Gå til innhold

Aldersgrense på forum


Anbefalte innlegg

Har irritert meg over det samme, og spesielt på gamer- og overklokking.no-delene av forumet. Det er spesielt nye brukere, og mange er tydeligvis svært unge.

 

Noe som kanskje kunne ha hjulpet, er hvis man må vente en dag eller to med å poste etter man har registrert seg. Får inntrykk av at det er mange fjortiser som sitter og kjeder seg på skolen, og bare poster piss for å få reaksjoner. Hvis man måtte vente, tja, 2 dager, hadde man kanskje blitt kvitt noen av de dottene som bare registrerer seg på nytt etter en ban.

 

Selvfølgelig, jeg skjønner at dette kan være noe irriterende for seriøse brukere, men man registrerer seg tross alt bare én gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (VeXx @ 25/04/2004 : 19:15)
Hvordan blir man moderator på hw.n0?

*off topic*Dette har jeg lurt på selv og, men jeg passer nok ikke så godt som moderator selv om jeg skulle ønske det. Men Du VeXx skulle kanskje sendt søknad eller tatt det opp med forumstyret, For du virker som en vel balansert bruker, som ikke er ALT for seriøs til tider. *off topic*

 

Men jeg er enig med deg på mange måter, 13 år burde være en grense, men bare for å skrive ikke for å kunne lese her. Ikke bare fordi det kan komme mye useriøst ut av dette, mener man under 13 år kan man kanksje fortere bli lurt til å oppgi ting man ikke bør si om Pc'en og andre ting, man kan jo også risikere at Den under 13 ikke får lov av foresatte til å drive å skrive inlegg her på forumet. Men det skal nevnes at jeg syntes kanksje det er litt dumt og legge alle 13 åringer under en liksom, for det er jo ikke noe magisk grense på 13.

 

Jeg har vel vært her siden jeg var 15 og sånn jeg var da, ville jeg ikke hatt megselv på Forumet, men det er mange her, som F.eks thdarklistner som er mye mer voksen i en alder av 13/14 enn jeg kanskje noen gang har vært.

 

Men, ja... jeg er egentlig for denne grensa.

 

Edit: psilocybe's forslag var ikke dumt det.

Endret av bugbear
Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 25/04/2004 : 19:29)
Har irritert meg over det samme, og spesielt på gamer- og overklokking.no-delene av forumet. Det er spesielt nye brukere, og mange er tydeligvis svært unge.

Noe som kanskje kunne ha hjulpet, er hvis man må vente en dag eller to med å poste etter man har registrert seg.  Får inntrykk av at det er mange fjortiser som sitter og kjeder seg på skolen, og bare poster piss for å få reaksjoner. Hvis man måtte vente, tja, 2 dager, hadde man kanskje blitt kvitt noen av de dottene som bare registrerer seg på nytt etter en ban.

Selvfølgelig, jeg skjønner at dette kan være noe irriterende for seriøse brukere, men man registrerer seg tross alt bare én gang.

Jeg ville ikke nevne gamer.no pga mange av de leste tråden, tenkte at det ble full flamekrig, men igjen burde jeg ha nevnt det for å konkludere mitt poeng..

 

EDIT : Tror psilo har fått dette fra andre forum, er som oftest slikt at du ikke kan poste de tre første dagene ;)

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

QUOTE (VeXx @ 25/04/2004 : 18:44)
Er også aktivt medlem av flere store forum rundtomkring i verden, og der er det som oftest 13års aldersgrense for å opprettholde kvaliteten.

Dette har noe med at barn under 13 år i Amerika, må ha samtykke fra foreldrene.

Når man regger seg, får man som oftest tre valg;

QUOTE
1. "I Agree to these terms and am over or exactly 13 years of age"
2. "I Agree to these terms and am under 13 years of age"
3. "I do not agree to these terms"

Dersom man velger "under 13 år"-knappen, vil brukerkontoen ikke bli aktivert før forumadmin får underskrift av foreldre.

 

Og når det gjelder det med å bli moderator, er det sånn "we-come-to-you"-sak...

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

QUOTE (bugbear @ 25/04/2004 : 19:30)
QUOTE (VeXx @ 25/04/2004 : 19:15)
Hvordan blir man moderator på hw.n0?

Ikke bare fordi det kan komme mye useriøst ut av dette, mener man under 13 år kan man kanksje fortere bli lurt til å oppgi ting man ikke bør si om Pc'en og andre ting, man kan jo også risikere at Den under 13 ikke får lov av foresatte til å drive å skrive inlegg her på forumet.

Jo, men det er da ikke forumets ansvar.

Foresatte bør selv passe på hva barna driver med.

Jeg har da enda ikke sett noen som har blitt lurt til å oppgi noe særlig "privat",

hvis det skjer så er det ikke verre enn å få en moderator til å redigere linnlegget, og kanskje gi han som lurte han en advarsel.

Lenke til kommentar

QUOTE (jallakim @ 25/04/2004 : 19:46)
QUOTE (VeXx @ 25/04/2004 : 18:44)
Er også aktivt medlem av flere store forum rundtomkring i verden, og der er det som oftest 13års aldersgrense for å opprettholde kvaliteten.

Dette har noe med at barn under 13 år i Amerika, må ha samtykke fra foreldrene.

Når man regger seg, får man som oftest tre valg;

QUOTE
1. "I Agree to these terms and am over or exactly 13 years of age"
2. "I Agree to these terms and am under 13 years of age"
3. "I do not agree to these terms"

Dersom man velger "under 13 år"-knappen, vil brukerkontoen ikke bli aktivert før forumadmin får underskrift av foreldre.

 

Og når det gjelder det med å bli moderator, er det sånn "we-come-to-you"-sak...

Virket ikke akkurat så vanntett, oki la oss si at en velger under 13, og kommer til neste steg hvor en må ha samtykke fra foresatte, så er det ikke vanskeligere enn å trykke tilbake knappen.

Det eneste jeg ser for meg var at du skrev inn navn også land også skjekket det med landets folkeregister, etterpå der igjen måtte du skrive inn fødselsnummer.

Selfølgelig er det jo bare til å skrive inn pappas navn hvis du kunne fødselsnummeret hans (eller vet hvordan å regne det ut), men det hadde blitt mye mindre folk som registrerte seg bare for å drive ap.

Lenke til kommentar

QUOTE (Timur @ 25/04/2004 : 19:52)
QUOTE (bugbear @ 25/04/2004 : 19:30)
QUOTE (VeXx @ 25/04/2004 : 19:15)
Hvordan blir man moderator på hw.n0?

Ikke bare fordi det kan komme mye useriøst ut av dette, mener man under 13 år kan man kanksje fortere bli lurt til å oppgi ting man ikke bør si om Pc'en og andre ting, man kan jo også risikere at Den under 13 ikke får lov av foresatte til å drive å skrive inlegg her på forumet.

Jo, men det er da ikke forumets ansvar.

Foresatte bør selv passe på hva barna driver med.

Jeg har da enda ikke sett noen som har blitt lurt til å oppgi noe særlig "privat",

hvis det skjer så er det ikke verre enn å få en moderator til å redigere linnlegget, og kanskje gi han som lurte han en advarsel.

men vet du alt som foregår på pm?

og til saken:

eneste løsning er være strenger og begynne å gi advarsler og stenge folk ute, eller som psi sa, og tvinge folk til å vente 2 dager etter at de regga seg.

men den enkleste er flere og strengere moder

Lenke til kommentar

Når det gjelder dårlig topics, feilposting og andre mischiefs som det vanligvis ikke blir gitt advarsel for direkte, så rapporter og påpek i rapporteringen at det er et mønster av idioti her, så kan vi nok reagere litt hardere.

 

Moderator blir man ikke ved å sende søknad - forumstyret velger personer på bakgrunn av fartstid, oppførsel og eventuelt om vedkommende har utmerket seg på en positiv måte hvis, og bare hvis, de føler at det er nødvendig med flere brukermoderatorer. Ellers må man være medlem av nettverket.

Lenke til kommentar

Støtter Vexx 120% i sine utsagn her.

 

Forumet er preget av en alt for ung aldersgruppe :( Og hver gang slike tråder som dette er oppe får jeg alltids noen pluss på warnskalen av ubrukelige moderatorer.

 

Problemet for hw er at hvis det snart ikke blir en bedring vil de miste stadig flere av sine seriøse brukere. Og det er jo synd.

 

Forumene bør ledes av folk med litt kompentanse og ikke av unger og ungdommer på 12- 18 år uten det spor av interesse for å øke forumet til et høyere nivå.

Lenke til kommentar

QUOTE (Timur @ 25/04/2004 : 20:01)
QUOTE (jallakim @ 25/04/2004 : 19:46)
QUOTE (VeXx @ 25/04/2004 : 18:44)
Er også aktivt medlem av flere store forum rundtomkring i verden, og der er det som oftest 13års aldersgrense for å opprettholde kvaliteten.

Dette har noe med at barn under 13 år i Amerika, må ha samtykke fra foreldrene.

Når man regger seg, får man som oftest tre valg;

QUOTE
1. "I Agree to these terms and am over or exactly 13 years of age"
2. "I Agree to these terms and am under 13 years of age"
3. "I do not agree to these terms"

Dersom man velger "under 13 år"-knappen, vil brukerkontoen ikke bli aktivert før forumadmin får underskrift av foreldre.

 

Og når det gjelder det med å bli moderator, er det sånn "we-come-to-you"-sak...

Virket ikke akkurat så vanntett, oki la oss si at en velger under 13, og kommer til neste steg hvor en må ha samtykke fra foresatte, så er det ikke vanskeligere enn å trykke tilbake knappen.

Det eneste jeg ser for meg var at du skrev inn navn også land også skjekket det med landets folkeregister, etterpå der igjen måtte du skrive inn fødselsnummer.

Selfølgelig er det jo bare til å skrive inn pappas navn hvis du kunne fødselsnummeret hans (eller vet hvordan å regne det ut), men det hadde blitt mye mindre folk som registrerte seg bare for å drive ap.

Selvfølgelig. Men poenget er at nettstedene er påbudt å ha en slik løsning.

Brukeren blir registrert uansett om du er 13 eller ei, men den blir ikke aktivert hvis du er under 13.

 

Meningen med posten var bare at Vexx påstår at flere store nettsider har denne "aldersgrensen" fordi dem ønsker ikke å ha useriøse brukere. Men det blir altså feil.

Lenke til kommentar

QUOTE (fredrikrb @ 25/04/2004 : 22:08)
Det blir feil, feil og atter feeeeil. Altså, folk kan være flinke samme hva slags alder de er i. Man kan heller sile ut useriøse folk, evt fortelle de at det ikke passer seg med sånn oppførsel, tegnbruk og så videre

Slik som det er nå, mao. ;)

 

Edit:komma.

Endret av Opus
Lenke til kommentar

QUOTE (Opus @ 25/04/2004 : 22:12)
QUOTE (fredrikrb @ 25/04/2004 : 22:08)
Det blir feil, feil og atter feeeeil. Altså, folk kan være flinke samme hva slags alder de er i. Man kan heller sile ut useriøse folk, evt fortelle de at det ikke passer seg med sånn oppførsel, tegnbruk og så videre

Slik som det er nå, mao. ;)

 

Edit:komma.

Noe sånt ja. Jeg ser en god del 13 år gamle brukere som sitter inne med masse kunnskap, noe jeg ikke gjorde da jeg var 13. Er ikke riktig å "hemme" utviklingen av kunnskapene deres fram til de f.eks er 15 eller 16 ved å ikke la de poste i et forum. Det blir for teit.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...