Gå til innhold

posten er trege!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig! Posten stinker. De er utrolig trege og behandler pakkene som dritt!

Har bestilt datakomponenter flere ganger i det siste. De fleste pakkene har vært "most" når jeg har hentet dem ut. Senest i går hentet jeg et skjermkortet på posthuset (Ati Radeon 64MB VIVO). Pakken var rett og slett smadret. "Du skal bare komme tilbake hvis noe er ødelagt" kommer det fra damen i skranken. fy f.. hvor irritert jeg ble. Har ikke fått sjekket kortet enda om det funker, men det er et under at ikke flere ting har blitt ødelagt når de er sendt med posten.

 

Også er de så sene med å sende ut pakkelappene. I Tromsø sender de dem ut først når pakken er kommet på posthuset, i stedet for å sende ut pakkelappene når de kommer på terminalen. På en lørdag var jeg og etterlyste pakkene mine. Fikk vite at de var på terminalen, men at de kom til posthuset på mandag. Først sent på tirsdag formiddag fikk jeg pakkelappene i posten.

Lenke til kommentar

Trege? synes aldri pakkene tar mer enn 3 dager jeg. Som regel 2(altså sent mandag, framme onsdag med hentelapp).

 

At pakkene er smadra kan jeg heller ikke si at jeg kjenner meg igjen i. Uanz, embalasjen bør jo tåle litt.

 

Er større prob at webshops bruker lang tid enn at posten er treige, men klart hadde vært kult om pakkepost ble like raskt som a-brev.

 

btw bor i Kr.sand

Lenke til kommentar

Bor på studentby i Trondheim, og her hender det at posten ikke kommer i det hele tatt. En person fikk Visa-kortet sitt først på femte forsøk på utsending fra banken.

En gang tok det også nesten en uke fra en pakke fra multicom kom til terminalen til jeg fikk pakkelappen.

 

Det virker som posten ikke klarer å sortere ting riktig til studentbyen, til tross for at den var bygd på 60-tallet.

 

(For tiden venter jeg på Gudfaren fra Amazon, skulle vært her for to uker siden)

Lenke til kommentar

Dårlig oppfølging i posten GARANTERT!! Bevis: A. Fikk en reparert IPAQ, mail om sending fredag uten pakkenr. Torsdag uken etterpå enda ingen pakkelapp - ringte Compaq og fikk sendingsnr. Sendt som bedrift mandag - forsøkt levert tirsdag (var i Byn på skole), forklaringen på manglende beskjed kom for en dag når eg stilte opp på postkontoret (Safari Fantoft) Meldingslappen som Postbudet skulle levert i postkassa om pakken hang like fint på pakken som når den var sendt. Er dette nok? - Nei for en måned siden fikk eg en pakke fra PS som ikkje hasta, spurte etter den pr. tlf. og fikk beskjed om at den var sendt - Ok posten er ikkje kjapp alltid - etter ei god uke får eg purring fra posten om eg ikkje vil hente pakken som har ventet lenge. Jo eg henter pakken og samme historie som med bedriftpakken - meldingen som skulle vært i postkassa hang på pakken.

Det allerværste var at betjeningen sa dette ikkje var uvanlig - flere pakker daglig på samme måte!!

Sendte en klage til posten pr. mail torsdag og fikk svar i gårkveld om at De ville forsøke å bedre rutinene i den delen av Bergen dette gjelder - skal bli artig å se om det ordner seg.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke annet enn å si eg fornøyd med posten, hender ting tar en dag ekstra, men stort sett er alt bra.

 

Alt som sendes som service-pakke er forsikret med inntil 10000,- Siden pakken regnes for å være avsenders eiendom frem til du har hentet den på posten eller motatt den på døren og det er da avsender som må klage. Altså må du returnere varen slik at webshopen kan kreve varen erstattet.

 

Samme gjelder hvis pakken er for sent levert da det er avsender (i postens øyne) som har betalt for å få pakken levert (ganske tåpelig spør du meg, men sånn er det ihvertfall).

 

mvh.

forhenverende postmann

Lenke til kommentar
Jeg har enda ingen negative opplevelser med posten ,men AMD burde se til å få produksjonen litt i gang. Jeg bestilte en PC fra Komplett for 18 dager siden og får den ikke før om tidligst ei uke. Ringte bort dit og klaga og fikk til svar at AMD ikke hadde levert prosessoren enda. Når jeg spurte om jeg kunne bytte til en Athlon XP (palomino) fikk jeg til svar at de ikke hadde på lager det heller. I skrivende stund har de 2 stk 1800++ ,10-19 stk 1700++ og 20-49 stk 1500++! Det verste er at jeg ble lovet at jeg skulle ha PC'n hjemme hos meg etter 14 dager. På de første mailene jeg fikk stod det at de skulle få den seneste pakka 2 dager før og det var en bekreftet dato!! Synes det er ille til en så stor bedrift å være! (Gjelder både AMD og Komplett)
Lenke til kommentar

Denne er ment til han som bodde i studentbyen..

Har jobbet en sommer på på Postens kundesenter

der vi legger inn alle omadreseringer og oppbevaringer(flere tusen til dagen om sommeren(vi var 30 STYKKER som jobba bare med å legge dette inn på data))

Jeg har med egne øyne sett hvor dårligt det er med adresser og adressendringer fra studenter...studentbyer kan være helt kaos....FORDI STUDENTENE IKKE MELDER ADRESSE ENDRING i databasen bor de fremdeles hjemme...ELLER de har flyttet for flere år siden og har ikke meldt flytting enda..

en annen feil er at man glemmer å SKRive hus Nr og BOKSTAV/LEILIGHETSNR

så brever og pakker bare adresses til NAVN og STUDENTBY...der bor det jo bare et par TUSEN stykker..

KLART DET KAN TA LANG TID DA...NÅR MANGE STUDENTER ER SÅ UTROLIG SLØØØØØØØØVE.

 

pakke fra microplex sendt i gård..frammme i dag

pleier å være webshoppene som er trege...sendte kvitering på FREDAG ...pakken ble først sendt på TIRSDAG

Lenke til kommentar

Correct me if i'm wrong: postsortering går da vel ikke etter navn? Den går vel etter Postnr/sted, så gate, hus, leilighet/hybelnr, og SÅ navn. Posten har da ingenting med om jeg kaller meg Donald Duck, så lenge jeg skrive riktig adresse?

Mine erfaringer går ikke på omadresseringer i sommerferien(selv om dette sikkert er et problem for posten, og ja jeg er enig i at studenter er sløve :smile:), men helt vanlig post til den adressen jeg bor på til daglig.

Lenke til kommentar

Her føler jeg meg kompetent til å svare:

 

Sorteringen går helt riktig etter postnr helt til den når budet som leverer til kunden, da er det både navn og adresse som gjelder. Hvis enten navn eller adresse er gal eller ufullstendig, eller at postkassen ikke er merket(skal ha fornavn og etternavn til alle i husstanden) kan ikke kunden forlange å få levert noe som helst.

 

30% av all post som går til privatpersoner er på en eller annen måte feilmerket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

klart posten kan bli raskere, men jeg mener fortsatt vi burde vere fornøyd. klart de har sine eksempel på treghet, det vet jeg også for det har jeg opplevd. dette er jo irriterende. men jeg føler at i lengda er de rimelig bra. dette med at post forsvinner tror jeg må vere svært dårlig i studentbyen. altså dette har jeg aldri hørt om før! keep it up posten ;D

Lenke til kommentar

Episodene eg skreiv om i går fra Bergen (Safari Fantoft) gjelder ikkje adressa - den var så perfekt den kunne bli. At postbudet ikkje fikk meldingslappen som skulle leveres i den "perfekte" postkassa er et annet problem - postbudet ser vel aldri pakkene han skal gi beskjed om? Pakker og meldinger blir vel delt i en annen avdeling som gir fra seg meldingene til postbuda og pakken til riktig Postkontor, her Post i butikk.

Lenke til kommentar

Dere kan klages så mye dere vil om posten men min historie tar kaka :sad:

Bestilte ADSL fra telenor,(selvmonteringspakke) ok tenkte jeg og ventet i spenning på utsyret (ADSLmodem/Nettverkort+) det gikk ca 1 uke til jeg fikk nettverkskort 0g InnstalasjonsCD...

Men ADSL modemet og splitter kom ikke ...

Hmm tenkte jeg ,,jaja sikkert Telenor og noe med levering (treige)

men ukene gikk (3-4) og jeg så meg nødt til og ringe opp telenor får og høre om de hadde glemt meg helt ?

Nei der fikk jeg til svar att Modemet var sent bare noen dager etter att jeg hadde bestilt mitt ADSLabonement,,

Og de hadde fått modemet i retur fra posten etter ca 3 uker ,,

Hmmm posten hadde sendt mitt modem i retur uten og gitt meg noen melding om att det var kommet frem :sad:

Jeg har ikke fått noen pakke"seddel"...

 

Jaja jeg ba fyren på Telenor om og sende modemet på nytt, noe han lovte og gjøre :smile:

 

Dagene gikk...1 uke ....2 uker ........3 uker............

Nei nå gidder jeg ikke mere ,,ikkeno modem nu heller ..

kor i h--------- blir det av modemet mitt....

Ringte til samme fyren på Telenor (en hyggelig fyr foresten) og ha kunne bare bekrefte att TULLINGENE på posten hadde greid og sende modempakke NR2 også i retur :sad: :sad: :sad:

Od Det uten att jeg hadde fått noen som helst varsel (pakkeseddel/følgebrev) :sad: :sad: :sad:

 

Ja nå har jeg ringt i øst og Vest til posten og klagd :sad:

Og fyren på Telenor har sendt meg modemet får 3 gang .,..

Ja nå er det ca 2 MND siden de sendte det får 1 gang og jeg skulle hatt ADSL fra 1 OKT 01

Så det store spørsmålet er !!!

Kommer mitt ADSL modem noensinne frem til meg ?

Har jeg ukjente fiender i Posten ?

Kan det være ett "angrep" fra utenomjordiske ?

eller er det bare postmannen som har mistet brillene sine ?

uansett følg med følg med ...

kansje kommer svaret.. ehe jeg mener modemet snart :smile:

 

PS: har ringt og sjekket på posten og dæsken han døyte en pakke fra databutikken som jeg bestilte er også sendt i retur:( og da jeg ringte til postkontoret her så var det en pakke til meg fra PSdata som de hadde glemt og ta av følgeseddel og sende til meg ..og hadde ikke jeg ringt hadde de sendt i retur den pakka å :sad: ... ufff jeg gir opp... tørr ikke bestillle noe som helst mere :sad: :sad: :sad:

!!! Noe er fryktelig fryktelig galt ett sted !!!

Lenke til kommentar

telecontar_

 

I dag fikk jeg følgeseddel fra posten om att pakken min var kommet,,, hentet den ut i går.

 

Når det er noe jeg vil ha så er jeg aktiv på pakke søk stod i skranken samtidlig med ankomst, sedvanlig diskusjon med skranken følger jo, men det er verdt innsatsen

 

Dell XPS R-450 (PIII 1ghz)

19skjerm, Matrox G450 32mb

Iomega 100mb ZIP

16gb hd, 384mb ram

Turtle Beach Montego II

Altec Lansing ac495

 

In-win, 1.4athlon,512mb ram,

Hercules Fortissimo II lyd kort

Asus gf2 mx400 64mb ram,

19skjerm, usb nettverk og isdn

40gb hd 5400rpm WinME/Win XP

 

Canon digitalt kamera

sidewinder gamepad + ff pro

MGE ups og ovrespennongs vern.

Logitech mus og tastaturer

 

vell jeg bruker ikke signatur jeg, hiii haaaa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...