Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

treg overføring av filer...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

MSN er jo først og fremst et chatteprogramm, men det fungerer greitt for overføring av små filer. skal du overføre større filer vil jeg anbefale FTP. Bruker du IRC fungerer det også glimrende for filoverføring

 

*redigert for skrivefeil =P*

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

MSN og ICQ er begge chatteprogrammer, hvor fort du overfører filene dine er det linjen din og mottaker linja som bestemmer. Personlig synes jeg ICQ er best, men (nesten) alle andre jeg kjenner bruker MSN så det er det jeg bruker mest:-/

 

Om du vil bruke begge to samtidig, kan du jo bruke Trillian, et program som er laget for å koble til MSN, ICQ, AIM osv. så du slipper å ha alt rotet med de forskjellige programmene;) -> http://trillian.cc/

 

Skal du dele og laste ned musikk, filmer etc. (p2p)(som er ulovlig i følge mange lands lover:) må du finne et program på egenhånd.. (vil ikke bli sparka ut herifra;)

 

mvh. arenei

Endret av arenei
Lenke til kommentar
Om du vil bruke begge to samtidig, kan du jo bruke Trillian, et program som er laget for å koble til MSN, ICQ, AIM osv. så du slipper å ha alt rotet med de forskjellige programmene;) -> http://trillian.cc/
Alle jeg kjenner (+ meg selv) har aldri hatt mer enn 64kbit/sek via MSN så jeg tror det går en grense der, jeg og en kamerat satt faktisk og teste det i går, jeg har 256kbit/sek ut og han ca.700kbit/sek inn, men det gikk aldri over 64kbit/sek (8 KB/sek) :mad: .

 

Blir nok mIRQ fremover på meg :thumbup:

Som sagt kan man bruke Trillian til alt. Den tar AIM (AOL), ICQ, MSN, IRC og YAHOO. Med masse plugins, er mulighetene uendelig.

Uansett, med Trillian har jeg oppnådd ca. 90 kB/s. Så det virker som om Trillian ikke går via MSN's servere ang. filoverføring. At den har noe form for p2p-client innebygget elns.

Lenke til kommentar

Ohh.. valgets kvaler.. ;)

 

Du kan jo ikke bare velge sånn uten videre. Den du overfører fra/til må jo kjøre det samme. MSN funker bra på den måten at den overstyrer en del firerwaller og dippedutt-dingser i routere som gjør at du ikke får sende f.eks over DCC med mIRC. Ellers er ikke msn dugende når det gjelder fart (som en over har nevnt). Det beste er å bruke FTP eller f.eks DC :)

Lenke til kommentar
Alle jeg kjenner (+ meg selv) har aldri hatt mer enn 64kbit/sek via MSN så jeg tror det går en grense der, jeg og en kamerat satt faktisk og teste det i går, jeg har 256kbit/sek ut og han ca.700kbit/sek inn, men det gikk aldri over 64kbit/sek (8 KB/sek) :mad: .

 

Blir nok mIRQ fremover på meg :thumbup:

vel, jeg og en kompis som har 2Mbit, og jeg har 10, fikk fart opp til 250kB/s med MSN Messenger 6.1

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

MSN 6.x allokerer tydeligvis de portene den vil til filoverføring :thumbdown: . I følge Microsoft skal portene 6891-6900 være åpnet for tcp trafikk. Vel, både jeg og kompisen jeg sender til har forwardet disse i våre rutere. Og det ble ingen endring i hastigheten etter at dette ble gjort.

 

Jeg har sendt filer til folk som sitter med transparente linjer også (ingen NAT altså), og dette går med full fart begge veier. Jeg har også lagt merke til at her kjøres forbindelsen på andre porter (enn 6891-6900) hos vedkommende i andre enden. Typisk en tcp port mellom 2000-5000.

 

Bruker derfor msn 4.7 når jeg sender filer til andre over msn, da denne forholder seg til den oppgitte portrangen, og ikke tar i bruk porter dynamisk slik som 6.x åpenbart gjør, enten eller.

 

Hvorfor de har gjort det slik må jeg si jeg har vanskelig for å forstå. Det fører jo bare til større belastning på nettet deres, og frustrasjon hos brukerne.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Alle jeg kjenner (+ meg selv) har aldri hatt mer enn 64kbit/sek via MSN så jeg tror det går en grense der, jeg og en kamerat satt faktisk og teste det i går, jeg har 256kbit/sek ut og han ca.700kbit/sek inn, men det gikk aldri over 64kbit/sek (8 KB/sek) :mad: .

 

Blir nok mIRQ fremover på meg :thumbup:

ehh, åpnet porten til msn på router?

 

Jeg bruker forøvrig msn 6, eller vanligvis amsn. Og med msn 6 overfører ejg så langt linja går.. overfører filer på 200 kb på ca 7-8 sekunder...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...