Gå til innhold

Doom 3 E3 2004 Preshow impressions


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stemmer det ikke at Doom 3 bare har støtte for 4 player deathmatch ved PC versjonen ?!!

det er det ingen som veit 100%

det er vel det som er sagt i offisielle uttalelser. men det er sjølvsagt ein moglegheit for at dei forandrar dette.

Lenke til kommentar
Stemmer det ikke at Doom 3 bare har støtte for 4 player deathmatch ved PC versjonen ?!!

det er det ingen som veit 100%

det er vel det som er sagt i offisielle uttalelser. men det er sjølvsagt ein moglegheit for at dei forandrar dette.

Leste litt mer på IGN.

IGN[/url]]Id and Vicarious Visions focused more on the single-player aspects of DOOM 3 than multiplayer, but there will still be multiplayer for both Xbox and PC (but no cross-platform gaming, sorry). Both feature three different online modes: Deathmatch, Team Deathmatch, and Last Man Standing across five different maps. For Xbox there's four-player support, but it's not certain if the PC will support more players (but it seems likely). For those that are curious, Last Man Standing is like Deathmatch, except there's no respawning, so once you're dead, you stay dead. You know, like in real life. The PC version will ship with a level editor, which is significant since there are no plans for any downloadable content for Xbox.

Ifølge IGN dog er jeg ikke 100 % sikker så vi får se. ;)

Lenke til kommentar

penger spart.

 

hvorfor er jeg negativ til xbox?

 

1. det er MS --> monopol (eks. coop på doom3) monopol på det = #"¤%, ergo også ID som ga = #"¤%

2. xbox er noe dritt

- man trenger TV (noe som kan være meget stort/tungt)

- man kan bare bruke den til spill(+sucky CD/DVD, lite oversiktlig og tidskrevende), ergo ikke den mest gøyale LANparty boksen

- jeg hater personlig håndkontrollerne

- grafikken er elendig, sammenlignet med det meste av PC

- XboxLive :thumbdown:

Lenke til kommentar
penger spart.

 

hvorfor er jeg negativ til xbox?

 

1. det er MS --> monopol (eks. coop på doom3) monopol på det = #"¤%, ergo også ID som ga = #"¤%

2. xbox er noe dritt

- man trenger TV (noe som kan være meget stort/tungt)

- man kan bare bruke den til spill(+sucky CD/DVD, lite oversiktlig og tidskrevende), ergo ikke den mest gøyale LANparty boksen

- jeg hater personlig håndkontrollerne

- grafikken er elendig, sammenlignet med det meste av PC

- XboxLive :thumbdown:

:thumbup:

Lenke til kommentar
penger spart.

 

hvorfor er jeg negativ til xbox?

 

1. det er MS --> monopol (eks. coop på doom3) monopol på det = #"¤%, ergo også ID som ga = #"¤%

2. xbox er noe dritt

- man trenger TV (noe som kan være meget stort/tungt)

- man kan bare bruke den til spill(+sucky CD/DVD, lite oversiktlig og tidskrevende), ergo ikke den mest gøyale LANparty boksen

- jeg hater personlig håndkontrollerne

- grafikken er elendig, sammenlignet med det meste av PC

- XboxLive :thumbdown:

Er delvis enig i litt av det.

Grunnen til at jeg ikke liker xbox er MX evne til å rett og slett "kjøpe opp" spill (D3, Halo) fordi xbox ikke har noen "sjel" på lik linje med Sony sin PS serie og Nintendo sine konsoller.

Lenke til kommentar
penger spart.

 

hvorfor er jeg negativ til xbox?

 

1. det er MS --> monopol (eks. coop på doom3) monopol på det = #"¤%, ergo også ID som ga = #"¤%

2. xbox er noe dritt

- man trenger TV (noe som kan være meget stort/tungt)

- man kan bare bruke den til spill(+sucky CD/DVD, lite oversiktlig og tidskrevende), ergo ikke den mest gøyale LANparty boksen

- jeg hater personlig håndkontrollerne

- grafikken er elendig, sammenlignet med det meste av PC

- XboxLive 

 

Er delvis enig i litt av det.

Grunnen til at jeg ikke liker xbox er MX evne til å rett og slett "kjøpe opp" spill (D3, Halo) fordi xbox ikke har noen "sjel" på lik linje med Sony sin PS serie og Nintendo sine konsoller.

Ja, noe dritt at de gjør det.. Xbox kjøper seg titler osv.. ikke gøy for oss som ikke liker xbox så godt (jeg liker ikke den orginale håndkontrollen, derimot den S som er litt mindre var digg, minte meg om playstatino bortsett fra at det var xbox) jeg har kjøpt mye konsoll spill opp gjennom tidene (hvem har vell ikke det ;) ) og har fra den dag jeg fikk pc i huset fortsatt gjort det.. men da jeg en gang tilbake kjøpte meg red alert 2, så var det liksom starten på en ny generasjon (for meg :D ) og har etter det holdt meg til pc.. er jo mye deiligere med en pc !! slipper å betale sånn derre Xbox live greier osv...

 

Gaming Meter :

 

Pc -Bruker den til alt, pc pr0n gaming osv...

Ps2 -Tekken og metal gear og FF

xbox -eier jeg ikke, men brudern har en.. spilt halo og noen andre rare spill

GameCube -Store planer om å kjøpe en.. koster ikke så mye, men er det verd det ?? Eneste grunn er at de har Resident evil :p håndkontroll = Ser helt mongo ut...

Endret av Lord Hell
Lenke til kommentar

Ps2, Sony, sjel? Latterlig.

 

Skjønner heller ikke hvorfor folk hater microsoft så inderlig, de reddet trossalt pc-spilling (direct x). Alikevel er det leit de kjøper opp ditt og datt for å holde seg bedre på markedet. Og foresten, Xbox er en spillmaskin (og det har microsoft gjort helt klart også), ikke vent deg å skrive hjemmelekser på den.

Lenke til kommentar

Å ikke snakk om eksklusivitet da folkens - hvor mange spillserier har ikke Sony kjøpt opp for å kjøre eksklusivt på PS2 - enten for alltid eller i en viss tid (Eks GTA)...

 

Dette har vært gjort i konsollmarkedet i all tid - MS er på ingen måte noen trendsetter når det gjelder å betale for eksklusivitet.

 

Og til genesis: Jeg regner med at innlegget ditt er ironisk. Hvis ikke så er du kraftig på bærtur - Xbox er nemlig en spillmaskin og ikke en PC-erstatning og må følgelig sammenlignes med andre konsoller og ikke en PC som koster 10 ganger mer.

 

Og til slutt: Det finnes ikke en eneste online spilltjeneste idag som er så strømlinjeformet og enkel å forholde seg til som Xbox live.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Å ikke snakk om eksklusivitet da folkens - hvor mange spillserier har ikke Sony kjøpt opp for å kjøre eksklusivt på PS2 - enten for alltid eller i en viss tid (Eks GTA)...

 

Dette har vært gjort i konsollmarkedet i all tid - MS er på ingen måte noen trendsetter når det gjelder å betale for eksklusivitet.

hehe, det er sant..

Lenke til kommentar
Poenget er at media har ingen interesse å henge ut Sony for sine oppkjøp, men heller gå fullt utover MS da de gjør noe tilsvarende.

Veldig rart det der.

 

Men folk har tydeligvis en oppfatning av at MS er et stort og stygt selskap og glemmer at Sony er et enormt konsern med hovedmålsetning å tjene mest mulig penger (de også).

 

Sony er ihvertfall ikke 'den snille og sjenerte' gutten i klassen for å si det sånn - det er knallharde når det gjelder business. Ref. f.eks. de første generasjonene med Sony DVD-spillere som ikke kunne spille av brente CD'er engang - ikke fordi de ikke kunne (hvis de ville) men fordi Sony hadde lagt hindringer i veien.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

inlegget mitt er ikke ironisk, og bærtur har jeg kun vært med på en gang, for ca6år siden.

jeg har ikke tenkt å bruke penger på en ren spillboks.

når MS fratar meg muligeten til å ha det gøy, fordi de ikke er ute etter konkurranse. (yha busniess er buisness, men mulige kunders meninger er dyre meninger)

 

min mening_

jeg vil ha slike tin som dette til/på PC, ellers er det ikke muligheter for meg.....

 

*flere faktorer som spiller sammen

PC=kavlitet,behagelig,mye mer praktisk, LAN vennlig.... --> gøy

Xbox = dyrt TV+spill, dårlig grafikk/bilde, "bare spill", betale for den ene spilltjeneste som er, lite LAN vennlig, liker selv ikke kontrollen

 

 

 

 

selv synes jeg det er dumt for folk at sony kjøper opp titler, men det påvirker ikke meg, da ingenting de har "tatt" er av min interesse.......

Lenke til kommentar
The Xbox version will be the only version of the game to support cooperative play, and the game will support up to two players over Xbox Live or a system link

 

ikke bra.. hvorfor klarer de ikke å legge til det i pc ?

 

http://www.gamespot.com/xbox/action/doom3/...ew_6095270.html

 

 

dette lover bra

 

The Xbox version is being developed by Vicarious Visions, contemporaneously with the PC version under development at id. However, Hollenshead said that the Xbox version will ship after the PC version, and the PC version will ship when it's done. He wouldn't commit to a date; however, he did say that id will not show the PC version at E3 because the team is locked in "completion phase" at the company's Mesquite, Texas, offices. Activision will show the Xbox version at the show, and from what we saw, it's a safe bet that Doom 3 for the Xbox is going to be one of the major games of E3.

KUUUUUUUUUULT! :p

Lenke til kommentar

PS har sjel jo.

Debuer som Crash, MGS , GTA , Agiol Warrior o.l. gjorde dette.

Nintendo og Sony har alltid vært de "store kjempene" ved inntoget siden neste-generasjonskonsoller. (Tenker N64 og PS)

Så kommer MS inn og blander seg inn for å selge.

 

 

Å ikke snakk om eksklusivitet da folkens - hvor mange spillserier har ikke Sony kjøpt opp for å kjøre eksklusivt på PS2 - enten for alltid eller i en viss tid (Eks GTA)...

Forskjellen mellom Eksklutiviteten til MS og Sony er flere ting.

Blandt annet at Sony kjøper opp et selskap ( Guerilla) som allerede lager Killzone ekslusivt for Sony. Det eneste det medfører er at de får mer penger og rutte med og de fortsetter sin ekslusivitet.

GTA spillene ble kjøpt opp for en kort periode men slettes ikke for alltid.

Hovedvekten ved uttviklingen av spillene var fra starten lagt for PS2.

Indeed ikke noe spesielt urettferdig i mine øyne.

Men da MS begynner å snuse på spill som egentlig ikke ble uttvilket for xbox og får de ekslusive /rettigheter for sine konsoll, provserer dette ganske kraftig. ( Halo Doom 3 , Splinter Cell.)

Syns det er ganske forskjellig når det gjelder innblandingene som gjøres.

 

Men for all måte Sony og MS er begge to store selskaper som er ute etter å tjene penger akuratt slik som alle selskaper.

Så jeg får vel ikke klage for mye da. ;)

 

Sony er ihvertfall ikke 'den snille og sjenerte' gutten i klassen for å si det sånn - det er knallharde når det gjelder business. Ref. f.eks. de første generasjonene med Sony DVD-spillere som ikke kunne spille av brente CD'er engang - ikke fordi de ikke kunne (hvis de ville) men fordi Sony hadde lagt hindringer i veien.

Merkelig uttalelse.

Det kalles å verne om platebransjen.

Tror du Sony utstyrer CD-spillerne sine med beskyttelse for brennte cder når de selv er produsent av dette ? På en annen side er de jo aktører i platebransjen da. :hmm::p

Lenke til kommentar
Tror du Sony utstyrer CD-spillerne sine med beskyttelse for brennte cder når de selv er produsent av dette ?

Ja - jeg VET at det faktisk gjorde det, men de har forhåpentligvis kommet på bedre tanker etter massiv kritikk.

 

Grunnen til at jeg vet dette er at en kamerat av meg kjøpte Sony DVD-spiller for et par år siden og ikke klart å lese en eneste brent CD. Han tok den med tilbake til butikken og fikk som svar at ingen av DVD-modellene de hadde fra Sony kunne lese brente CD'er.

 

Kaldt og kynisk beregning all den tid dette ikke var oppgitt på noen som helst måte i produktinformasjonen bortsett fra med knøttliten skrift i instruksjonsboken.

 

Bare ta et Google-søk etter ''sony DVD won't play burned CD's'' og du vil få hundrevis av treff både når det gjelder CD-spillere og DVD-spillere fra Sony om akkurat dette, så det er ingen skrøne.

 

PS: Kameraten min leverte tilbake spilleren og endte opp med en Panasonic istedet, og kommer neppe til å kjøpe et Sony-produkt en gang til :)

Lenke til kommentar

hehe sant nokk, stemmer det at sony var slik (VAR) men det er jo en del år siden er det ikke det ?? sony er jo kvalitet da, litt dyrt etter min mening men har aldri hatt noen problemer med sony (enda)

 

Vi gikk veldig off topic nå, syns vi burde gå tilbake til Doom III

 

Jeg ble så imponert av videoene fra E3, ett spørsmål, noen som vet om den officelle E3 hjemmesiden ?? kan seff søke litt selv på google men jeg ville bare se om det er noen *gamere* som har den.

 

Doom III VS Half life 2 hvem er best ?? måtte jeg velge, så hadde jeg nok tatt Half life 2, men heldigvis så kan jeg kjøpe begge :D Doom III er likevell første mann på kjøpslista mi.. men jeg tror half life 2 vil bli en smule bedre (tror)

Lenke til kommentar
Ja - jeg VET at det faktisk gjorde det, men de har forhåpentligvis kommet på bedre tanker etter massiv kritikk.

 

Grunnen til at jeg vet dette er at en kamerat av meg kjøpte Sony DVD-spiller for et par år siden og ikke klart å lese en eneste brent CD. Han tok den med tilbake til butikken og fikk som svar at ingen av DVD-modellene de hadde fra Sony kunne lese brente CD'er.

 

Kaldt og kynisk beregning all den tid dette ikke var oppgitt på noen som helst måte i produktinformasjonen bortsett fra med knøttliten skrift i instruksjonsboken.

 

Bare ta et Google-søk etter ''sony DVD won't play burned CD's'' og du vil få hundrevis av treff både når det gjelder CD-spillere og DVD-spillere fra Sony om akkurat dette, så det er ingen skrøne.

 

PS: Kameraten min leverte tilbake spilleren og endte opp med en Panasonic istedet, og kommer neppe til å kjøpe et Sony-produkt en gang til :)

Hvis du leser posten min så ser du at jeg tror deg 100 %. :)

Grunnen er dog for at de vil hindre folk å spille brennte cder er litt rar i mine øyne.

Bortsett fra det at de da vil verne om Platebransjen som de selv er aktører i.

 

On topic igjen ja:

Gleder meg vannvittig til begge spillene ja.

Som jeg skal kjøpe på til PC.

Helt klart Pc foran xbox.

1. Bedre grafikk

2. Flere muligheter

3. FPS = "Teh" PC sjanger. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...