Gå til innhold

pc på tv?


sarthun

Anbefalte innlegg

Hei... Jeg skulle hatt hjelp til å få fikset et problem.. Hvordan får jeg frem det som vises på pc-skjermen på tv i windows xp? trenger jeg et program? jeg har prøvd med tvtool, men jeg hadde vist ikke den typen skjermkort som trengs i det programmet.

Skjermkortet mitt er ikke av det dyreste slaget : "S3 Graphics Inc. Savage 4".

 

Jeg fikk det til i Win98 og Win2000, men da var det bare å endre på noe inne på kontrollpanel. Virker ikke ut som om den funksjonen er i WinXP, der hvor du kan velge at det skal vises på begge skjermer (pc/tv) f.eks. og hvor du kan velge mellom PAL og NTSC o.l.

I såfall, hvor finner jeg den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-45896

jeg har kobla pcn til tv... erhmm skjermkort kabel er enelleranna tv "male" på den ene siden og gul som er bilde vel (lengde ca 10-13cm) og den ble kobla til en sånn gul "male" og den andre gule enden av den kabelen som jeg kobla skjermkort kabelen til koblet jeg til sånn scart og inn i tvn bak..

 

 

hvis du forstår... ;) skjermkortet mitt er hercules radeon 8500 128mb da... og OS windows 2000

Lenke til kommentar

ja, forstår d... men det er jo ikke tilkoblingen jeg har noe problem med.. jeg har koblet ledningene rett.. er bare det at jeg må bruke et program, eller velge et sted i windows ...slik at jeg kan sette det i gang... slik at bildet kommer opp... det komme jo ikke opp av seg selv når du putter scarten og ledningene i... hvertfall ikke i winxp...

Lenke til kommentar

Om du har de nyeste ATI-/Omega-driverne, velger du Kontrollpanel - Skjerm - Innstilinger - Avansert - VISNING.

 

På Visning må du "skru på" (trykke på knappen med powersymbol) TVen. Klikker du på teksten "TV" kan du sette innstillinger etc.

 

Så klikker du på fanen "Overlegg" og så "Alternativer for klonemodus". Her kan du sette opp kinomodus, hva slags TV-størrelse du har etc.

 

Og alt dette trenger du bare å gjøre én gang. Mulig du må restarte PCen med TVen kobla til først.

 

Edit: Blingsa litt da jeg så etter hva slags kort trådstarter har. Denne "oppskriften" gjelder ATI-baserte kort. For Nvidia-kort er det mer tungvint - selv brukte jeg TVTool. Jeg vet ikke hvordan det er med S3-kort.

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar
Har du prøvd høyreklikk på skrivebordet -> egenskaper -> innstillinger -> avansert? Burde finne det du leter etter der. Vis ikke søk etter nyeste driver for kortet ditt

Hvis du ikke finner de riktige innstillingene på det nevnte stedet så har du kanskje ikke innstallert driveren til skjermkortet?

 

Det må i så fall gjøres. Det er kanskje det "programmet" du spør etter?

 

Søk på "S3 Savage 4 driver" på nettet så finner du sikkert en link til hvor du kan leste det ned fra.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

jeg gikk inn der med kontrollpanel osv... jeg flippa skjermen opp ned LOL! når jeg beveget musa opp gikk den "ned" (altså opp egentlig men ned for skjermen var opp-ned!) LOL test det da! jeg bare takker for at det er automatisk gjenoppretting av gamle instillinger hvis man ikke trykker på ja eller nei om man vil beholde instillingene! LOL

Lenke til kommentar
Har du prøvd høyreklikk på skrivebordet -> egenskaper -> innstillinger -> avansert? Burde finne det du leter etter der. Vis ikke søk etter nyeste driver for kortet ditt

Hvis du ikke finner de riktige innstillingene på det nevnte stedet så har du kanskje ikke innstallert driveren til skjermkortet?

 

Det må i så fall gjøres. Det er kanskje det "programmet" du spør etter?

 

Søk på "S3 Savage 4 driver" på nettet så finner du sikkert en link til hvor du kan leste det ned fra.

driverne er installert..... jeg har også prøvd å laste ned en hel haug med savage 4 drivere, men windows mener hele tiden at den jeg har installert fra før er nyere... jeg snakker om et program som f.eks. tvtool.... har dere ikke kjennskap til det programmet?

det er et program som benyttes til å vise pc-skjermen klart og tydelig på tv'en... men det er kun for nVida-kort eller noe sånn, så det gikk ikke til mitt kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...