Gå til innhold

Ny Receiver og nye fronthøyttalere


Anbefalte innlegg

:hmm: Tenkte å kjøpe meg noen nye front høyttalere og en ny receiver, da hadde jeg tenkt på følgende:
tenkte å dele det 50/50 på receiver og høyttalerne

[url="http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|120|120|5099|pdetail"]Høyttalere - DALI CONCEPT 6[/url]

[url="http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|196|196|4863|pdetail"]Receiver - CAMBRIDGE Azur 540R[/url]


:) eller kanskje spleise denne:

[url="http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=7,22,73&id=729"]Proson R63MkII[/url]

og en brukt

[url="http://www.elgiganten.no/commerce/lobby.asp?step0=4&step1=515&step2=15&step3=&step4=&step5=&ProdNo='RX-V640RDS"] RX-V640RDS Yamaha[/url]

Kan egentlig lite på dette området, skal ta en tur ned til hi-fi klubben imorgen. Er dette noe å satse på? Tenkte på utstyr fra 7-8k kanskje mer. Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Det er nok lurt og kjøpe receiver og fronthøyttalere først og heller ta resten når du får råd.

 

Man må se seg litt rundt etter alternativer når man skal ha seg anlegg. Man burde sannsyneligvis ikke ta det første man blir tipset om eller blir prakket på av en selger.

 

Anbefaler deg og velge ut en høyttaler som passer din spillestil først og så supplere med en forsterker som lyd/effektmessig passer til denne høyttaleren.

Lenke til kommentar

Du tenker da på å utvide til hjemmkino senere?

 

Har ikke hørt nye dali serien, men den virker svært lovende. Cambridge pleier å gi veldig mye for pengene. Kan også godt anbefale yamahaen, da jeg har en slik en selv. Men det kan være verdt å vente på nye 650, da denne kommer med 7.1 og ypao (automatisk oppsett med målemikrofon) dette er skikkelig snasne saker, og ikke kommer den til å koste så mye mer enn en ny 640 gjør nå.

 

Proson høytalerene har jeg ikke hørt selv, men har hørt mye bra om dem. De vant jo flere tester i lyd og bilde.

 

Vil anbefale deg å prøve å høre på begge anleggene, men ville holdt en finger på yamaha forsterkeren (da helst nye 650) da denne kommer med mye utstyr (7.1 og ypao) cambridge er vel bare 5.1. Samt at yamaha låter veldig bra i stereo, noe som kan passe ved at du bare ser etter fornt høytalere.

 

Løp og lytt!

Lenke til kommentar

Hehe, takker for fyldige og gode svar. Er iallefall blitt litt klokere på hva jeg burde se etter isåfall.

 

BTW: det var meningen og utvide til hjemmekino ja senere.

 

Men er det noen høyttalere dere kan anbefale meg da isåfall, jeg leter etter kvalitet og god bass, jeg kan ikke spille for høyt her ute så det blir begrenset men selvfølgelig noe som skal tåle litt trøkk.

Lenke til kommentar
Men er det noen høyttalere dere kan anbefale meg da isåfall, jeg leter etter kvalitet og god bass, jeg kan ikke spille for høyt her ute så det blir begrenset men selvfølgelig noe som skal tåle litt trøkk.

Kan anbefale deg B&W DM602. Det er en relativt stor stativhøyttaler, og den går dypt, passer utmerket til både film og musikk. Har hatt den selv. Verdt å høre på om du uansett skal innom HIFI klubben.

Lenke til kommentar

Tror ikke den trekker mer enn 320w, om det er en slags minimumsverdi eller ikke vet jeg ikke :dontgetit:

 

Men står det ikke max power consumption 615w bakpå cambridgen?

 

Eller er det bare meg som surrer (tidlig oppe) :wow:

Endret av moho
Lenke til kommentar
Tror ikke den trekker mer enn 320w, om det er en slags minimumsverdi eller ikke vet jeg ikke :dontgetit:

 

Men står det ikke max power consumption 615w bakpå cambridgen?

 

Eller er det bare meg som surrer (tidlig oppe) :wow:

Jeg tror cambridge surrer litt men 615w er jo uansett på Nad-nivå..

 

6x80watt blir jo bare 480watt tilsammen, så det kan tyde på at den har noe strømreserver.

 

Tror ikke man skal henge seg for mye oppi dette. Har opplevd mange ganger at receiverne trekker mer enn oppgitt. Feks min receiver oppgitt til 240watt trekker opptil 300w iblandt..

Lenke til kommentar

Er ofte transformatoren som spiller inn på vekten, og de delene som er med på å konvertere digitale signaler til analoge (etter å ha smuglest lett i hifiklubbens katalog) Nye digitale "deler" og kontinuerlig utvikling gjør jo at ting kan bli lettere å fremdeles yte det samme. Tror ikke vekt forskjellen vil utgjøre en stor det av kvlitetsforskjellen.

Lenke til kommentar
Er ofte transformatoren som spiller inn på vekten, og de delene som er med på å konvertere digitale signaler til analoge (etter å ha smuglest lett i hifiklubbens katalog) Nye digitale "deler" og kontinuerlig utvikling gjør jo at ting kan bli lettere å fremdeles yte det samme. Tror ikke vekt forskjellen vil utgjøre en stor det av kvlitetsforskjellen.

Men er ikke det bare for hel digitale recivere at vekten har lite betydning a :dontgetit: og ikke analoge.

Lenke til kommentar

dersom prisen på Yamaha receiveren ikke er så dum, vil jeg absolutt anbefale den.

De spiller veldig bra, og det er nok en grunn til at de blir kåret til best i test i de fleste tester de er med i :) Da testet sammen med andre store merker som H/K, Nad og Denon.

 

Men den Cambridge saken virker ok den. Jeg har ikke hørt den, men den er jo velutstyrt og med solid strømforsyning. Dette merket er vel det som skal gi mest for pengene hos hifi-klubben?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...