Gå til innhold

Prosjekt Snekkerboden. Sammendrag s 80

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, etter en dag med pussing og sliping har jeg lagt på et strøk lakk, holder til ute da temp ligger godt over 20 grader.

10.jpg

Her.

11.jpg

Og et til.

12.jpg

Hva synest dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

På de bildene der er det bare et lag lakk.

Men, her er mye lakking igjen, nå skal jeg gå over alle små hakk som kom frem når lakken kom på og så blir det vel ca ti lag lakk deretter.

Endret av Snekker`n
Skrevet

Satan, nå snakker vi finish :yes: Ser at det bare var et strøk med lakk, skal du ha på flere? Kommer du til å bruke klarlakk som en siste finish?

Skrevet

Har pussa litt og lagt på et lag til med lakk, men som dere ser er det langt igjen.

Nå skal hele kabinettet våtslipes før mere lakk kommer på.

13.jpg

Her.

14.jpg

Men nu tar æ helg, å f.. var den over :blush:

Skrevet

Hehe. Ja søndag nå vet du ;)

Veldig pent. Bra finish :thumbup:

Er mange guider på hvordan du skal få best mulig finish med spraylakk. Følger du noen spesiel guide?

Skrevet (endret)

Jeg bruker blank sort lakkspray på boks og nei jeg har ikke lest en eneste guide, men jeg sprayer først hele siden i en retning feks vannrett og så sprayer jeg loddrett da dekker det bedre, skinnet kommer av seg selv nesten, men husk grunnarbeidet.

Jeg syntes det så bra ut , men da jeg fikk på lakken kom det mange synder frem, så jeg har en god del med sliping igjen. Den slipingen skal jeg gjøre med vannslipepapir for å eliminere stipene som blir etter vanelig papir . regner med jeg starter med 400 papir .

BTW: Veide det nå og det er 6 , 2 kg synest ikke det er ille.

Endret av Snekker`n
Skrevet
Som sagt ca ti strøk lakk + klarlakk

Vi brukte hvist tastene likt...

Ble jo enda finere med enda et lag, gleder meg til å se det ferdige resultatet. :yes:

Skrevet

Blir meget vra, likte spesiellt finnishen. Gleder meg som visse andre til du Snekker`n er ferdig med lakkinga!

Stå på videre :green:

Skrevet

...... Og finishen vil bli enda bedre, etterhvert! Et imponerende stykke arbeid, som attpåtil lakkes sort! Det er faktisk en av de aller vanskeligste fargene å jobbe med, da "alt" synes, og desto vanskeligere å få pent.

Men du gir deg nok ikke snekker´n! :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...