke komme så veldig mye lyd ut fra den der...

 

Blir det veldig varmt inne i den maskinen der?

dempina gjør jo at varmen ikke får direkte kontakt med jernet, men blir max 56 grader hvis jeg spiller litt, eller ligger den stabilt på 50 grader med alle viftene på minimum. På full guffe er den nede i 43 tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...