Gå til innhold

Sandisk Secure Digital, vanlig vs. Ultra II


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har fått meg Casio Exilim EX-Z40 :thumbup:, men jeg bestilte ikke minnekort da jeg var usikker på hva som var best. Har nå bestemt meg for å satse på et kvalitetsmerke som Sandisk, da min erfaring med Twinmos er at de slutter å fungere etter en stund. Derfor høres 5 års garanti på Sandisk ganske fristende ut :w00t:;).

 

Til bruk med mitt kamera, er det noen vesentlig hastighets-forskjell på SD Ultra II-kortene med 40x og de vanlige SD-kortene fra Sandisk? Er forskjellen veldig merkbar? Mao. er de ekstra hundrelappene verdt det?

 

Skal ha 256MB og på NetShop/Hwb er statusen på Ultra II-kortet ubekreftet til 5. Mai. Er disse vanskelige å oppdrive for tiden?

 

Til nød kan jeg vel bruke et 32mb MMC kort jeg har liggende, hvis det enda funker :roll: (hadde to 128mb TwinMos, fungerer ikke lenger, også har de selvfølgelig gått ut på garanti :angry:)

 

Må helst være fra NetShop da jeg bor i Sandefjord og har mulighet til å slippe å betale frakt ved å hente varer på lageret på Søndre Kullerød.

 

Mvh.

Endret av megavolt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med vanlige små kompaktkamera, vil du ikke dra mye nytte av Ultra II kort fremfor standardkortene til Sandisk. Her er kameraet flaskehalsen, og ikke selve kortet. Men det kan være at du merker litt forskjell, men trenger men egentlig det på små kompaktkamera? Det er stort sett en fordel hvis man tar mye seriebilder, eller mange bilder fort etterhverandre.

 

Jeg vil anbefale deg å kjøpe standardkortene... disse er nok bra nok for ditt kamera. Men vil gjerne si at du har tatt ett lurt valg ved å velge Sandisk. Sammen med Lexar er disse to de mest stabile og solide minnekortene på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...