Gå til innhold

Hjemmesveiset - bildeupdate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan fester du sidedøra når du lukker den igjen, samme med fronten?

 

 

Akkurat dette kabinettet fester døra og fronten med en liten magnet. Sikkert ikke det mest geniale å ha magnet blant PC-utstyr men fant ikke på noe bedre! Funker greit, men eh litt dårlige løsninger på enkelte ting.. Derfor prøver jeg å gjøer det bedre med dette prosjektet

Lenke til kommentar
meget stilfullt, det skal du ha... dette skal følges med på. Men ang knapp til dvd spilleren... hvis du føler for å mekke litt på den, så kan du jo lage til en eller annen form for IR-fjernkontroll? bare et forslag. men det hadde jo unektelig vært litt tøft å ha eject-knappen på nøkkelringen...

blir nok IR etterhvert ja! og da går det vel an å programmere en knapp til å utløse DVD'n ???? :hmm:

 

Skal slenge mer bilder snart. foreløpig ikke det mest revulosjunerende men må vel få med det som er!

Lenke til kommentar

MERE SMÅPIRK :wow:

 

 

 

På De to første bildene har jeg fått festet bakplate til Hk-utganger med limpistol.

nypc24t.jpg

 

nypc25t.jpg

 

Har også sveiset på muttere. Disse fungerer som småbein, men også meninga å skru på biter av gjengestang når den skal stå litt høyere for å få plass til skjermkabelen som jo står litt ut....

nypc26t.jpg

 

Jeg hadde egentlig lagd en bakplate, men fant ut at jeg måtte lage en ny. Jeg har dårlig med verktøy der jeg mekker nå, men med hjelp av det som ligger på golvet der gikk det tålig greit!

nypc27t.jpg

 

nypc28t.jpg

 

nypc29t.jpg

 

Litt sikaflex og lakk så blir det her kanon :thumbup:

nypc30t.jpg

 

SÅ var det slutt på moroa da jeg fant ut at jeg ikke kunne ha DVDn og PSU som på bildet pga. det kræsjer med CPU vifta! :cry:

Fant forsåvidt ut en annen løsning der DVD ligger vertikalt over PCI korta.

nypc31t.jpg

 

nypc32t.jpg

 

 

Mye tenkearbeid sinker prosessen litt! Men skal nok få det ferdig ..

Lenke til kommentar

NÅ REISER JEG PÅ FERIE

 

Men først en liten oppdatering.

Sidedøra skal være avtagbar, og da nagler jeg på noen små biter med hull i.

nypc33t.jpg

 

nypc34t.jpg

 

Så, kanskje det vanskeligste jeg har prøvd på i denne prosessen - sote plexiglass!

nypc35t.jpg

 

Det burde jo være kjempelett med den ene lille biten jeg prøvde på her, men det ser jo IKKE BRA UT! Forsøk nr. to ligger nå på pulten min og ble ikke så halvgæln, men hadde jo vært moro å fått det perfekt!

nypc36t.jpg

 

Jeg brukte en god del vann på sprayflaske som det stod i bruksanvisning. Men hadde det vært en fordel å dynke hele filmen nedi vann først? Jeg tar imot gode råd om hvordan få best mulig resultat UTEN blåser!

 

...og med det reiser jeg en uke til mallorca.

 

(Til dere som ikke får frem bildene mine, var visst dette en DNS feil hos ISPN der jeg har webplass som rammet visse internettleverandører. De skulle flytte server ganske snart, og da ordner forhåpentligvis dette seg.)

 

EDIT: Har forresten lakkert kabinettet sort nå, men rakk ikke ta bilde!

Endret av Mof
Lenke til kommentar

Tips for å legge på sotefilm på plexiglass:

 

* Bruk helst nytt barberblad i kantene.

* Bruk såpe i vannet du spruter på. (f.eks zalo)

* Ha såpevann oppå filmen også

* Bruk halvmyk gummi til å stryke utover,

gjerne større enn det som følger med.

 

God ferie!

Endret av morcan
Lenke til kommentar

dekk gas er spinn dyrt vertfall

sveiser lit selv

mig apaprtet er kekjjkt å bruke blir gode å fine sveis me det

tig sattan det lager nydelige sveiser men det er litt vanskligere å sveise med :D

en halvstor flaske me oxygen til MIG sveis koster ca 500 - 600 kr

å etter en god økt me intens sveising så går det en del gass

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...