Gå til innhold

Kjøp av digitalkamera i tyskland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var i Berlin nå i påsken og kjøpte et Minolta Diamage Z2, 256 Panasonic minnbrikke og veske på et kjøpesenter (Arkaden på Potsdamer Platz). Mye utvalg.

Prisen er ca den samme som om du kjøper kameraet på billigste internet butikk (hvis du ikke regner med fraktkostnader). Du må også huske å få tax-free refound, disse pengene får du igjen på flyplassen når du reiser hjem. Sparte da ca 600 kroner (totalt kostet alt ca 560 euro).

 

Det er nok riktig dette med garantien, utenfor tyskland gjelder nok denne bare 1 år. Men du kan jo altids bare reise tilbake å reparere det der :green:

 

stikkontaktene er de samme som i norge...

Lenke til kommentar
Var i Berlin nå i påsken og kjøpte et Minolta Diamage Z2, 256 Panasonic minnbrikke og veske på et kjøpesenter (Arkaden på Potsdamer Platz). Mye utvalg.

Prisen er ca den samme som om du kjøper kameraet på billigste internet butikk (hvis du ikke regner med fraktkostnader). Du må også huske å få tax-free refound, disse pengene får du igjen på flyplassen når du reiser hjem. Sparte da ca 600 kroner (totalt kostet alt ca 560 euro).

 

Det er nok riktig dette med garantien, utenfor tyskland gjelder nok denne bare 1 år. Men du kan jo altids bare reise tilbake å reparere det der :green:

 

stikkontaktene er de samme som i norge...

haha, der kjøpte to av kamerata mine kamera og.. vi var der på skoletur for en 4 uker sia.

Lenke til kommentar

Hei,

kjøpte kamera der i januar, ett Sigma SD9 DSLR med div tilbehør.

Fikk det til innbruddspris fordi det var en utgående modell, ellers var inntrykket mitt at generelt er det svært lite å spare på å kjøpe i Tyskland ift Norge. Sjekket flere butikker (Hamburg-området), og også på tyske nettbutikker. Dessuten skal du ikke undervurdere de vesentlig svakere rettighetene du har hvis noe går galt med utstyret du har kjøpt.

Kun ett års garanti gis så vidt meg bekjent, og utstyret må sendes til Tyskland for garantireparasjon.

 

Skulle du allikevel velge å kjøpe i Tyskland, kan Saturn i Hamburg anbefales, har imponerende stort utvalg (og skremmende kunnskapsløs betjening - be warned!)

Lenke til kommentar

oki

 

kikket på saturn.de som etter det jeg forstod Ikke er nettbutikk, men oppgir prisene i vanlig butikk.

 

canon ixus 500 koster der 444 euro, dvs 3670 NOK Laveste pris på itbutikken er 3833 NOK så det var det ikke så mye å hente.. og et rakst søk på minnebrikker viste at det heller ikke der var mye å hente

Lenke til kommentar

Her har du en ganske omfattende samling linker til tyske fotosjapper hvis du fortsatt skulle være interessert (og ha mye fritid.... :thumbs: )

Linkpage

Med mindre du skulle slumpe til å komme over helt spesielle tilbud, er det min bestemte oppfatning at skal du kjøpe utenfor Norge, er det beste tipset å bestille fra BHPhotovideo

eller andre seriøse nettbutikker i USA, få det tilsendt og heller betale de sure momskronene. Garantien du får er ikke dårligere enn f.eks. ved kjøp i Tyskland (dvs 1 år). Alternativt kan du på amerikanske nettsider også kjøpe deg en utvidet garanti hvis du er redd for dyre reparasjoner. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...