Gå til innhold

Utrolig fokusering på idol i TV2-nyhetene!


Anbefalte innlegg

Har akkurat sett på nyhetene på TV2; men burde vel heller hatt navnet IDOL-nyhetene på TV2.

 

En av de 3 hovednyhetene var at en av jentene i idol har blitt hes i halsen men at hun greide å synge allikevel!!!

I tillegg handler halve sendingen om idol!! Har de for få seere eller, for maken til egenreklame har jeg aldri sett!

TV2 burde skjerpe seg..

 

måtte bare få det ut av systemet.. hva synes dere?

 

mag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ikke nyhetene, men om det du sier er sant (og det tror jeg gjerne...) er jeg helt enig med deg om at det er kritikkverdig. Synes TV2 mer og mer selger seg selv. De sender jo også presentasjoner av egne program i slike mengder at jeg stadig blir vantro der jeg sitter og venter... venter... :thumbdown:

 

Skulle ønske Kåre Valebrokk kunne sende program han selv var interessert i. Han liker i alle fall å gi inntrykk av at han er en journalist som ikke skriver for Se og Hør og uteukkende ser amerikanske humor-produksjoner.

Lenke til kommentar
selvfølgelig reklamerer de for idol.. det er jo tv2s beste seertrekker.. nrk slår jo det meste,,, men idol-dagene er visst de eneste dagene tv2 har mer enn nrk.. iallfall i helgene...

Selvfølgelig. TV2 er jo tjent med flest mulig seere, de leker ikke butikk. NRK på sin side har jo solide inntekter fra lisenspenger.

Lenke til kommentar

Helt enig..

Satt på Gardemoen å ventet på flyet.. da fikk jeg sedd nyehetssendingen på tv2. Makan til unødig tull å reklamere på..

Det viser at Idol er ingenting annet enn ren butikk for tv2.

For å si det sånn.. så tviler jeg ikke ett sekund på at stemmene er justert ettter tv2`s ønske.

Først Anh, så Maria?

 

Fatter ikke hva som skjer.. nei Idol er over for min del...

Lenke til kommentar

Helt enig - TV2 har en samrøre av en annen verden når det gjelder å reklamere for seg selv og andre selskaper de er medeiere i.

 

Kanal 24 f.eks. ble jo hypet hver eneste dag i TV2-nyhetene i lang tid før de startet opp, og det samme skjedde i lang tid når de gikk inn i Nettavisen (som forøvrig er en klipp og lim-avis med minimal egenproduksjon).

Lenke til kommentar
selvfølgelig reklamerer de for idol.. det er jo tv2s beste seertrekker.. nrk slår jo det meste,,, men idol-dagene er visst de eneste dagene tv2 har mer enn nrk.. iallfall i helgene...

Selvfølgelig. TV2 er jo tjent med flest mulig seere, de leker ikke butikk. NRK på sin side har jo solide inntekter fra lisenspenger.

Nyhetene skal da ikke være en reklamespot for andre program på kanalen! For at et program skal kunne kalle seg "nyhetene" må da det være noen regler for innhold og at dette innholdet er av viss samfunnspolitisk/nyhetsmessig interesse - dette er ikke idol. Det er greit at tv2 nyhetene tar opp idol, men at halve sendingen og at en av hovednyhetene er at en idoldeltaker har sår hals er å gå altfor langt..

 

mag

Lenke til kommentar

men dere glemmer at Idol faktisk er nyheter. Det er det folk vil se, det de vil lese om i avisene. Gå inn på vg.no. Der finner du ihvertfall 1 artikkel blant dagens nyheter om Idol, hver dag. Det er bare slikt det er. Herr & Fru Beckham, og Idol er nyheter som folk vil ha. Det er slike nyheter som skaper seere og penger i kassen. Underholdnings nyheter er nyheter som skaper seere og lesere.

Lenke til kommentar

JA, idol er pop, JA det gir penger i kassen. MEN man kommer ikke unna at dette reduserer kredibiliteten til tv2, noe som igjen kan svekke de, f.eks nyhetene på tv2 ser mange, det gir også penger i kassa. Dette pr-stuntet gir ikke tv2 bedre nyhets-ry, ergo mulig tap i det lange løp.

 

Ingen her har problemer med å se hensikten til tv2 når de gjør slike ting, men det betyr ikke at man må se seg enig....

Lenke til kommentar

Så en reklame for "senkveld" hvor 3 av 3 gjester de nevnte var fra tv2. Senkveld er helt lattelig med at de har minst en fra tv2 med som gjest hver gang. Snakk om å prøve å hype opp egne ansatte som "stjerner" Tv2nyhetene er jo en vits i seg selv. Minner om se&hør som skulle lage "avis". :cry:

Lenke til kommentar

skjønner egentlig ikke at noen vil se på noe som helst i det hele tatt på fjernsyn! Kjøp heller de gode seriene på DVD og se dem når du vil. Norsk fjernsyn og film er virkelig ikke noe givende. Vi hadde faktisk et prosjekt der jeg og en kompis skulle se Hotell Cæsar i en uke. 10 minutter ut i første episoden så konkluderte vi med at: "utrolig lite skjer i HC. Hvem vil se på noe sånt? Noen som selvfølgelig har mindre som skjer i sitt eget liv. Ergo: folk som ser HC har ikke noe liv" :)

Lenke til kommentar
men dere glemmer at Idol faktisk er nyheter.

OHOI!!! Stop der en halv smule!!!! Det er forskjell på Nyheter, og Se og Hør..

Nyheter er det som skjer med verden som vy bryr oss om, "Se og Hør" er hva kjendissen holder på med.

 

Ikke bare i nyhetene, men i alle program, fører de program kvelden videre. Alle prater om hverandres program. Det er kvalmt. TV2 var bedre før. Har alltid likt NRK bedre, for det er en ærlig kanal, og DET har ingenting å gjøre med lisebs penger overhodet.

Lenke til kommentar
skjønner egentlig ikke at noen vil se på noe som helst i det hele tatt på fjernsyn! Kjøp heller de gode seriene på DVD og se dem når du vil. Norsk fjernsyn og film er virkelig ikke noe givende. Vi hadde faktisk et prosjekt der jeg og en kompis skulle se Hotell Cæsar i en uke. 10 minutter ut i første episoden så konkluderte vi med at: "utrolig lite skjer i HC. Hvem vil se på noe sånt? Noen som selvfølgelig har mindre som skjer i sitt eget liv. Ergo: folk som ser HC har ikke noe liv" :)

mer offtopic går det vel ikke ann å være.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...