Gå til innhold

Hjemmesveiset - bildeupdate


Anbefalte innlegg

Da prøver jeg meg på en worklog ..

Planen er å få lagd en helst så liten pc som mulig, men jeg må nøye meg med micro ATX for å få nok kortplasser. Kommer også til å bruke vanlig strømforsyning.

 

Dette blir hjemmesveiset fra bånn, og forhåpentligvis blir det lekkert nok med sotede plexiglass rundt det hele ...

 

HW blir forhåpentlig bra med tiden, + at dette skal være så trådløst som mulig inkl. trådløs mus/tast, WLAN, og evt. bluetooth for moro skyld. Vil også putte inn et bra lydkort for musikklaging som et bærbart lite studio. Vil også bruke den etterhvert som hometheatre-PC med lcd display og greier

 

Men først må jeg få begynt med en ting - sveise et kabinett.

Skal prøve å legge noen bilder her så ser vi åssen dette blir etterhvert

Jeg prøver først å legge ut et lite bilde av hovedkortet jeg skal bruke...

nypc00t.jpg

 

Her har jeg fått laget et hovedkortbrett. Brukte en blekkplate, og banket HK-festeskruer inn i hulla.

nypc01t.jpg

 

Jeg tar det litt på sparket, og måltE opp jernlengder på denne måten. For opplysningens skyld er dette 15mm firkantrør.

 

nypc02t.jpg

Endret av Mof
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah endelig igang med oppmåling. Det første jernkabinettet mitt ble sånn passe skeivt, derfor prøver jeg denne gangen med litt magnetvinkelverktøy for å forhåpentligvis få det litt rettere!

nypc03t.jpg

 

Tror dette ble i bra vinkel

nypc04t.jpg

 

Da slang jeg på hovedkortet på brettet sitt for å få festet festebraketten til pci/agp slottene. Denne skjærte jeg bare av et gammelt kabinett. Kan ikke lage alt selv heller!

nypc05t.jpg

 

Det var det jeg rakk for nå. Skal ned til onsdag igjen for å feste dette greiene sammen og få montert HK-brettet. Da begynner finpussing, grunning og lakkering av jernet like etter det. Tror jeg satser på sort.

nypc06t.jpg

 

 

Har dere trua på dette eller åssen er det ikke?

Jeg er hvertfall optimist, men det gjenstår å se!

Legger ut mer ettersom det kommer.

Endret av Mof
Lenke til kommentar

He! He!

 

Kraftige saker det der ja, første bombesikkre kabbis jeg har sett i alle fall! :p

 

Men den har skikkelig potensiale, jeg skal følge nøye med!

 

Er den tiltenkt en spesiell funksjon (HTPC, server osv.) eller skal den stå som hoved PCen din?

 

-Stå på!

Lenke til kommentar

Takk for positive tilbakemeldinger!

 

På det siste bildet har jeg bare lagt alt sammen i en haug, det er ikke ferdig sveisa sammen! derfor kan det se litt skeivt ut ...

 

Dette blir ikke hovedPCn min, blir en kombinert server,HTPC,LAN PC og bærbart lydstudio.. en allsidig sak med andre ord.

 

Jeg sleit litt med trådmatinga på sveiseapparatet så det blei endel "fugleskit" ja. Men det er ikkeno problem, er jo bare å slipe vekk.

Skal ned og sveise mer imorgen, så kommer nok mer bilder opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...