Gå til innhold

nettverks kort


mX mann

Anbefalte innlegg

jeg skal sette 2 maskiner i nettverk, men jeg trenger nettverks kort, I den ene PC-en er det ikke flere ledige PCI porter igjen men det er 1 ISA port ledig der, så spørsmålene er hvilket ISA nettverk kort er det beste og går det an og ha ett PCI og et ISA kort i samme nettverk. jeg skal bruke det til og spille med flere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Isa kort er på kun 10mbit og Pci er på 10/100/1000mbit det er ikke alle kort som har 1000mbit det har kommet i det siste, det har ikke noe og si om det er isa og pci som er koblet i nettverk har selv en pc med 2 isa kort, 1 med pci og en med onboard, de har ikke noe og si, 3com nettverks kort er og anbefale.

Lenke til kommentar

Et bra pci kort til en grei pris er SMC EZ korta. Ville ikke kjøpt utgaven med realtek chipset, har vært bort i mye problemer med disse, og vanvittig lite med de andre. Eller så er 3com nesten i en klasse for seg når det gjelder det meste av nettverksutstyr spør du meg (i alle fall en del :smile: )

Lenke til kommentar

Quote:


daho skrev (2002-04-02 17:48):

3com nettverks kort er og anbefale.



 

Hmmm, er det ikke de som ikke takler høy fsb hastighet det da!? Utifra en test jeg leste en eller annen gang så kom de nesten eller værst ut på å takle høyere fsb... Mens et billig kort stakk av med seiere... Synes bare at det burde vært sagt også.

 

Har foresten alldri hatt problemer med nettverkskort selv om jeg kjører pci på 47.5MHz, ser liksom ikke pointet med 3comm liksom...

 

mvh david

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-05 06:48, blackice skrev:

Quote:


daho skrev (2002-04-02 17:48):

3com nettverks kort er og anbefale.



 

Hmmm, er det ikke de som ikke takler høy fsb hastighet det da!? Utifra en test jeg leste en eller annen gang så kom de nesten eller værst ut på å takle høyere fsb... Mens et billig kort stakk av med seiere... Synes bare at det burde vært sagt også.

 

Har foresten alldri hatt problemer med nettverkskort selv om jeg kjører pci på 47.5MHz, ser liksom ikke pointet med 3comm liksom...

 

mvh david

 

Hvilket nettverkskort er det du har da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...