Gå til innhold

Film: The 25 million run *ny film*


Anbefalte innlegg

LINK FIKSET PER DAGS DATO - GI BESKJED OM LINKEN IKKE FUNKER

 

Hehe, vi har laget en ny film ved navnet "The 25 million run", hvor vi har prøvd å rette opp en god del feil dere har poengtert på tidligere filmer.

 

Uansett, filmen er ulidelig stor, 83 MB, streamet i .wmv format, men det er det minste vi kunne redusere den til. Den er på 17,5 minutter.

 

Selve filmen!

 

Behind The Scenes

 

Ja, serveren til selve filmen kan være litt treg av og til, men går fint som regel. I tillegg har jeg lagt til behind the scenes, for de som måtte ønske det.

 

Ja, noen synspunkter? Vil gjerne ha kritikk, for å si det sånn, men sier heller aldri nei til ros :love:

 

Mvh.

Piece Of Junk Productions

v/c_u_m8

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Altså, bruker Studio 9, hvilket codec og hva bør jeg gjøre, da?

Bruker selv pinnacle studio 8. Make Movie-AVI-Settings-Compression. Der kommer det opp alle avi codec'ene du har. Hvis du ikke har divx last ned her. Xvid er også bra (open source) som du kan få her. Bitrate på divx kan du prøve deg fram med...

Lenke til kommentar

Denne filmen har jeg hatt lenge på pcen. Det er noe rart galt med den, rent kodek messig, selv om jeg ikke vet hva. Jeg får ikke advarsler lengre imidlertid når jeg forandret navn fra ".wmv" til ".asf". Da klager ikke Gnome 2.6 iallfall ("skrivebordet" mitt).

 

Uansett, det er kjekt å se at dere har pågangsmot til å drive på å lage så mange filmer. Det er mange punkter som folk har skrevet om før som ennå gjelder for denne filmen. Jeg vet dere liker det - men det er noe ikke helt realistisk med at dere springer rundt og er "spesialagenter" med våpen o.l. :)

 

Det er mye håndholdt kamera i scenene, lite variasjon mellom utsnittene og det går litt tregt av og til. - Jeg skal ikke klage på historien, fordi jeg er totalt elendig på slikt, dessuten så var den ikke SÅ forutsigbar - dere hadde jo slikt "turning point" og greier. Stilig :]

 

Det jeg ville sett fikset var mye av det tekniske. Den er litt lang, scenen med den svenske våpeneksperten husker jeg som spesielt langstrukket. Mye av innholdet var det veldig liten vits i å vise - spesielt når det hele gikk som et veldig langt klipp som ble litt tregt.

 

Prøv å bruk stativ på en hel film, og ikke for mye kamerabevegelser - når dere tar hver scene bruk flere kameravinkler - så har dere noe å redigere i. Husk også at det er ikke et mål å lage en så stor som mulig film, men så liten så mulig. Prøv å si mest mulig i minst tid mens dere allikevel holder korrekt fart og får med nok informasjon.

 

Denne filmen er den beste jeg har sett dere har laget - men det er ingen Oscar ennå så dere har ennå ting dere kan fikse på for å få ennå bedre filmer ;) - Jobber dere i dette tempoet og begynner nå også å lage historier som faktisk omhandler deres aldersgruppe slik at den får et snev av realisme, så kan dere nok etter litt begynne å sende filmene til div. konkurranser :)

 

Men på dette tidspunktet har filmen flere svakheter, men slikt blir en bedre med etter tid :) - Se på andre filmer - hvordan er de laget? Hvordan er de klippet, hvilket kameraarbeid bruker de osv. - Jeg får se filmen en annen gang da jeg har tid slik at jeg får frisket opp minnet bedre.

 

Mvh Odin :)

Lenke til kommentar
Denne filmen har jeg hatt lenge på pcen. Det er noe rart galt med den, rent kodek messig, selv om jeg ikke vet hva. Jeg får ikke advarsler lengre imidlertid når jeg forandret navn fra ".wmv" til ".asf". Da klager ikke Gnome 2.6 iallfall ("skrivebordet" mitt).

 

Uansett, det er kjekt å se at dere har pågangsmot til å drive på å lage så mange filmer. Det er mange punkter som folk har skrevet om før som ennå gjelder for denne filmen. Jeg vet dere liker det - men det er noe ikke helt realistisk med at dere springer rundt og er "spesialagenter" med våpen o.l. :)

 

Det er mye håndholdt kamera i scenene, lite variasjon mellom utsnittene og det går litt tregt av og til. - Jeg skal ikke klage på historien, fordi jeg er totalt elendig på slikt, dessuten så var den ikke SÅ forutsigbar - dere hadde jo slikt "turning point" og greier. Stilig :]

 

Det jeg ville sett fikset var mye av det tekniske. Den er litt lang, scenen med den svenske våpeneksperten husker jeg som spesielt langstrukket. Mye av innholdet var det veldig liten vits i å vise - spesielt når det hele gikk som et veldig langt klipp som ble litt tregt.

 

Prøv å bruk stativ på en hel film, og ikke for mye kamerabevegelser - når dere tar hver scene bruk flere kameravinkler - så har dere noe å redigere i. Husk også at det er ikke et mål å lage en så stor som mulig film, men så liten så mulig. Prøv å si mest mulig i minst tid mens dere allikevel holder korrekt fart og får med nok informasjon.

 

Denne filmen er den beste jeg har sett dere har laget - men det er ingen Oscar ennå så dere har ennå ting dere kan fikse på for å få ennå bedre filmer ;) - Jobber dere i dette tempoet og begynner nå også å lage historier som faktisk omhandler deres aldersgruppe slik at den får et snev av realisme, så kan dere nok etter litt begynne å sende filmene til div. konkurranser :)

 

Men på dette tidspunktet har filmen flere svakheter, men slikt blir en bedre med etter tid :) - Se på andre filmer - hvordan er de laget? Hvordan er de klippet, hvilket kameraarbeid bruker de osv. - Jeg får se filmen en annen gang da jeg har tid slik at jeg får frisket opp minnet bedre.

 

Mvh Odin :)

Denne filmen har jeg hatt lenge på pcen. Det er noe rart galt med den, rent kodek messig, selv om jeg ikke vet hva. Jeg får ikke advarsler lengre imidlertid når jeg forandret navn fra ".wmv" til ".asf". Da klager ikke Gnome 2.6 iallfall ("skrivebordet" mitt).

 

Det er fikset! .wmv filen fungerer ypperlig på samtlige maskiner jeg har prøvd!

 

Uansett, det er kjekt å se at dere har pågangsmot til å drive på å lage så mange filmer. Det er mange punkter som folk har skrevet om før som ennå gjelder for denne filmen. Jeg vet dere liker det - men det er noe ikke helt realistisk med at dere springer rundt og er "spesialagenter" med våpen o.l. :)

 

Du, for å være helt ærlig, vi er fullstendig klar over det, og neste film blir ikke noe lignende dette. Flott at du presiserer det uansett, da!

 

Det er mye håndholdt kamera i scenene, lite variasjon mellom utsnittene og det går litt tregt av og til. - Jeg skal ikke klage på historien, fordi jeg er totalt elendig på slikt, dessuten så var den ikke SÅ forutsigbar - dere hadde jo slikt "turning point" og greier. Stilig :]

 

Heh, joda, vi må bli flinkere til å bruke stativet vi har, for vi bruker det i mange scener, men ikke alle. Notert!

 

Det jeg ville sett fikset var mye av det tekniske. Den er litt lang, scenen med den svenske våpeneksperten husker jeg som spesielt langstrukket. Mye av innholdet var det veldig liten vits i å vise - spesielt når det hele gikk som et veldig langt klipp som ble litt tregt.

 

OK, tas til etterretning.

 

Prøv å bruk stativ på en hel film, og ikke for mye kamerabevegelser - når dere tar hver scene bruk flere kameravinkler - så har dere noe å redigere i. Husk også at det er ikke et mål å lage en så stor som mulig film, men så liten så mulig. Prøv å si mest mulig i minst tid mens dere allikevel holder korrekt fart og får med nok informasjon.

 

Nyttig - vi skal prøve å forbedre oss på det du sier.

 

Denne filmen er den beste jeg har sett dere har laget - men det er ingen Oscar ennå så dere har ennå ting dere kan fikse på for å få ennå bedre filmer ;) - Jobber dere i dette tempoet og begynner nå også å lage historier som faktisk omhandler deres aldersgruppe slik at den får et snev av realisme, så kan dere nok etter litt begynne å sende filmene til div. konkurranser :)

 

Klart, vi har masse å jobbe med, og setter veldig pris på å få konstruktiv kritikk, som posten din! I august skal et ungdoms-blad intervjue oss, under innspilling, så da må alt være i tipp topp stand!

 

Men på dette tidspunktet har filmen flere svakheter, men slikt blir en bedre med etter tid :) - Se på andre filmer - hvordan er de laget? Hvordan er de klippet, hvilket kameraarbeid bruker de osv. - Jeg får se filmen en annen gang da jeg har tid slik at jeg får frisket opp minnet bedre.

 

Siden vi begynte med filmer, greier i hvert fall ikke jeg å unngå å legge merke til slikt når jeg ser filmer. Det er det jeg tenker på - konstant/ustanselig. Lærer mye av deg også, selvfølgelig.

 

Mvh Odin :)

 

Takker for dine kommentarer!

Lenke til kommentar

Interesann film..

 

I scenen der man beskriver våpene, ville jeg ha plasert ekstra lys på skuespillerene, da de blir under eksponert i forhold til bakgrunnen.

 

Samme med 50% av klippene fra stue scenen.

 

Hvis kameraet deres har mulighet for manuell innstilling på blenderåpningen, ville jeg ha brukt den isteden for kameraets automatikk. da automkatikken har problemer med scener der skuespillerene er i sterkt motlys.

 

Anbefalinger ville vært å bruke en softbox.. kan også lages selv ved å plasere en lampe inni en kasse og dekke åpningen med evt matpapir (hvit farge)..

 

Eller man kan kjøpe en.

 

Lydmessig ville jeg ha brukt en ekstern lydboom.

(Det vil si en mikrofon som er plasert på en stang, som man holder over hodet til skuespillerene (utenfor bildet selfølgelig)

 

-Dag Tore-

Lenke til kommentar

Ps.. anbefaler å lese boken Videologi av Finn Jacobsen.

 

Dere finner informasjon om boken på http://www.amalie.no/

 

Undertegnede har hatt Finn Jacobsen som lærer i faget Videologi på NISS,

og anbefaler boken på det varmeste..

 

Finn Jacobsen har jobbet med TV i NRk siden 1963, og hans erfaring kan sier å være uunværlig for en kommende film produsent/regisør..

 

-Dag Tore-

Lenke til kommentar

skuespill bedre og bedre og veldig bra

 

viktigste forbedringer er foto og lyd... og redigering egentlig... er en del jump cuts. Lær mastershot-teknikk, hvor dere filmer scenen helt i gjennom men fra tre forskjellige vinkler, så dere kan klippe mellom disse i dialogscenene. (også kalt shot-reverse-shot) det vanlige er å ta ett take ganske nære på han ene hovedsnakkeren, så ett take ganske nære på han andre hovedsnakkeren, og så til slutt et totalbilde som viser hvordan de står i forhold til hverandre. Og bruk stativ.

 

cheesy rulletekst

 

Kom til å tenke på en ting underveis... HUSK alltid at er det noe nordmenn hater, så er det at ting er lo-fi... Dere ler dere sikkert skakk av at f.eks slålydene er kjempecheesy og at en eske med "tigerskott" ligger oppi kofferten rett etter at han har presentert våpnene som "minibomber". Men jeg tviler på at det er noen andre som synes det er morsomt.. Jeg selv humrer litt fordi jeg har laget mye sjøl, og veit hva som er morsomt med amatørfilm, men vanlige folk gjør ikke det, det får man smertelig erfare før eller siden. Jeg husker i fjor da vi laget en "snakkende rumpe"-sketsj til student-TV.... Den var så ufattelig dårlig, noe som gjorde den utrolig morsom, MEN vi fikk selvfølgelig ikke lov å vise den fordi redaksjonen bare syntes den var "stygg og usmakelig" så desto før dere lærer dere å overdramatisere alt, desto bedre...

 

hoho jeg må si den var bra den bullet-timen deres med han snipern... Skulle likt å se en kule som fløy såpass vilt! :) Har dere tenkt på at om dere hadde gjort det samme med zooming fra stativ, og så speedet det opp i post, så hadde dere fått en skikkelig smooth bevegelse?

 

 

---

 

Det over skrev jeg ned underveis. Men jeg tror det viktigste punktet er at dere lærer dere å fotografere... Her tror jeg spesialisering er nøkkelordet. Siden dere alle deler på å fotografere og å spille og å regissere, så la én person ha hovedansvaret for for eksempel å lære seg lyd, for så å vise alle andre åssen man gjør det med f.eks lydbom (som forøvrig er veldig lett å improvisere) og lydeffekter. Samme med foto... Når en først begynner å få peiling på å fotografere og å lyssette, vil det smitte over på de andre automatisk. Samme med når regissørene får peiling på bildeutsnitt og detaljarbeid, så vil andre også få et inntrykk av hvordan det fungerer.

 

Nå har dere laget mange filmer, men jeg synes ikke dere gjør så veldig mye for å gjøre filmene teknisk bedre... Det har jo selvfølgelig noe med interesser å gjøre, men ALLE kan da ikke satse på å bli regissører og skuespillere? Eller som Robert Rodriguez sier: "er du kun kreativ, gjør du deg avhengig av tekniske folk... Er du både kreativ og teknisk, er du fullstendig ustoppelig".

 

Så selv om det er litt jobbing, så begynn hver enkelt av dere å spesialisere dere på hvert sitt felt... Jeg LOVER det vil gjøre underverker. Spesielt på fotodelen er det bare så opplagt at det er en kar som står og holder et videokamera i hver scene... Det er ikke noe fint! Ofte HØRER du også at han snufser eller knirker osv

 

Mye kritikk, men dere er jo også de dyktigste 14-åringene i Norge, så dere får tåle det :) (like greit å bli vant til det: det er bestandig de flinkeste som får mest kritikk!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...