Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ta opp fra NRK Web-TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått dette til, og har peil på hvilken programvare som skal benyttes?

Har ikke ekspertpeiling på dette, men har tidligere brukt ASFRekorder til å ta ned klipp fra Lille Lørdag og Åpen Post osv.

Dette funker dessverre ikke her...! Noen som har peil på hvorfor ikke??!

Har også prøvd HiDownload og prøvd å skjønne litt av følgende info: http://all-streaming-media.com/streaming-m...-asx-stream.htm, men er litt slapp i dag så fint om noen kan dette fra før... :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Virka fint med HiDownload for min del ivertfall. Du må starte en stream, så sniffe streamen, og paste URL'en i download-delen av programmet.

Tror jeg måtte forandre begynnelsen av URL'n fra RTSP:// (eller noe..) til MMS://osv.. for at det skulle virke.

Husker ikke helt.

Endret av enmannen
Skrevet (endret)

Og til alle dere moderatorer som føler dere fristet til å stenge - leave it. Dette er legal :)

Uansett, disse programmene trenger du;

Opera Internet Browser (ftp://opera.online.no/pub/online.no/mirro...ow32nben721.exe)

NetTransport (http://lycos26486.l78.lycos.com.cn/downloads/NVTESetup.EXE)

ASFTool (http://p2pzone.rouben.net/p2pzone/downloads/asftools310.zip)

TMPGEnc Plus (http://tmpg.pegasys-inc.com/download_files...nstaller-DL.exe)

Dr.DivX  (http://download.divx.com/divx/drdivx/DrDivX.exe)

Dette er bare trials, og sikkert noen døde/gammle linker. Noen er sikkert ikke helt lovlig heller - da kan noen mod fjerne disse - da jeg ikke helt vet hva som er hva.

Har du disse programmene eller har lastet de ned, så kan vi begynne på selve rippinga :-)

Step 1 (Laste ned aspx-filene):

Programm(er) brukt: Opera IB

Åpne Opera -> Skriv inn url til siden du vil gå innpå (f.eks. NRK's webtv.) -> Velg ønsket video på spilleren\siden (husk at for å få best mulig kvalitet på videorippen så må du alltid velge raskeste hastighet, selv om det ikke er din internetthastighet.) -> Når filmen er i gang så trykker du høyretast, midt på filmen, og velger "Lagre som..". Lagre den filen en plass du vet om;-)

Step 2 (Finne mms:// urlene og laste de ned):

Programm(er) brukt: Notepad og NetTransport

Åpne den filen du nettop lastet ned, i notepad. Da vil det se omtrent slik ut:

<ASX Version="3.0">

<ENTRY>

<STARTTIME VALUE="0" />

<DURATION VALUE="1738" />

<REF HREF="mms://straum.nrk.no/Sl__p__ring/2003-11-06/Sl__p__ring_06_11_03_900_WM_20031106_223002.wmv" />

<REF HREF="mms://straum.nrk.no/Sl__p__ring/2003-11-06/Sl__p__ring_06_11_03_900_WM_20031106_223002.wmv" />

<TITLE>Slaa paa ring 06.11.03</TITLE>

<AUTHOR>NRK</AUTHOR>

<COPYRIGHT>NRK - Norsk Rikskringkasting</COPYRIGHT>

</ENTRY>

</ASX>

Du skal ha filen merket med rødt. (I dette tilfelle er det 2 helt like linker, så samme hvilken du tar.

Da har du mms://-urlene da. Så var det å laste filmene ned.

Åpne NetTransport -> Trykk på "New" -> Da kommer det opp et nytt vindu som heter "Add New Download". -> Lim inn mms://-urlen i ruta "URL" -> Så kan du evt. velge hvor du vil legge filen. -> Trykk "OK"

Er du ferdig å laste ned filene så kan vi gå videre

Step 3 (Reparere filene):

Programm(er) brukt: ASFTool

Åpne ASFTool -> Finn filen og dra den ned i boksen under -> Trykk så på "Basic Repair" -> og når det er ferdig lukker du ASFTool.

Step 4 (Convertere til SVCD):

Programm(er) brukt: TMPGEnc

Åpne TMPGEnc -> Velg "Super Video-CD" og "PAL" og den skal stå på "CBR standard format" -> Trykk browse og finn filen din -> Trykk på "source range" hvis du vil fjerne reklame i starten og slutten Så trykker du next og stiller det inn sånn du vil ha det -> Og lukker det når du er ferdig.

Step 5 (Convertere til DivX):

Programm(er) brukt: Dr.DivX

Åpne DrDivX -> Trykk på "Video file" -> Finn filen og trykk "open" -> Velg "Step 3: Encode Video" og trykk på "Modify Settings..." -> Crop: Alle skal være 0. Aspect Ratio: 4:3. Audio Bitrate: 128kbps. -> Trykk på encode og når det er ferdig har du jammen vært flink og lagt en webrip selv.

Endret av jallakim
Skrevet
Og til alle dere moderatorer som føler dere fristet til å stenge - leave it. Dette er legal :)

Det står da klart og tydelig på NRK´s sider at det ikke er lov, så jeg skjønner ikke hvorfor du sier det skal være lovt?

Skrevet

Jallakim:

Jeg fikk et problem når jeg skulle gjøre det til divx, med Dr. DivX.

Nemlig: Jeg gjorde som du sa, og når jeg trykte på: Encode, så står den på null % i fem sekunder, så lukker Dr. DivX seg.

Men i mappen jeg valgte så kommer det to filer, 4.mv og 4.txt

Sjønner du hvorfor? :|

Skrevet

Det står da klart og tydelig på NRK´s sider at det ikke er lov, så jeg skjønner ikke hvorfor du sier det skal være lovt?

Skjønner "godt" ka du snakker om -> http://www.nrk.no/informasjon/hjelp/3157378.html

Men det faktum at det er lov å laste ned i Norge, overgår det NRK sier. Derimot blir det noe helt annet i det man deler det. Slik som jeg, har hele "Ut i Vår Hage" samt "Team Antonsen". Ganske kjekt mtp at jeg ikke har bredbånd enda :p

Skrevet
Virka fint med HiDownload for min del ivertfall. Du må starte en stream, så sniffe streamen, og paste URL'en i download-delen av programmet.

Tror jeg måtte forandre begynnelsen av URL'n fra RTSP:// (eller noe..) til MMS://osv..  for at det skulle virke.

Husker ikke helt.

Hepp!

Hvordan sniffer jeg streamen? Går dette utover å høyreklikke streamen og trykke Egenskaper og kopiere ut linken?

Skrevet (endret)
Jallakim... NFF? ;)

*plystre* :roll:

Er forresten bannet derfra...veit ikke helt koffor. Var noen som ikke likte at jeg "steg i gradene" ellernosånt :laugh:

Endret av jallakim
Skrevet

Får ikke opp noe mulighet for "save as" jeg jallakim.

I IE er den ikke der og hvis jeg prøver Opera ber den med laste ned en plugin før jeg får noe bilde og siden jeg kommer til er en nedlastingside for WMP!

Wtf?

Skrevet

Skjønner "godt" ka du snakker om -> http://www.nrk.no/informasjon/hjelp/3157378.html

Men det faktum at det er lov å laste ned i Norge, overgår det NRK sier. Derimot blir det noe helt annet i det man deler det. Slik som jeg, har hele "Ut i Vår Hage" samt "Team Antonsen". Ganske kjekt mtp at jeg ikke har bredbånd enda :p

Tviler på at NRK har lagt ut det der uten om å sikre seg juridisk sett.

Tror heller ikke det at det er lovt, gjelder alt og alle

Skrevet

Tviler på at NRK har lagt ut det der uten om å sikre seg juridisk sett.

Tror heller ikke det at det er lovt, gjelder alt og alle

And on we go :roll:

Vel, det faktum at det er lov å laste ned i Norge, samt at dette bare blir til privat bruk (om noen her ripper fra NRK, for så å publisere, blir noe heeeeelt annet). I tillegg er tjenesten til NRK gratis, dvs at ALLE i HELE verden kan komme gratis inn. So therefore we have a dillemma :p

Skrevet

alt på nrk er copyrighta, så hvis du legger det ut så får du problemer. men å ha det på din egen data er greit så lenge det ikke publiseres

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...