Gå til innhold

6800gt litt dyrt ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6800 GT betyr litt dårligere enn 6800, som igjen er litt dårligere enn 6800 Ultra.

 

Helt feil.

6800gt er en nedklokket modell av 6800ultra.

100mhz lavere minnefrekvens (1000mhz) og 50mhz lavere kjernefrekvens(350mhz) og fortsatt 16 pipelines.

 

6800non ultra skal ha 325mhz kjerne og 700mhz minne og 12 pipelines, ergo er 6800gt mye bedre enn 6800 non ultra.

Hvis du ser på tester er GT faktisk ikke så mye dårligere enn Ultra.

:blush: har du en link.

http://www.firingsquad.com/hardware/geforc...reme/page22.asp

Lenke til kommentar
og dette har falt helt av topicen.

jeg personlig mener at 4.3 k for et skjermkort er alt, alt for mye, men det er vel bare meg :)

samma her, før fikk man heftige skjermkort for 1500 kr.. Jeg kjøpte ti 4200 i 2002, var heftig da og, og jeg skjønner ikke hvorfor det bare skal bli dyrere?

Lenke til kommentar

Prisnivået er nesten litt sykt, men man blir jo bitt av basillen etter et par timers gaming også så det er ikke det minste rart at prisnivået gjenspeiler dette...

 

6800GT med sine 16 pipelines og 220 mill transistorer (og 3.0 shader) må da ha større potensiale enn X800pro med sine 12pipelines og 160(?) mill transistorer? Sitter med en følelse av at nvdia driverne i nær fremtid kan "open the floodgates"

 

...ikke vet jeg...jeg måtte bare gjøre det vanskeligere for meg selv å velge hva pokker jeg skal kjøpe egentlig...(blir vel til at jeg kjøper en Britney Spears billett på svartebørsen ikveld tenker jeg...til prisen av et kurrant skjermkort! :blush: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...