Gå til innhold

FRP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

korrekt.

 

Arbeiderklassen er den klassen som objektivt sett tjener på kollektivisering av produksjonsmidlene og har liten eller ingen påvirkning på arbeidsforholdene.

Borgerskapet er den klassen som objektivt sett tjener på å opprettholde eiendomsretten til produksjonsmidlene.

Lenke til kommentar
En kan ikke bygge et samfunn på billig bensin og sprit.

men man kan bygge et samfunn på dyr bensin og sprit? :)

Man kan ødelegge et samfunn på billig bensin og sprit. Billig bensin fører til at folk kjører mer, ergo mer forurensing og helseproblemer i byene forårsaket at økt biltrafikk, noe som spesiellt rammer de gamle og syke og er allerede i dag et stort problem flere steder.

 

Billig sprit VIL føre til økt alkoholisme, flere dødsfall forårsaket av alkoholforgiftning, familietragedier grunnet alkohol, osv.

Lenke til kommentar

joda! masse positivt med FRP.

 

De skal sette ned alkohol- og bilavgifter, bruke alle oljepengene på motorveier og lage Hagenjugend på skolen.

og ikke minst så vil de kvitte seg med alle de fæle utlendingene!

 

og hvorfor de får så mange stemmer?

det har jo med dette at mange unge stemmer på de pga dette med utgiftene.

det er vel helst de som ikke bryr seg så mye om politikk som stemmer på de vil jeg tro. man kan også at ved hver debatt på TV'n sier FRP at ting må gjøres, men de sier aldri hvordan. En annen ting er at mange synes at det ikke blir gjort noe, og at de tror det derimot blir gjort noe hvis FRP får makta.

Lenke til kommentar
joda! masse positivt med FRP.

 

De skal sette ned alkohol- og bilavgifter, bruke alle oljepengene på motorveier og lage Hagenjugend på skolen.

og ikke minst så vil de kvitte seg med alle de fæle utlendingene!

 

og hvorfor de får så mange stemmer?

det har jo med dette at mange unge stemmer på de pga dette med utgiftene.

det er vel helst de som ikke bryr seg så mye om politikk som stemmer på de vil jeg tro. man kan også at ved hver debatt på TV'n sier FRP at ting må gjøres, men de sier aldri hvordan. En annen ting er at mange synes at det ikke blir gjort noe, og at de tror det derimot blir gjort noe hvis FRP får makta.

Har fått det samme inntrykket av en god del ungdommer jeg og. Og det er ofte de som er mindre politisk orienterte. Så det er nok noe i det du sier julenissen

Lenke til kommentar
joda! masse positivt med FRP.

 

De skal sette ned alkohol- og bilavgifter, bruke alle oljepengene på motorveier og lage Hagenjugend på skolen.

og ikke minst så vil de kvitte seg med alle de fæle utlendingene!

 

og hvorfor de får så mange stemmer?

det har jo med dette at mange unge stemmer på de pga dette med utgiftene.

det er vel helst de som ikke bryr seg så mye om politikk som stemmer på de vil jeg tro. man kan også at ved hver debatt på TV'n sier FRP at ting må gjøres, men de sier aldri hvordan. En annen ting er at mange synes at det ikke blir gjort noe, og at de tror det derimot blir gjort noe hvis FRP får makta.

har fått det samme inntrykket av en god del ungdommer jeg og. Og det er ofte de som er mindre politisk orienterte. Så det er nok noe i det du sier julenissen

ÆÆ, jeg hadde skrevet et langt innlegg, men klarte å lukke browseren :scared: Jeg får bare kladde ned det jeg husker da:

 

Hva med eldre da? Mange eldre har bare gått grunnskolen. FRP er er nok et trygt og godt parti for mange av disse; de vil fjerne skatter og avgifter på diverse, føre en strengere innvandrerpolitik, straffe kriminelle hardere osv. I tillegg skader det sikkert ikke FRP at mange eldre synes CarlI. har et ganske sympatisk utseende. En annen grunn til at de for så mange stemmer er nok også fordi det finnes veldig mange fler uopplyste "harry" (min subjektive mening) folk enn mange mennesker er klar over. Altså folk som nesten utelukkende bryr seg om: Øl, sprit, røyk, kjøtt og billig bensin. Disse har sannsynligvis ikke selv noe å tape i det korte løp på å stemme FRP.

Det som forundrer meg er at det ikke virker som om folk tenker helt langsiktig... Men istedet tenker veldig kortsiktig på seg selv og sin familie. FRP kan vel umulig gjøre de offentlige tjenestene og sammholdet i samfunnet i bedre. Jeg tenker på hvis de skal delprivatisere sykehus osv. Det vil jo da bli folk som ikke har nok egenkapital til å få den beste behandlingen, særlig disse "harry" menneskene vil nok slite litt da siden de gjerne, generelt sett ikke utgjør overklassen av befolkningen. Grunnen til at jeg nevner spesiellt disse er fordi jeg inbiller meg at disse utgjør den største gruppen med FRP tilhengere, overklassen stemmer jo gjerne høyre. Det med "harry" folkene ble kanskje litt useriøst, menmen. Hmm... hva var poenget mitt igjen? Jo, for å svare på innlegget til The_evil_blue_toad så tror jeg ikke det er så forferdelig mange undommer som stemmer FRP, jeg har iallefall fått et inntrykk av at det finnes en generell anti FRP holdning bland de fleste unge. Unge i dag pleier vel også å være ganske opplyste i forhold til mange andre grupper vil jeg tro. Tror FRP får velgerne sine blandt andre folk.

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar
Noen som har noe positivt å si om FRP???

(det er ved hovedspørsmålet mitt...)

Kan kun komme på én ting i hele verden som er positivt med det partiet:

De vil sende den Krekar ut av landet. Det er bevist at han har tilknytning til militante grupper (folk har vel sett videoene?), og har hatt dette i tiden etter han kom til Norge. Dette viser at han regelrett lyger staten rett opp i ansiktet, og bruker norske skattebetaleres penger til å finansiere krigføring. Ut med fyren.

Men ellers er partiet ganske sprøtt, indeed. Ville aldri stemt FrP.

 

OK, kom på én liten ting til: Carl I. er god til å snakke for seg, og til å debattere - dèt skal han ha (men ikke mer).

Lenke til kommentar
OK, kom på én liten ting til: Carl I. er god til å snakke for seg, og til å debattere - dèt skal han ha (men ikke mer).

Er det nødvendigvis positivt da? At han er flink til å snakke bull å få det til å høres fornuftig ut? Ikke bare bull da selvfølgelig... Men at en dude er flink til å ta "komandoen" over en diskusjon ser ikke jeg på som positivt, heller negativt. Jeg har aldri hørt han diskutere for å prøve å finne en konklusjon/løsning på problemstillingen med en annen politiker, noe politikere generelt sett bør bli flinkere til.

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar

Hagen er himla flink til å trykke budskapet sitt ned i halsen på folk. Følg med i en debatt, på de fleste spørsmål vil han gjenta det samme budskapet, f.eks variasjoner av: "Nå må vi tenke på de eldre og uføre". Og når debatten er over så husker seeren veldig godt at Hagen vil tenke på de eldre og uføre, men ikke hva de andre mente.

Lenke til kommentar
Hagen er himla flink til å trykke budskapet sitt ned i halsen på folk. Følg med i en debatt, på de fleste spørsmål vil han gjenta det samme budskapet, f.eks variasjoner av: "Nå må vi tenke på de eldre og uføre". Og når debatten er over så husker seeren veldig godt at Hagen vil tenke på de eldre og uføre, men ikke hva de andre mente.

 

Yepp, han avslutter alltid en tale/innlegg med en setning om de eldre :p. Noe ala Bush-retorikken. Bare at han snakker om gud.

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar
Det er stigmatisering å avfeie partiets masse som "dumme", som mange har prøvd seg på - men det representerer en gruppe skeptikere.

sist jeg sjekket het det statistikk (menn, lav utdanning, lav lønn), definisjonen av dum kan man diskutere.

 

Seixon, snakket om dette i tråden "Demokrati", hvordan vi til tider skal være glad ikke folket har en absolutt kontroll på hvordan samfunnet styres, gjennom såkalt direkte-demokrati - og hvor viktig det er at partiene har representanter med flertall i folket.
Kan du vise til noen historiske eksempler på hvor en slik regional administrasjon har funnet sted over lengre tid?

 

FRP sier mye bra ang. innvandringspolitikken. Det er ikke innvandrerenes feil at innvandringspolitikken er helt på trynet. Dette er et problem i de fleste land i vesten idag. Man må få luket ut de som kun er ute etter et bedre liv, og som ødelegger for flyktninger f.eks. som risikerer å bli drept i hjemlandet sitt pga sitt politiske syn, sin religion/etnisitet eller pga krig.
For hundre år siden emigrerte millioner av mennesker til usa uten pass, hva med å sette ting i litt historisk perspektiv? Har du forresten hørt om nomader? Et problem til vestlige land slik jeg ser det er heller at de bygger murer rundt seg, hvor kun ettertraktet kompetanse og pengestrøm fra utbyttede mennesker & land kommer inn.

Jeg mener at en av grunnleggende menneskerettigheter er retten til å velge hvor man skal leve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...