Gå til innhold

Svindel hos Elkjøp


Anbefalte innlegg

Det er vel på tide å sitere fra reklamen til elkjøp.

 

'Det er dumt å betale for mye'

Word!

 

Litt av en "Reklame" :roll:

 

Bra Alastor tar seg av "sin" avdelig ihvertfall

 

Tenk dere denne:

"Her er det sivilt og uniformert politi for å passe på at du ikke mister varene våre i lommen. Vi har tilbud på endel varer, men ikke klart å senke prisen på alle i vårt varehus og er ikke helt sikkre på hvilke varer det gjelder. Betjeningen kan hjelpe deg om du er heldig. Ha en god dag"

Endret av Izex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier det gjelder hele Elkjøp. men for at dere skal slutte å knegge om at det er én selger og blablabla var jeg snill som gadd å poengtere det. Personlig liker jeg ikke Elkjøp. Hvis du prater med folk generelt, er holdningen sjelden at de drar på Elkjøp pga at der er det best service og enklest å handle. Men både dem og jeg handler der før eller siden når de har syke tilbud. Forøvrig ser jeg en vond sirkel her, hvor du nå skal forklare meg at Elkjøp ikke er slik, og jeg mener det motsatte. Likså greit å bare la det være med det...du som Elkjøp-ansatt er ufattelig stolt over hvordan de driver butikk, mens jeg er uenig med deg. Synd trist leit...

Lenke til kommentar

Det var en gang en klok mann som sa "du kan lure alle en liten stund, og du kan lure noen få hele tiden, men du kan ikke lure alle hele tiden"

Joda det er sikkert mye rart som foregår på mange butikker rundtomkring i landet, både hos Rimi, Rema, Elkjøp, Expert osv osv...men et u-unngåelig faktum er at Elkjøp er nordens største elektro-forhandler, noe jeg ikke tror at de kan ha blitt dersom de bare driver med svindel....det ville jo bety at størsteparten av nordens befolkning er idioter....men det kan vel "noen" her på forumet konkludere med ut fra erfaringer i Bodø??????

Lenke til kommentar
Var med morfarn min for å kjøpe tv, og opplever at ekspeditøren står og påstår at en samsung tv er bedre enn Philips'en på tilbud. Siden jeg jobber i samme bransje, var det ikke vanskelig å sette fast den lille tassen som hadde fått streng beskjed om akkurat hvilke produkte han skal selge. Dette gjaldt også Elkjøp i Bodø.

 

"du som Elkjøp-ansatt er ufattelig stolt over hvordan de driver butikk. ...ikke et personangrep på en hver stolt Elkjøp-ansatt som måtte finne på å forville seg inn på forumet. Dere er fryktelig beskyttende for konsernet deres"

Hva i all verden er det du prater om?

 

Fins mang en samsung tv'er som knuser philips sine.

Philips sin billig serie er ikke annet møkk fra ende til annen.

 

Og kom ikke her å si at ikke du hadde beskyttet den jobben du har hvis andre hadde kommet å snakket dritt om den.

 

"NoviKaNa du jobber i et møkkahøl! Brunevare bransjen plasserer jeg på samme plan som å skrape lik opp av gatene i bagdad"

 

En drøy sammenligning, men du skjønner poenget mitt.

 

Har du noen gang jobbet i elkjøp? Aner du hvordan det er der?

 

Miljøet på elkjøp er faktisk veldig bra, (pleier ihvertfall å være) De fleste selgerne er rimelig normale mennesker, enkelte av sjefene har en tendens til å være litt hjernevasket av elkjøps regler.

 

Er du stolt av jobben din? Du jobber trossalt i "samme bransje"

Lenke til kommentar

Elkjøp er kjent for å ha dårlig service. Å måtte trekke kølapp for så å måtte stå i en time å vente på tur for å spørre noen spørsmål angående en mobiltelefon er ikke god service. Har vært innom tre ganger for å kjøpe mobiltelefon. Alle gangene har jeg dratt med uforettet sak fordi jeg ikke orker å stå en time i kø for å få lov til å kjøpe noe.

 

Pris er helt klart det viktigste salgsargumentet. Derfor kommer kunder tilbake til tross for at servicen stinker.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke rart det tar lang tid på Elkjøp da...

Gud og hvermann går jo dit for å handle brunevarene sine mm. Senere ødelegger de det og går tilbake til butikken med det. Når det er deres tur begynner de den første halvtimen med å kjefte på at produktet er elendig!, andre halvtimen på at Elkjøp er elendig!, og tredje og fjerde halvtimen på bortsnakking...

 

Litt mer seriøst så trenger mannen i gata ganske mye forklaring på hvordan ting funker og slik forklaring tar tid!

 

 

Jeg syntes også at det er driiiit kjedelig å stå i kø på Elkjøp eller hvor det måtte være, men jeg har forståelse for at det tar lang tid.

Lenke til kommentar

Slutt å kvin!

 

Elkjip er ikke en datasjappe, men en hvite/brunevare-butikk som har favnet om dumheten til den norske mannen i gata. Handler du på en annen butikk som har spesialisert seg på maskinvare, ser du at de har større utvalg, bedre priser og fornuftige folk i kassa. :love:

Lenke til kommentar

Elkjøp har PRISGARANTI i 30 dager, DVS, at om du kjøper modem til 295,- på Elkjøp, og ei uke etter så er det tilbud på dette til 195,- da kan du DRA TILBAKE TIL BUTIKKEN OG FÅ MELLOMLEGGET !!!

 

dette gjelder ALLE VARER, og alle Elkjøp butikker utenom CarlBærner i Oslo som er Franchise store (vet ikke om andre slike butikker)

 

Franchise = leier KUN navnet, er ikke del av DIXON gruppen som eier Elkjøp og Lefdal

 

 

**NB Prisgarantien til Elkjøp gjelder ikke bare mot seg selv, DVS om de har et GF5 skjermkort der, så kan du i teorien ta med avisutklipp fra feks. Komplett hvis de har tilbud på samme skjermkort.

 

MEN, jeg vet at ikke alle butikker tar prisgaranti mot webshopper, så ha dette i bakhode når du handler

Lenke til kommentar
ehm...er det enda folk der ute som ikke har skjønt Elkjøps policy? Kjøp stort parti av "drittvarer", lite av gode varer, selg de gode produktene til nærmest tap-pris, tjen fett på de dårlige. Værre er det ikke. Var med morfarn min for å kjøpe tv, og opplever at ekspeditøren står og påstår at en samsung tv er bedre enn Philips'en på tilbud. Siden jeg jobber i samme bransje, var det ikke vanskelig å sette fast den lille tassen som hadde fått streng beskjed om akkurat hvilke produkte han skal selge. Dette gjaldt også Elkjøp i Bodø.

Hva mener du? Jeg kjøpte nettopp ny tv på elkjøp, en Samsung TV som jeg har vært bare fornøyd med. Jeg kom i utgangspunktet for å kjøpe phillips tv på tilbud, men denne var de tom for å jeg fikk istedet en god rabatt på Samsung TV'n :-)

 

Og jeg er ikke i tvil om at Samsung tv'n er bedre enn phillips'n på tilbud. Naboen har en slik Phillips og forskjellen er som natt og dag. Bildet på Philips'n er blass og grøtete i fargene. Er på ingen måte noen elkjøp fan, da jeg selv jobber for en "konkurerende" databutikk, men kanskje for de unødvendig mye pepper enkelte ganger?

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

"alle" bør ha fått med seg at ingen kan være billigst hele tiden, det er faktisk helt umulig, det finnes alltid noen som er billigere enn den sjappa du handler i.

 

Personlig ville jeg aldri valgt pris som endel av et konsept, om du avsløres som dyr, hva skal du gjøre da?? Hele konseptet faller sammen i ruiner...

Lenke til kommentar
Er jo en allment kjent sak at Elkjøp er langt mer profittorienterte enn konkurrerende bedrifter.

Er ikke alle bedrifter som ønsker å tjene penger profittorienterte ? Alt Komplett.no, PSData.no, Rimi, Jons Auto og Elkjøp ønsker og egentlig bryr seg om, er pengene på bunnlinja. Om kundene få bra produkter, spiller liten eller ingen rolle, så lenge butikken tjener penger nå ... og tjener penger i framtiden.

 

Kom ikke her med en tårevåt historie om den snille butikken som alt i verden ønsket at du skulle bli fornøyd. At de gjerne gikk konkurs, så lenge du fikk gull og grønne skoger...

 

Enhver butikk som ikke er profittorientert har ikke livets rett... og går konk rimelig fort.

Lenke til kommentar

Eneste problemet jeg har med betjeningen på Elkjøp (Carl Berner) er at de er selgere, ikke rådgivere. Personlig kan jeg nada om tv/stereo, en del mer om pc-produkter (har blant annet lært, kjøp aldri på Elkjøp når du har krav til ytelse), og setter da pris på å få saklige råd ut ifra mitt behov, men jeg sitter alltid med en feeling av at jeg er blitt lurt/de prøver å lure meg. De er så forbaska pushy, og vil ha meg til å kjøpe det og det produktet! Liker ikke det der, når jeg spør hvorfor og får til svar; "Det er et bedre produkt!", noe annet vet de ikke. Det inngir ikke til tillit.

 

En gang spurte jeg hva som var bedre med et mikroanlegg fremfor et annet og fikk svaret over. Da jeg spurte hva som var grunnen til at det var bedre var svaret: "Det er jo 1000 kr dyrere så derfor er det bedre lagd og derfor bedre!" Kjøper ikke den begrunnelsen altså! (Kjøpte det billigste, likte faktisk lyden i det bedre)

Lenke til kommentar
Var med morfarn min for å kjøpe tv, og opplever at ekspeditøren står og påstår at en samsung tv er bedre enn Philips'en på tilbud. Siden jeg jobber i samme bransje, var det ikke vanskelig å sette fast den lille tassen som hadde fått streng beskjed om akkurat hvilke produkte han skal selge. Dette gjaldt også Elkjøp i Bodø.

 

"du som Elkjøp-ansatt er ufattelig stolt over hvordan de driver butikk. ...ikke et personangrep på en hver stolt Elkjøp-ansatt som måtte finne på å forville seg inn på forumet. Dere er fryktelig beskyttende for konsernet deres"

Hva i all verden er det du prater om?

 

Fins mang en samsung tv'er som knuser philips sine.

Philips sin billig serie er ikke annet møkk fra ende til annen.

 

Og kom ikke her å si at ikke du hadde beskyttet den jobben du har hvis andre hadde kommet å snakket dritt om den.

 

"NoviKaNa du jobber i et møkkahøl! Brunevare bransjen plasserer jeg på samme plan som å skrape lik opp av gatene i bagdad"

 

En drøy sammenligning, men du skjønner poenget mitt.

 

Har du noen gang jobbet i elkjøp? Aner du hvordan det er der?

 

Miljøet på elkjøp er faktisk veldig bra, (pleier ihvertfall å være) De fleste selgerne er rimelig normale mennesker, enkelte av sjefene har en tendens til å være litt hjernevasket av elkjøps regler.

 

Er du stolt av jobben din? Du jobber trossalt i "samme bransje"

Hey, nancyboy! det var ikke en påstand om at Philips er bedre enn Samsung alltid. Men i dette tilfellet var det så. Og generelt er ikke Samsung's tv'er de med best bilde på, bare for å ha det sagt. Ellers kan du bare si hva du vil om arbeidsplassen min, siden du ikke har snøring på hvor jeg jobber. Det er også kun en deltidsjobb, hvilket de her på forumet også har (vil jeg anta, hvertfall den mest pågående som er like gammel som meg). På hvilket grunnlag kan du si at miljøet i Elkjøp er veldig bra? Har du vært på enhver Elkjøp-butikk her i landet? Jeg står på mitt om at så mange utskiftninger neppe er bra for miljøet! Men hey, her snakker du på grunnlag av din lokale Elkjøp, og jeg på min. Så der blir vi ikke enigne uansett.

 

Og jada, ufo, selvsagt er alle forhandlere profittorienterte. Men i hvilken grad? Mange av våre kunder kommer til oss og betaler kanskje mer for produktet sitt enn hos Elkjøp, pga at servicen er så elendig. Og i følge flere av innleggene på forumet, er det ikke kun her i byen at folk syns det er direkte kjipt å handle der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
**NB Prisgarantien til Elkjøp gjelder ikke bare mot seg selv, DVS om de har et GF5 skjermkort der, så kan du i teorien ta med avisutklipp fra feks. Komplett hvis de har tilbud på samme skjermkort.

 

Prisgarantien hos lefdal er jo bare tull og vås (som konkurransetilsynet har skjønt etter litt lang tid...). I ditt tilfelle ville de nok si "nei, det er en tilbudspris hos konkurrenten, og derfor får du ikke garantien". Skulle kjøpe TV på lefdal, Elkjøp hadde den litt billigere. Ga klar beskjed om dette, men salgspersonen sa "ja, men det er en utstillingsmodell" .. blah blah etc ...

Lenke til kommentar
**NB Prisgarantien til Elkjøp gjelder ikke bare mot seg selv, DVS om de har et GF5 skjermkort der, så kan du i teorien ta med avisutklipp fra feks. Komplett hvis de har tilbud på samme skjermkort.

 

Prisgarantien hos lefdal er jo bare tull og vås (som konkurransetilsynet har skjønt etter litt lang tid...). I ditt tilfelle ville de nok si "nei, det er en tilbudspris hos konkurrenten, og derfor får du ikke garantien". Skulle kjøpe TV på lefdal, Elkjøp hadde den litt billigere. Ga klar beskjed om dette, men salgspersonen sa "ja, men det er en utstillingsmodell" .. blah blah etc ...

Prisgarantien ble forbudt fordi lefdal hadde 4 (ja FIRE) produkter i sitt sortiment som ikke ble ført av noen annen el-butikk.

 

Av totalt 150 stykker.

 

Så ikke snakk om ting du ikke vet noe om.

Lenke til kommentar

d er sånn på elkjøp butikken i hamar også (tidligere olrud)

 

skulle kjøpe et videokamera der som var 1000kr billigere på internett, sa ifra til ekspeditøren som lot meg få varen til den prisen og unnskyldte seg med at de ikke hadde rukket å skifte prislappene i butikken

 

men d samme kameraet kostet 1000kr mer hele 3måneder etter også. d ekke no unnskyldning å ikke rekke å skifte prislapper da!!!!!!!!!!!! :thumbdown:

Lenke til kommentar
**NB Prisgarantien til Elkjøp gjelder ikke bare mot seg selv, DVS om de har et GF5 skjermkort der, så kan du i teorien ta med avisutklipp fra feks. Komplett hvis de har tilbud på samme skjermkort.

 

Prisgarantien hos lefdal er jo bare tull og vås (som konkurransetilsynet har skjønt etter litt lang tid...). I ditt tilfelle ville de nok si "nei, det er en tilbudspris hos konkurrenten, og derfor får du ikke garantien". Skulle kjøpe TV på lefdal, Elkjøp hadde den litt billigere. Ga klar beskjed om dette, men salgspersonen sa "ja, men det er en utstillingsmodell" .. blah blah etc ...

Prisgarantien ble forbudt fordi lefdal hadde 4 (ja FIRE) produkter i sitt sortiment som ikke ble ført av noen annen el-butikk.

 

Av totalt 150 stykker.

 

Så ikke snakk om ting du ikke vet noe om.

Og hvordan vet du dette?

Har selv sjekket hos lefdal da jeg skulle ha ny komfyr, de hadde ikke den siemens modellen jeg skulle ha men det hadde alle de andre stor på markedet. De som var hos lefdal, fantes bare hs lefdal og ingen andre forhandlere. Gode priser men elendig utvalg av produkter som kan kjøpes andre plasser. obs i trondheim er desidert billigst i mange tilfeller.

Lenke til kommentar

Tja, hva skal man si..?

Noen forstår hvordan ting fungerer her i verden, andre ikke.

Nettbutikke til ekjøp er en egen butik, uten ansatte som skal ha lønn osv. derfor kan de ha en lavere pris enn de vanlige butikkene (slik som komplett.no og komplett sine butikker for en tid siden).

Noen her tror at elkjøp er billigst på alt.. De er kanskje billigs på lokketilbudene, men på de vanlige varene (som de prøver å selge for å tjene penger) holder de samme prinivå som "alle" andre, eller i enkelte tilfeller så ligger de over "vanlig" utsalgspris.

Det er mange som tror at elkjøp sin kampanjeavis er en tilbudsavis, det er helt feil!

Elkjøp har fått smekk på fingrene fra forbrukerrådet (tror jeg det var) for villedende markedsføring tidligere da de hadde "kanontilbud" med samme pris som før avisen kom ut..

Nei folkens, våkn opp og tenk dere litt om!

Alle som driver butikk MÅ ha fortjeneste på varene de selger (ja, selv elkjøp) Men modemet tjener de nok penger på, selv til 295.

 

Og til diskusjonen om philips vs samsung.. tror ikke philips tv'n er vesenlig bedre enn samsung'en. Philips lagde GODE tv'er for 15-20år siden, det som lages i dag holdere ikke samme kvalitet. De dyre apparatene er sikkert bra, men her er det tydeligvis snakk om de billige modellene.

Og billig pris = billig kvalitet. Tror meg ikke?? gå i en hvilken som helst tv butikk å samenlign bilde og lyd kvaliteten på en tv til ca 3000 og en til ca 10000. Det er STOR forskjell! Men ikke alle trenger en god tv, noen klarer seg med en billig.

 

ang prisgaranti, den gjelder for alle elkjøp butikkene selv om ikke alle butikkene liker den. Men vær klar over at prisgarantien gjelder på samme modell (som i at TV-32AX ikke er det samme som TV-32AXe) En del modeller finnes ikke hos andre butikker... (av forskjellige årsaker, spesiallaget "elkjøpmod"/gammel/utgått modell osv).

 

Kos dere med diskusjonen (eller krangelen?) !

 

 

Joar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...