Gå til innhold

veier harddisken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
veier harddisken noe mer når den er full med filer enn når den er tom.nå snakker jeg om 0,000000000000000000001 gram og slikt :)

Hvorfor i allverden skulle en disk veie mer nyformatert eller ikke?:dontgetit: Ingenting av de fysiske delen har blitt forandret på, så jeg ser ikke at dette skulle være mulig. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det var jo en kar i en annen del av forumet som kanskje hadde misforstått dette med kilo-, og da trodde at det vi i dagligtale forbinder med "kilo" egentlig er vektenheten gram, i tusenfold, altså kilogram. Han lurte på om maskinen hans ble tyngre av å ha mer data, siden man kunne måle data i kilobyte...

Lenke til kommentar

data blir jo lagret magnetisk på en hd, trur ikkje en kan definere vekta på magnetisme,

men hvis noe skal bli tyngre mo jo vekta komme fra en plass"noe bli lettere" har vondt

for å tru at tyngde blir overført i datakablan, men men et molekyl veger sikkert pittelitt :)

Lenke til kommentar
data blir jo lagret magnetisk på en hd, trur ikkje en kan definere vekta på magnetisme,

men hvis noe skal bli tyngre mo jo vekta komme fra en plass"noe bli lettere" har vondt

for å tru at tyngde blir overført i datakablan, men men et molekyl veger sikkert pittelitt :)

Det er jo de samme molekylene som er der uansett om det er 0 eller 1. ...

Lenke til kommentar

Lenge lurt på om skjermen veier mer når jeg skriver i eks. Word da jeg har et ganske skjørt skrivebord som raser sammen når som helst. Jeg løste dette ved å sende flere korte mailer istedenfor en lang jeg da, noen som har noen andre forslag?

Lenke til kommentar
veier harddisken noe mer når den er full med filer enn når den er tom.nå snakker jeg om 0,000000000000000000001 gram og slikt :)

Som sagt av andre har dette vært diskutert tidligere blant annet her..

Svaret er nei, fordi det kun er snakk om endring i magnetfelt og ikke noen fysiske endringer i form av at noe blir lagt til eller trukket fra.

 

For å teste kan du jo prøve å lagre masse bilder av Jern Erna og Moskva Marit.

Men ikke skyt meg hvis kabinettet knekker sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...