Gå til innhold

NV40 vs R420: Hvem vinner flest tester?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/05/31/8427299

Legg merke til hvordan AMD 64 3200+ drar ifra P4, 3,2 GHz med de

nye skjermkortene !

 

Å fy!

AMD64 3200+ rævkjører jo P4 3,2!

 

8 fps forskjell i far cry!

 

 

Radeon X800XT Platinum Edition vinder her en markant sejr over selveste "GeForce 6800 Ultra Extreme"; dog udgiver Nvidia kun en type GeForce 6800 Ultra VPU'er, så det er reelt GeForce 6800 Ultra, som X800XT PE bør sammenlignes med. Og gør vi dette, så er X800XT PE her 13% hurtigere end GeForce 6800 Ultra i gennemsnit. GeForce 6800 GT vinder dog over X800Pro, nok takket være de 16 pipelines hos 6800 GT. GeForceFX 5950 Ultra taber i den nye mellemklasse til især Radeon 9800XT, men også til Radeon 9800 Pro. Kun i Far Cry ser 256MB ram ud til at have betydning, eftersom Radeon 9800 Pro med 256MB her var hele 22% hurtigere end Radeon 9800 Pro med 128MB. Og sluttelig i low-end klassen vandt 5900XT over 9600XT. For at opsummere afslutningsvis, så indikerer ovenstående resultater trods Forceware 61.11-driveren og GeForce 6800 Ultra Extreme, at ATi fortsat leverer bedste ydelse med Radeon X800XT Platinum Edition.

 

Ser ut som X800XT PE knuste all motstand i denne testen...

Selv 6800ultra extreme!

Forresten har de en feil versjon av X800pro; den er klokket 475/890 ikke 475/950 som det er på alle kortene de her på forumet har motatt...

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Det var vel referansekort fra ati også?

Det vet jeg faktisk ikke siden ATI kortene kom tidligare ut for testing og

på markeder, ikke et eneste 6800 kort er ute ennå, untatt referansekortene

fra nVidia :dontgetit:

shamino satte 3dmark rekorden med et Innovision 6800 Ultra. Ikke et referansekort. Han fikk sitt eksemplar sendt fra Japan, der retail forhandlere har lagt dem ut for salg.

Lenke til kommentar
ATI sine kort produseres av Sapphire.

nVidia lager ikke kort såvidt jeg vet...

ATi sine kort produseres av ATi.

ATi selger også kort som Ati radeon.(fabrikkorginalt:p)

Sapphire produserer ATi-kort.

feil.

 

Jeg går å venter på et NVIDIA GeForce 6800 Ultra. Dette kortet er produsert av NVIDIA (og ser egentlig litt småtøft ut).

 

Det har seg slik at NIVIDA produserer alle utviklerkort selv. DVS de kortene de selv selger til registrerte utviklere osv. Jeg kan gjerne ferske et par bilder av mitt når det kommer.

Lenke til kommentar
ATI sine kort produseres av Sapphire.

nVidia lager ikke kort såvidt jeg vet...

ATi sine kort produseres av ATi.

ATi selger også kort som Ati radeon.(fabrikkorginalt:p)

Sapphire produserer ATi-kort.

Har ATi engang en egen kort produksjon lenger? Det har ihvertfall vært svært begrenset. De aller fleste ATi kortene kommer fra samle-båndene til Sapphire.

Lenke til kommentar

Likte den testen fra hardwaretidende, artig og se hvor stor forskjell det gjorde med forskjellige prosessorer. Dette burde vel gi et klar svar til alle gamere som lurer på hvem prosessor de skal velge.

 

Men jeg sku gjerne sett en test mellom 6800 på VIA hk vs. 6800 på nVidia hk, 5950 fikk jo en bra boost når man satt det på et nF3-kort og jeg håper på at 6800 og har litt å hente her.

Lenke til kommentar

Mja mjo.. litt moro det med intel vs amd, rart ikke fler reviews har vurdert det. Nå har det vel vært en stund siden intel var på topp, selv om EE utgavene av P4 ikke er å kimse av så er jo prisene helt hårreisende, men det er vel neppe noe nytt. Uansett så om du får 8 fps mer i farcry så er det vel kanskje noe du ikke merker.. og å ha mer fps enn monitoren din greier er jo unødvendig, så mer enn 110 i 1600x1200 er liten vits i, i allefall for min del.....

 

For å si det om ATI så har de egne branda kort i USA (Ati kort, logo og hurra meg rundt på pakka), hvem som produserer dem er jeg ikke sikker på. Dog både nvidia og ati og alle andre hw produsenter lager egne utgaver som blir sendt til utviklere osv, referanse kort. Problemet med referansekort er at de er laget for stabilitet (og så billig som mulig) og ikke nødvendigvis for best ytelse.

 

Kjøpte ny cpu/minne/hovedkort for ikke så lenge siden.. hmm vel.. 8mnd er jo en stund da.. men det holder intill videre, mitt Ti4600 er det som er flaskehalsen...

Lenke til kommentar
ATI sine kort produseres av Sapphire.

nVidia lager ikke kort såvidt jeg vet...

Fra ATI.com

 

Identifying ATI and Partner Products :

 

BUILT BY ATI products are manufactured and warranted by ATI.

You can be sure your video adapter has been manufactured by ATI when:

The BUILT BY ATI logo is on the box. This is unique to the newer graphics boards and multimedia products in retail boxes

The retail box has a Manufacturer Part Number beginning with 100.

Retail boards that have a 102 Part Number or a Bios Part Number.

 

POWERED/GRAPHIC BY ATI products are manufactured using ATI components but by another manufacturer. These products are distinguished by the POWERED BY ATI or GRAPHICS BY ATI logo on the product packaging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...