Gå til innhold

Første DRM-prosessorer fra Intel


Anbefalte innlegg

At folk må betale for produktene de bruker er viktig for at konkurransen med tilhørende utvikling skal fungere. Piratkopiering er faktisk en viktig bremse på både utvikling og mangfold, fordi bare de med stort nok markedsføringsapparat klarer å tjene nok til å drive vidrereutvikling, mens de små firmaene med den ene gode ideen får det veldig vanskelig i forbrukermarkedet. Hvilket medfører at de enten må satse på å bli kjøpt opp eller utvikle for bedriftsmarkedet, som er hakket flinkere til å betale for seg.

hørt om GNU og GPL?

Ja! Om jeg leser mellom linja de så skjønner jeg hvor du vil hen, men har du selv satt deg inn i begrensningene for denne typen utvikling? GNU og GPL kan ikke fullt ut erstatte den komersiellt drevne utviklingen. Det er riktig nok et nyttig tilskudd, men kan på ingen måte erstatte den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du selv satt deg inn i begrensningene for denne typen utvikling? GNU og GPL kan ikke fullt ut erstatte den komersiellt drevne utviklingen. Det er riktig nok et nyttig tilskudd, men kan på ingen måte erstatte den.

kan du belyse problemet for meg?

Nei! Det blir en ekstremt lang avhandlig. Prøv heller å finn ut av det på egenhånd.

Lenke til kommentar
Ja! Om jeg leser mellom linja de så skjønner jeg hvor du vil hen, men har du selv satt deg inn i begrensningene for denne typen utvikling? GNU og GPL kan ikke fullt ut erstatte den komersiellt drevne utviklingen. Det er riktig nok et nyttig tilskudd, men kan på ingen måte erstatte den.

Det er ikke noe som tilsier at ikke utvikling basert på GNU og GPL ikke kan erstatte "den kommersiellt drevne utviklingen" på lang sikt.

 

Og det skillet du forsøker å lage mellom GNU/GPL-utvikling og kommersielt drevet uvikikling er i beste fall kunstig skapt.

GNU/GPL-basert uvikling kan være kommersiell like mye som den tradisjonellt kommerielle utviklingen. Selv om inntektsmodellen og lisensieringen er annerledes kan utviklingen like fullt være kommersiell.

Lenke til kommentar
Ja! Om jeg leser mellom linja de så skjønner jeg hvor du vil hen, men har du selv satt deg inn i begrensningene for denne typen utvikling? GNU og GPL kan ikke fullt ut erstatte den komersiellt drevne utviklingen. Det er riktig nok et nyttig tilskudd, men kan på ingen måte erstatte den.

Det er ikke noe som tilsier at ikke utvikling basert på GNU og GPL ikke kan erstatte "den kommersiellt drevne utviklingen" på lang sikt.

 

Og det skillet du forsøker å lage mellom GNU/GPL-utvikling og kommersielt drevet uvikikling er i beste fall kunstig skapt.

GNU/GPL-basert uvikling kan være kommersiell like mye som den tradisjonellt kommerielle utviklingen. Selv om inntektsmodellen og lisensieringen er annerledes kan utviklingen like fullt være kommersiell.

Enig med deg her, for bortsett fra Microsoft (spesielt Office) og noen få andre så ligger mesteparten av inntektene i konsulenttjenester fremfor bare programvaresalg.

 

Selv håper jeg fortsatt at man vil få maskiner med operativsystem "gratis" med på kjøpet, slik som i gode gamle dager. Microsoft vet dessverre å ta seg betalt for alt, og MS-DOS koster fortsatt penger tro det eller ei :laugh:

 

P.S. Undersøkelse: Hva bruker du PC'en din mest til?

 

Stem ! :cool:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg tror Andlier traff spikeren, de kan tvinge på oss mye. Windows Product Activation er ett eksempel.

 

Det er kanskje altfor mange sauer der ute som aksepterer mye hersing. Hvis flere spill kom på Linux og den elendige brukervennligheten til sistnevnte ble forbedret kraftig.

 

Men M$ er flinke, de saksøkte Lindows i to forskjellige land samtidig.

 

AMD + linux64 kunne vært bra, men foreløpig suger Linux noe inn i granskauen. Bare å forandre oppfriskningshastigheten til skjermen er et herk.

 

k-menu (som ikke reagerer på windows knappen) - system - yast - root passord - hardware - monitor - video devices - monitor adjustment - knot litt her og der - test - OK - OK lagre - lukk yast.

 

utrolig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...