Gå til innhold

Om all stenging av poster de siste dagene


Anbefalte innlegg

Greit nok at han vil at det skal ryddes opp i emnefeltene men når jeg ser et par av de postene han har stengt så er det nesten så man ikke tør å legge inn poster lenger.

 

SE K700i

Når kommer SE k700i i butikken?

 

Samsung Sgh300m

Legge til nye ord i ordboka?

 

Er det noen som digger

Sonyericsson T630

 

Hva er galt med disse??? Det eneste er nummer tre som jeg mener er en talentløs og unødvendig post men den er stengt pga dårlig bruk av emnefelt ikke pga generelt teit post.

 

 

####

retter litt opp på emnefeltet, og lar denne posten få leve så folk kan komme med tilbakemeldinger til den stramme linjen.

 

Sklir det ut så går jeg rett på stenging, advarsler og utestengelser. Dere er herved advart

 

enden

####

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er greia, er at det er kun det øverste som er emnefeltet. Underlinjen KAN inneholde en utdypning, men EMNEFELTET skal si hva det gjelder. Det gjør det ikke på noen av de tre over.

 

Slike ting skal dessuten tas opp under "tilbakemeldinger", så denne er feilpostet.

Lenke til kommentar

Tror denne posten skulle vært et helt annet sted, det er noen emner som har blitt stengt for å ha tatt opp dette.. Ble først ganske sur når mitt emne ble stengt fordi jeg mener at det burde være greit å forklare mer i den andre linja liksom, men så innså jeg at det er jo greit. Blir emnet ditt stengt så lag et nytt et med bedre bruk av emnefelt, det gjorde jeg :yes:

Lenke til kommentar

Det er noen som har et markeringsbehov.

Det er fordeler og ulemper med at noen opptrer så etter boka som noen kan gjøre.

Håper at det ikke virker mot sin hensikt at brukere blir så provisert/irritert at de velger andre forum.

Blir litt som å pisse på seg når det er kaldt.

 

Hablaomslutten

Lenke til kommentar

QUOTE (bfisk @ 12/04/2004 : 18:45)
Det som er greia, er at det er kun det øverste som er emnefeltet. Underlinjen KAN inneholde en utdypning, men EMNEFELTET skal si hva det gjelder. Det gjør det ikke på noen av de tre over.

Slike ting skal dessuten tas opp under "tilbakemeldinger", så denne er feilpostet.

Helt riktig. Du har misforstått hele greia Tommy.

Lenke til kommentar

Denne skulle egentlig være et annet sted, men da jeg skjønner at dere har behov for å ta opp "gestapo moderereringen" min så er det greit. Skal la denne leve litt her i forumet sånn at vi får luftet temaet.

 

Problemet jeg har med trådstarters eksempler er at det er feil bruk av emnefeltet. La meg forklare litt mer inngående hva som menes med følgende:

QUOTE (retningslinjene)
Emnefeltet (E) skal beskrive innholdet i tråden, mens emnebeskrivelsen (B) kun skal benyttes til ekstra info. Eks: (E)Problem med TV-ut på Radeon 9800 (B) jeg får kun sort/hvitt.

 

Emnefeltet er ment å være dekkende for hele posten alene. Beskrivelsesfeltet skal benyttes til å legge til informasjon som er av mindre betydning, men som samtidig kan være grei å ha med

 

Hvis jeg først oversetter dette til noe som er mer relevant for dere i mobilforumet så hjelper det sikkert:

QUOTE
(E)Samsung Sgh300m
(B)Legge til nye ord i ordboka?

Her handler ikke tråden om telefonen Samsung Sgh300m, men om hvordan man legger til nye ord. Det er derfor naturlig at emnefeltet forklarer dette i helhet, ikke bare sier Samsung Sgh300m.

Lenke til kommentar

QUOTE (bfisk @ 12/04/2004 : 18:45)
Det som er greia, er at det er kun det øverste som er emnefeltet. Underlinjen KAN inneholde en utdypning, men EMNEFELTET skal si hva det gjelder. Det gjør det ikke på noen av de tre over.

Slike ting skal dessuten tas opp under "tilbakemeldinger", så denne er feilpostet.

Endelig noen som har greid og fatte poenget.. :green:

 

EDIT: Dere bør lese innlegget mitt, se signatur.

Endret av ingar
Lenke til kommentar

QUOTE (Habla @ 12/04/2004 : 19:14)
Det er noen som har et markeringsbehov.
Det er fordeler og ulemper med at noen opptrer så etter boka som noen kan gjøre.
Håper at det ikke virker mot sin hensikt at brukere blir så provisert/irritert at de velger andre forum.
Blir litt som å pisse på seg når det er kaldt.

Hablaomslutten

Det er overhodet ikke meningen å være paragrafrytter, og jage folk vekk fra forumet, men da jeg har mottatt flere PMer om at forumet er over styr på bruk av emnefelt fra markante brukere velger jeg å kjøre en stram linje på akurat dette området.

 

Dette har svært lite med markeringsbehov å gjøre, og skal jeg være helt ærlig så synes jeg det er en skikkelig drittjobb å rydde opp etter andre som ikke gidder å ta seg tid til å formulere et spørsmål på en god måte. Det er klart at noen ikke vet bedre, og hvis du ser gjennom alle tråder så ser du at jeg er behjelpelig med å rette opp typiske nybegynnerfeil ved å endre topic og skrive en liten notis i posten. Lærer de ikke av dette, så lærer de sikkert av at poster blir konsekvent stengt.

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 12/04/2004 : 19:25)
Denne skulle egentlig være et annet sted, men da jeg skjønner at dere har behov for å ta opp "gestapo moderereringen" min så er det greit. Skal la denne leve litt her i forumet sånn at vi får luftet temaet.

Du begynner ikke å bli soft. ? ;)

Lenke til kommentar

Fikk nettopp med meg den andre tråden, og tar ting derfra og :)

QUOTE (Anette fra den andre tråden)
Men hvorfor er ikke f.eks emnet "HJELP" på Bærbare PC'er blitt stengt? Er det bare på mobilforumet alle emner med dårlig bruk av emnefelt blir stengt?

Selvfølgelig skal de reageres mot den tråden på lik linje med dette forumet, men vi kan rett og slett ikke være overalt samtidig. Er det ville tilstander i et annet forum, og jeg får klager på det så kommer jeg til å kjøre samme opplegg der

Lenke til kommentar

QUOTE (gather @ 12/04/2004 : 20:07)
tråden er åpnet igjen..... etter diskusjon med enden

Jeg er enige med moderatorer om at å statuere et eksempel er viktig, men jeg synes de gjør det litt for mye.

 

Jeg skal ikke blande meg inn i en stor diskusjon, for jeg ser ikke no positivt resultat uansett.

 

Jeg sendte nettopp PM til gather angående hans for store signatur som han nå endret. Det samme regelbruddet gjorde enden før jeg gjorde han oppmerksom på det. Det virker for meg som at dere er litt for opptatte av å stenge poster her, og glemmer dere selv.

 

Det er fint at dere er viktige på at vi holder reglene, men det er en ting å håndheve reglene fordi det går utover kvaliteten på forumet og noe annet å gjøre det for at vi skal legge merke til det.

 

Eksempel på poster jeg ikke synes bør stenges:

(E)K700i

(B)Når kommer SE k700i i butikken?

 

Denne posten ser jeg klart feilen. Teksten i B burde heller vært i E. Men selv om det er slik forstår ALLE som ser denne overskriften hva posten handler om, og jeg synes ihvertfall at det er det som er viktig. Et lite slingringsmål bør godtas. Jeg kunne funnet flere eksempler, men orker ikke det.

 

Retningslinjene er til for å forsikre kvalitet, og jeg synes ihvertfall ikke at all denne stengingen øker kvaliteten på forumet.

Lenke til kommentar

QUOTE (Slednecks @ 12/04/2004 : 20:08)
Vell.. kan være litt enig med at alt for mange poster blir stengt..

Jeg er enig i at det er mange poster som er stengt i det siste, men kanskje det er et hint om at man må begynne å ta bruk av emnefeltet litt mer seriøst? Kan med ganske stor sikkerhet si at jeg ikke har stengt en eneste tråd som ikke er i strid med retningslinjene...

 

Det jeg vil fram til her er at det er så lett å unngå dette. Bare ved å bruke et halvt minutt ekstra på å tenke som om, og velge et beskrivende emne kan man garantere flere treff på tråden av folk som kan hjelpe deg, man får et mer ryddig forum, og man får en søkefunksjon som faktisk begynner å virke.

Lenke til kommentar

QUOTE (arehei @ 12/04/2004 : 20:13)
Eksempel på poster jeg ikke synes bør stenges:
(E)K700i
(B)Når kommer SE k700i i butikken?

Denne posten ser jeg klart feilen. Teksten i B burde heller vært i E. Men selv om det er slik forstår ALLE som ser denne overskriften hva posten handler om, og jeg synes ihvertfall at det er det som er viktig. Et lite slingringsmål bør godtas. Jeg kunne funnet flere eksempler, men orker ikke det.

Vil bare påpeke at i siste fra forum dukker denne opp som k700i og ikke noe mer. Et søk på k700i AND når AND butikken i vil ikke hente fram denne tråden.

 

Er enig i at det er lett for deg og meg å forstå meningen, men det koster ikke en kallori å plassere alt i samme felt, der det hører hjemme

Lenke til kommentar

QUOTE (Slednecks @ 12/04/2004 : 20:18)
Det er ikke bare deg det er snakk om her enden!
Det er mange moduratorer som det virker som at de får *status* av og stenge
en post og komme med komentarer...

Dette har jeg ikke hørt om. Føler du det slik så ta det opp i FORUM --> tilbakemeldinger til moderatorteamet :)

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 12/04/2004 : 20:18)
QUOTE (arehei @ 12/04/2004 : 20:13)
Eksempel på poster jeg ikke synes bør stenges:
(E)K700i
(B)Når kommer SE k700i i butikken?

Denne posten ser jeg klart feilen. Teksten i B burde heller vært i E. Men selv om det er slik forstår ALLE som ser denne overskriften hva posten handler om, og jeg synes ihvertfall at det er det som er viktig. Et lite slingringsmål bør godtas. Jeg kunne funnet flere eksempler, men orker ikke det.

Vil bare påpeke at i siste fra forum dukker denne opp som k700i og ikke noe mer. Et søk på k700i AND når AND butikken i vil ikke hente fram denne tråden.

Det du sier om at bare E vises i siste fra forum visste jeg ikke, heller ikke det om at B ikke kan søkes på.

 

Da forstår jeg bedre at forskjellen på E og B er viktig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...