Gå til innhold

The Gathering 2004: Dag 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jevelig kjipt at det ikke fungerer som det skal.

og jevelig kjipt for han som hadde blitt fra stjålet kameraet sitt (jeg hadde antaglig vis gjordt alt for og finne ut hvem det var spurt folk om de hadde sett noe osv.)

 

Men det ordner seg nok med nettet skal dere se! :thumbs:

Lykke til.

Lenke til kommentar

Det som har vært av problemer har ikke vært kjempealvorlig, altså. Noen rader har vært strømløse i noen timer, og nettet var litt bøg en stund, men det er relativt bra nå. Jeg er forresten i ekstase nå. Laster ned med 4000 kb/s. Ikke linjehastighet altså, men faktisk overføringshastighet.

Lenke til kommentar
Mange fjortiser som kun har kommet, for og lage jævel skap tenker jeg meg...

Skulle set ene dusjen i morres, kom inn i halvsøvne for å kvikne litt da, og på gulv og vegger er det en eller annen rød-sort gugge, tror det KANSJE var ketchup, men ville ikke finne det ut akkurat :p

Lenke til kommentar
Internett fungerer litt, helt sinnsykt dårlig nedlastningshastighet. Og nettverket er bare å drite i. Har fått lastet ned en fil på 6mb, og det er alt.

 

Kanskje vi skulle ta med oss egne switcher og samlet oss på dem og spillt? Eget lite nettverk innenfor tg. Hadde fungert mye bedre.

Det gjør jeg/folka jeg drar med Hvert eneste år, men i år dro ikke jeg og han andre som har 24 ports switchene, så da sitter det nok 18 stykk fra eidsvoll der borte som kjeder livet av seg å angrer på at de ikke spanderte Tg tur på meg når jeg sa jeg ikke hadde økonomi til det i år. Til pass for dem :devil:

Lenke til kommentar
Øl, 54Mbit trådløst nettverk, en IBM T41, en terrasse, sol og fint vær, et par raybans og en 2.2Mbit linje...

 

Hmmm, livet er ikke så ille utenfor TG heller :D:D:D

 

DrErling

Offtopic:

 

Nå? Hva synes du om den nye maskinen? Leverte en til kunde like før påske, bare en litt opphoret versjon (7200RPM disk, 1GB minne), og han er i ekstase. Vet at maskina er veldig bra, men akkurat denne kunden er veldig kresen, så jeg hadde vel ikke forventet såpass.

 

Ontopic:

 

Veldig leit å høre at ting ikke fungerer. Kjipt for dere som har betalt for å være der, men ikke minst veldig kjipt for Crewet. Noen som har en kjapp oversikt over infrastrukturen i LANet der nede?

 

-KJ

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/04/07/395394.html

Men når man har verdens største midlertidige nettverk er det ytelsen som teller. Og det fungerer utmerket via 220 svitsjer og minst åtte kilometer med nettverkskabel.

 

Alle er fanget i en illusjon. Der er ingen problemer! :p

 

Edit: Kjipt at de sliter da. Både for crewet og deltagerne. Har selv vært crew på LAN med 120 maskiner, halvparten via coax, 4 logiske segmenter og 5 fysiske segmenter på coaxen, det var ille nok.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/dinside/2004/04/07/395394.html

Men når man har verdens største midlertidige nettverk er det ytelsen som teller. Og det fungerer utmerket via 220 svitsjer og minst åtte kilometer med nettverkskabel.

 

Alle er fanget i en illusjon. Der er ingen problemer! :p

 

Edit: Kjipt at de sliter da. Både for crewet og deltagerne. Har selv vært crew på LAN med 120 maskiner, halvparten via coax, 4 logiske segmenter og 5 fysiske segmenter på coaxen, det var ille nok.

Jan var nok litt farget av at han satt omtrent på den eneste delen av nettverket som fungerte. Som du ser av kommentarene her så ser du at det er mange som har hatt store problemer. I dag fungerer derimot ting svært mye bedre.

Lenke til kommentar

det var da synd for dere som er der.

Hadde nemlig tenkt å dra i år, har kjempebillige flybiletter(250 kr tur-retur), men ser jo at det kan være like greit at jeg ikke er der. Sitter riktignok på hytta på 56K modem, men jeg har nett iallefall :p

 

Men føler med dere som er der da, det er kjedelig at et såpass stort arrangement ikke greier å holde ting oppe å gå.

Lenke til kommentar

hehe, fikk forklaringen på nettet, dette er ikke et lanparty, men et dataparty. Virker på meg som at de mener at bare vi kommer inn, med maskinene. Så er det oppe og går. Vet Crewet jobber med nettet. Men de sa at et dataparty er noe helt annent enn et LANparty :). Enda på huskelisten står det at man skal ha med et nettverkskort og TP kabel på min 5 meter :). Bra detta... enda ikke hatt noe bra internett. 5min/reconnect ca. Folk rundt her tar og installerer IPX og snurrer igang Bomberman :).

 

Men men, kan bare bli bedre! Men jeg suns de er altfor uforberedt.. hørte også at mange kabler ikke var ferdig montert når folkene kom inn.. ikke bra. 600kr for dette er for dumt.

 

Rock on! :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...