Gå til innhold

Noen som har 10 gode grunner til å velge Linux?


Gjest QbeC-

Anbefalte innlegg

Gjest QbeC-

Gi meg 10 gode grunner på hvorfor jeg skal velge dette før windows???

 

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor velge ferrari når man kan velge lamborghini?

Noen liker mora andre liker katta, slik er det bare.

Noen liker Linux, andre ikke.

 

Det beste er bare å prøve det ut noe som burde ta deg relativt kort tid. Ta en tur innom faq-en for distroer

Lenke til kommentar

Fordi jeg liker det :p

 

For å være helt ærlig, er Linux et DIGG operativsystem, som skiller seg spesiellt ut på at det helt utrolig "customizable", stabilt, og rent. Ikke noen windows messenger som ikke er mulig å slette etc.

 

Og JA du kan spille Americas Army på Linux.

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
Fordi jeg liker det :p

 

For å være helt ærlig, er Linux et DIGG operativsystem, som skiller seg spesiellt ut på at det helt utrolig "customizable", stabilt, og rent. Ikke noen windows messenger som ikke er mulig å slette etc.

 

Og JA du kan spille Americas Army på Linux.

Har litt lyst til å teste det ja. Men vil ha windows også. Jeg vet jeg kan spille AA:O på linux.

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
Man bruker vel ikke linux for å spille, men tror det går. Sjekk winex sin kompitabilitet.

Hvorfor ikke???

 

Noen spill idag blir jo også laget får støtte for linux. Se bare på half-life moder osv.

Lenke til kommentar

Det er nesten umulig og si hvorfor.

 

Linux er en annen løsning til windows. Den har fordeler og bakdeler og et av de er at det finnes flere forskjellige løsninger du selv må teste ut i forhold til windows hvor du må holde deg til det nyeste og siste for å klare og holde sikkerhet og stabilitet oppe...

Lenke til kommentar

  • 1# Stabilere.
    2# Kontroll.
    3# Er det noe feil så har du muligheten til å rette det opp selv.
    4# Kulere.
    5# Logikk.
    6# Det meste er gratis.
    7# Du kan velge å vrake mellom forskjellige distrobusjoner til du finner den som passer best for deg.
    8# Nesten ingen virus biter på Linux. MSblast & co kan du si bye bye til.
    9# Du kan gjøre det ditt.
    10# Mange vennlige folk som hjelper deg om du trenger hjelp.

Lenke til kommentar

Vennligst ro litt ned på spørsmålstegnene. Ett er nok.

 

Jeg bruker faktisk Linux til spill jeg. Enemy-Territory, UT2004 og Quake gir meg mye. I tillegg funker Counter-Strike bra i WineX.

 

PS! Boota Windows for første gang på en måned eller noe i dag, grøss, helt jevlig. Back to Linux :love:

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Dette er et ganske vanskelig valg, jeg for min del jobber mye med UNIX/Linux i jobb sammenheng, siden mange av de serverne vi jobber med bruker en av disse operativsystemene, problemet mitt er at jeg ikke kan bruke Linux som arbeidsstasjon, siden mye av den utviklingsprogramvaren jeg MÅ bruke i min jobb, kun finns på windows-platformen, (det fungerer heller ikke med Wine, eller andre lignende emulatorer).

Dessuten er jeg glad i spill, og selv om noen kanskje prøver å si at "Hei, Americas Army og Half-Life og Quake funker på Linux!", så holder ikke dette for meg.

 

Så hvis du spiller mye dataspill, så er valget enkelt : Windows, hvis ikke, og du heller ikke er avhengig av noen Windows programmer, (Det finns gratis office-lignende versjoner til Linux som er minst like bra som Office 2003, samt teksteditorere, nettlesere, bildebehandlingsprogrammer, msn-kloner, mp3 spillere, etc.).

 

Ellers så ser jeg en tendens i min jobb at Linux egentlig ikke er noen trussel for Windows, men heller en trussel for UNIX, da Linux er et perfekt os på server-siden.

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
Dette er et ganske vanskelig valg, jeg for min del jobber mye med UNIX/Linux i jobb sammenheng, siden mange av de serverne vi jobber med bruker en av disse operativsystemene, problemet mitt er at jeg ikke kan bruke Linux som arbeidsstasjon, siden mye av den utviklingsprogramvaren jeg MÅ bruke i min jobb, kun finns på windows-platformen, (det fungerer heller ikke med Wine, eller andre lignende emulatorer).

Dessuten er jeg glad i spill, og selv om noen kanskje prøver å si at "Hei, Americas Army og Half-Life og Quake funker på Linux!", så holder ikke dette for meg.

 

Så hvis du spiller mye dataspill, så er valget enkelt : Windows, hvis ikke, og du heller ikke er avhengig av noen Windows programmer, (Det finns gratis office-lignende versjoner til Linux som er minst like bra som Office 2003, samt teksteditorere, nettlesere, bildebehandlingsprogrammer, msn-kloner, mp3 spillere, etc.).

 

Ellers så ser jeg en tendens i min jobb at Linux egentlig ikke er noen trussel for Windows, men heller en trussel for UNIX, da Linux er et perfekt os på server-siden.

Har ikke NOE planer om å bytte fra windows til linux. Men bare prøve det litt da jeg er veldig nyskjering. Jeg driver ikke med noe form for programering etc. Kun spill, 3d mm. Så ser ikke vitsen i å bytte.

 

Men har hørt om noe som blir kalt Lindows. er dette noe da???

Lenke til kommentar

Bare litt mer brukervennlig enn de fleste, men koster penger. Ikke bra.

 

hvorfor er ikke det bra? Er det ikke bra at noen faktisk tar seg bryet med å lage en brukervennlig distro?

Nå sier jeg ikke at de andre distroene ikke er brukervennlige, men man kan faktisk ta seg betalt for programvare, selv om den går under GPL.

 

Dessuten så mener jeg å ha lest at Lindows er gratis å laste ned en liten periode

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-

Et enkelt spørsmål. Jeg driver ikke med noe form for programering. Spiller mye (Nesten det eneste jeg gjør) Driver med litt 3d animering mm, er veldig mye på lan (Der 99,9% kjører windows XP) Så gi meg 1 god grunn til hvorfor jeg skal velge linux???

 

P.S. Ikke kom med at Linux er bare bra, windows er ustabilt, du har flere muligheter (Muligheter jeg ikke har behov for)

 

Dette er det siste spørsmål jeg stiller. Men er det jeg ikke har fått fullt svar på enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...