Gå til innhold

Nytt kabinett


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny pc snart, og første delen jeg ser etter er kabinett. Jeg vil ikke ha et kjedelig, grått kabinett, men heller ikke ha noe ekstremt skrikende. Jeg ser at "alle" her elsker Lian Li kabinett, men de er noe så inni hampen dyre! Er det verdt det? Jeg personlig syns Chieftec Full-tower ser like fett ut som et Lian Li Full-tower.

Et Chieftec-kabinett pluss sidedør m/vindu kommer på ca 1400, mens et Lian Li kommer på ca. det dobbelte! (priser hentet fra Microplex. Hva er bra med Lian Li? Er det noen andre kabinett jeg kan satse på? Vil ha et full-tower. På forhånd takk

 

Edit: Vurderer sterkt vannkjøling, er det noe jeg må ta hensyn til der?

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Databutikken har et veldig bra kabinett,miditower,det ser sånn passe ut ligner litt på cheiftec, men så følger det med en "antec 430w truepower" strømforsyning,desutten følger det med støvfilter ;) .Koster ca 1300 på databutikken

Antec plus1080amg

Og her er også en test av kabinettet:Test av kabinettet

 

Edit:Leste nok posten din litt fort,så ikke "fulltower",får håpe posten min var til hjelp likevell :) .

 

Edit:leif og omformulering

Endret av 3dme
Lenke til kommentar

Altså, viss du synes et Chieftec ser like fint ut (finere) som et Lian Li, mener jeg det nesten er grunn nok til å velge det...

 

Chieftec er på ingen måte et dårlig kabinett, lett å arbeide med og slikt. Men veldig tungt...

 

Lian Li er kvalitet, børsta aluminium og mange praktiske løsninger. Stilrent til tusen.

Jeg valgte Lian Li, angrer ikke 1sekund på det valget ;)

Lenke til kommentar

Er det ikke litt dumt med et midi-tower når jeg skal vannkjøle? Er relativt ny på området, men har hørt om noen som har problemer med det. Jeg syns Lian Li-kabinett ser litt kjedelige ut, og vil ikke modde så drastisk selv. men har hørt at Lian Li-kabinetter er veldig praktiske. Er chieftec-kabinett like praktiske? Syns de ser skikkelig fete ut :D:D Noen andre tøffe kabinetter som du ikke finner på microplex? På forhånd takk

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at dette er et sinnsykt kult tower! Ville valgt dette hvis det var meg som skulle ha nytt, men det er min mening ;)

 

Synes spesielt at disse ferdigmonterte vinduene på lian li er tøffe!

 

Selv har jeg Chieftec Big Tower :p -kan ikke si annet enn at det er et veldig bra kabinett... :thumbup:

 

edit: en annen ting: lian li-kabinettene er ca.10cm dypere enn chieftec, dette er et stort pluss til lian li og at de har støvfilter i front.

 

edit2: men så var det det med pris da... det var det som knekte meg da jeg skulle velge kabinett! :ermm: ble mange editer dette her...

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Nettopp det med pris er jo noe. Jeg tror ikke jeg har så lyst til å betale det dobbelte for et kabinett som er bittelitt mer praktisk. Men jeg ville bare gjerne høre noen erfaringer... Men jeg tror jeg tipper på et chieftec big-tower...

 

Edit: Leif ;)

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Nettopp det med pris er jo noe. Jeg tror ikke jeg har så lyst til å betale det dobbelte for et kabinett som er bittelitt mer praktisk. Men jeg ville bare gjerne høre noen erfaringer... Men jeg trir jeg tipper på et chieftec big-tower...

Chieftec er et genialt tower for oss som ikke vil bruke en formue...

Snat som du sier, du får ikke mye for de siste lappene! Gå for Chieftec du... så kan du bruke resten av pengene på litt bedre hw! :yes:

Lenke til kommentar
Nettopp det med pris er jo noe. Jeg tror ikke jeg har så lyst til å betale det dobbelte for et kabinett som er bittelitt mer praktisk. Men jeg ville bare gjerne høre noen erfaringer... Men jeg trir jeg tipper på et chieftec big-tower...

Chieftec er et genialt tower for oss som ikke vil bruke en formue...

Snat som du sier, du får ikke mye for de siste lappene! Gå for Chieftec du... så kan du bruke resten av pengene på litt bedre hw! :yes:

Husk at kabinett (og skjerm) er komponennter som har vesentlig lenger levetid enn hw ;)

 

Derfor mener jeg at man bør legge litt penger i det når man først skal ha nytt kabinett. En jeg kjenner har et Lian-Li han kjøpte for mange år siden som har overlevd flere generasjoner komponenter :)

 

Men for all del, Chieftech er absolutt godkjent kvalitet det og :thumbup:

Lenke til kommentar
Forresten, hvis jeg kjøper et blått kabinett, sørger døren for å "maskere" det at jeg ikke har en blå dvd-brenner og dvd-spiller? Snakker nå om Chieftec Bigtower. Blir enten blått eller sølv. Det ser skikkelig dumt ut med et blått tårn med en hvit cd-spiller i...

Døra vil skule dvd-brenneren og spilleren men det er ikke sikkert det varer så lenge. Døra er av ganske dålig plast og den er mye i veien når du har den på. På min dør så brak det en tyn del så døra kan ikke lukkes igjen uten låsen. Jeg tok døra tidlig vekk på mit kabintett.

 

Hvis du skal ha vannkjøling så er det litt lite med miditower, jeg har et og vurdere å kjøpe meg nytt fordi det er for lite.

 

Jeg vil råde deg til å lege litt mere penger i kabinette å kjøåe et lian li i stede for Chieftec.

Lenke til kommentar

Jeg har selv bygd to pc`er med chieftech kabinett. Helt ok kabinett å bygge i, men tungt som faen! Har også hatt to stk Lian-li PC60usb... utrolig fine kabinett superfine å bygge i, spesiellt hvis du liker å skifte komponenter ofte :cool:

Har også bygd pc med Lian-li PC70usb, men synes at kabinettet ble for stort, men hvis det er vannkjøling du skal ha...go ahead. Jeg har også bygd med lepont kabinettene....mer eller mindre samme som Lian-li. Nå fortiden står godsakene mine i et slikt kabinett

111B-SXDsmall.gif

Dette er jeg meget fornyd med, fantastisk kult design og god luftgjennomstrømmning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...