Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL? Sjekk dette.....


Anbefalte innlegg

Hmmmm......

Nå lurer jeg på hva som egentlig skjer.

Har Telenor ADSL 384/128, og det skulle da tilsi maks nedlastnings-hastighet på 38,4kb/sec?

Det har linja som regel gjort også, ligget på ca 37-38kb/sec.....MEN nå kommer det rare.

 

La inn Direct Connect ++, og begynte å nedlaste noe der (jada, det var bare shareware og freeware og bla bla bla) Det var 2 filer, en som gikk stødig på 25kb/sec og en som lå på ca. 5-6kb/sec...

Samtidig gikk jeg inn på en norsk side og skulle laste ned en fil.... gjorde dette bare ved å høyreklikke, uten å bruke noe program. DEN fila begynte også en nedlastings-hastighet på 25kb/sec.

??

 

Hadde Direct Connect åpent i et vindu, ved siden av vinduet som den andre fila stod og lastet ned. Slik stod det stabilt en hel time til den ene fila var ferdig. ???

 

Altså tilsammen så lastet PC`en ned med en hastighet på 55kb/sec... Hva skjer?

 

Dette skal da egentlig ikke gå.... Sjekket fram og tilbake med tid og filstørrelse osv, men alt stemte... Hmmm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du fikk med deg at det ikke var meg som fikk noe sånn som 1800 med 300 linje....?

 

Men jeg kan godt prøve å få til den samme hastigheten som jeg gjorde med de to første filene igjen? Som jeg sa så er ikke det helt vanlig for min del.....

 

Hvordan tar jeg et screenshot i XP da? Trenger jeg noe program?

Lenke til kommentar

Det er helt naturlig, det som skjer er imens du velger lokasjon og filnavn til filen du skal laste ned, har allerede nettleseren begynt å laste ned filen. Derfor vil det se ut som du har mye høyere hastighet et lite øyeblikk i begynnelsen.

Dette kan du bare teste ved å bruke litt ekstra lang tid på å bestemme lokasjon, og du vil se en fantastisk nedlasting en liten stund.

Lenke til kommentar

jajja..

no he dokke misforstått..

384kbps =384 kilobitspersecond

1 byte = 8 bit

 

384/8=48kilobyteprsecond...

d e det dokke da ska laste ned med..

men so regner telenor med ca. 15% overload...

384/100*15=57,6

384-57,6/8=40,8

Derfor skal dere kunne laste ned med 40,8 kbyte...

 

Det avhenger også en del av kva server du er på og kva linje den har også...

 

-Kaksa-

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 14:47, JohnnyKnoxwille skrev:

Mulig jeg må ha dette med teskje men hvor finner jeg kommandoen Print screen?


 

Det er ikke en kommando, men en tast du har på tastaturet. Rett overfor "insert"-tasten. Tredje øverst til høre hvis du ikke har noen spesialtaster. Altså til høyre for F12 :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 14:50, kaksa skrev:

jajja..

no he dokke misforstått..

384kbps =384 kilobitspersecond

1 byte = 8 bit


384/8=48kilobyteprsecond...

d e det dokke da ska laste ned med..

men so regner telenor med ca. 15% overload...

384/100*15=57,6

384-57,6/8=40,8

Derfor skal dere kunne laste ned med 40,8 kbyte...


Det avhenger også en del av kva server du er på og kva linje den har også...


-Kaksa-


 

 

Stemmer dette. Man må også regne med startbit og stoppbit. Pluss flere sånne småting. Som faktisk kan gjøre forskjeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...