Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke logga meg på adsl.


Anbefalte innlegg

Ja nettverksmasken er feil vet jeg, de andre har 255.255.255.0 mens jeg 255.255.0.0

er ip-adressen din 169.254.x.x ? dersom du har denne ip'en tyder det på at du ikke får kontakt med dhcp'en.

 

ta en ipconfig /all på de andre maskinene i nettverket, sett en fast ip og dns, og husk å sett rett gateway adresse.

IP'en var faktisk det ja!

 

Så det var derfor jeg kjørte det manuellt.

Men jeg kan jo ikke bruke en like IP, som en av de andre, og er det noen muligheter for andre IP'er?

 

DNS,nettverksmakse og gatewayen vet jeg kan ihvertfall være det samme tror jeg? :roll:

 

Jeg MÅ nok kjøre dette manuellt siden du snakket om dette med IP som ikke finner DHCP'en. Men alle de andre kjører automatisk se..Og da må jeg jo finne på en IP-adresse for min maskin!? Hvordan skal jeg finne ut det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg MÅ nok kjøre dette manuellt siden du snakket om dette med IP som ikke finner DHCP'en. Men alle de andre kjører automatisk se..Og da må jeg jo finne på en IP-adresse for min maskin!? Hvordan skal jeg finne ut det?

Hvilke IP-er kjører de?

Bruker dere router eller bare en switch for og dele linja?

Er ikke det så enkelt at dere tar IP-er fra Bluecom og nå får dere ikke flere slik at din maskin ikke får tilgang til intrnett?

Lenke til kommentar
Siden du er på nett og kan spille ville jeg forsøkt å legge inn DNS server. Forsøk med telenor sin dns f.eks.

 

DNS server :

Primær: 148.122.208.99

Sekundær: 148.122.161.3

Disse DNS serverene fases ut, om de ikke allerede er utfaset. Telenor sine nye DNS servere finnes på online.no ;)

Lenke til kommentar
Jeg MÅ nok kjøre dette manuellt siden du snakket om dette med IP som ikke finner DHCP'en. Men alle de andre kjører automatisk se..Og da må jeg jo finne på en IP-adresse for min maskin!? Hvordan skal jeg finne ut det?

Hvilke IP-er kjører de?

Bruker dere router eller bare en switch for og dele linja?

Er ikke det så enkelt at dere tar IP-er fra Bluecom og nå får dere ikke flere slik at din maskin ikke får tilgang til intrnett?

Vi bruker en router som kjører både LAN'et og internettet til resten av folket..

 

Men hva mener du med tar Ip'er fra bluecom? :roll:

 

 

Men nå mangler jeg bare den delen med leasingavtale på ipconfig /all

 

All informasjon stemmer ellers, og visst det med "leasinga" hadde stått der, hadde det ikke være noe problem tenker jeg. :roll:

Lenke til kommentar

Rart at ingen har tenkt på at browser kan være problemet da.. :)

 

MSIE : Verktøy > Alternativer for internett

 

gå så på "Tilkoblinger"-flagget, og trykk på "LAN-instillinger".

 

Her huker du vekk alt som kan hukes vekk, og trykker ok.

 

Prøv dette.

 

 

EDIT: MSIE = Microsoft Internet Explorer , altså nettleseren din. (den blå E'en ) :)

 

Edit Edit : ( Den stygge blå E'en på desktop ) høhø :devil:

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Siden du er på nett og kan spille ville jeg forsøkt å legge inn DNS server. Forsøk med telenor sin dns f.eks.

 

DNS server :

Primær: 148.122.208.99

Sekundær: 148.122.161.3

Disse DNS serverene fases ut, om de ikke allerede er utfaset. Telenor sine nye DNS servere finnes på online.no ;)

Okay.. var inne og hentet info når jeg postet så det beklager jeg.. Gikk nok på en utdatert side.. :blush:

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Siden du er på nett og kan spille ville jeg forsøkt å legge inn DNS server. Forsøk med telenor sin dns f.eks.

 

DNS server :

Primær: 148.122.208.99

Sekundær: 148.122.161.3

Funker dette siden det bluecom her da? :roll:

Ja det skal ikke ha noe å si?

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Jeg MÅ nok kjøre dette manuellt siden du snakket om dette med IP som ikke finner DHCP'en. Men alle de andre kjører automatisk se..Og da må jeg jo finne på en IP-adresse for min maskin!? Hvordan skal jeg finne ut det?

Hvilke IP-er kjører de?

Bruker dere router eller bare en switch for og dele linja?

Er ikke det så enkelt at dere tar IP-er fra Bluecom og nå får dere ikke flere slik at din maskin ikke får tilgang til intrnett?

Vi bruker en router som kjører både LAN'et og internettet til resten av folket..

 

Men hva mener du med tar Ip'er fra bluecom? :roll:

 

 

Men nå mangler jeg bare den delen med leasingavtale på ipconfig /all

 

All informasjon stemmer ellers, og visst det med "leasinga" hadde stått der, hadde det ikke være noe problem tenker jeg. :roll:

Det er ikke tilfeldigvis 5 stykker som er på nett, mens du ikke kommer på?

Lenke til kommentar
Hvis du har bluecom skal du egentlig bare få 4 Off. IP'er..

Jeg får så mange jeg vil jeg.. høhø  :p  Bluecom har ikke styring

I vilkårene til BC står det to IP-er, men de ser vel ingen grunn til og være så strikse hvis de har IP-er nok.

to?! enten har du lest feil, eller så er det forandra.. var 4 sist jeg sjekka.

Lenke til kommentar
Rart at ingen har tenkt på at browser kan være problemet da.. :)

 

MSIE : Verktøy > Alternativer for internett

 

gå så på "Tilkoblinger"-flagget, og trykk på "LAN-instillinger".

 

Her huker du vekk alt som kan hukes vekk, og trykker ok.

 

Prøv dette.

 

 

EDIT: MSIE = Microsoft Internet Explorer , altså nettleseren din. (den blå E'en ) :)

 

Edit Edit : ( Den stygge blå E'en på desktop ) høhø :devil:

Ja det har jeg gjort på min, men det er riktig nok avkrysset på den øverste her? :roll:

Lenke til kommentar
Jeg MÅ nok kjøre dette manuellt siden du snakket om dette med IP som ikke finner DHCP'en. Men alle de andre kjører automatisk se..Og da må jeg jo finne på en IP-adresse for min maskin!? Hvordan skal jeg finne ut det?

Hvilke IP-er kjører de?

Bruker dere router eller bare en switch for og dele linja?

Er ikke det så enkelt at dere tar IP-er fra Bluecom og nå får dere ikke flere slik at din maskin ikke får tilgang til intrnett?

Vi bruker en router som kjører både LAN'et og internettet til resten av folket..

 

Men hva mener du med tar Ip'er fra bluecom? :roll:

 

 

Men nå mangler jeg bare den delen med leasingavtale på ipconfig /all

 

All informasjon stemmer ellers, og visst det med "leasinga" hadde stått der, hadde det ikke være noe problem tenker jeg. :roll:

Det er ikke tilfeldigvis 5 stykker som er på nett, mens du ikke kommer på?

Stemmer.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
gi oss en ipconfig /all da!  :ermm:

Den kommer så fort jeg har fått skrevet ned på min maskin! Editer denne her da.. ;)

 

 

 

Windows IP konfigurasjon

 

Vertsnavn ------------- EDVIN (meg altså)

Primær DNS-suffiks ------------- "ingenting"

Nodetype ------------- Ukjent

IP-ruting aktivert ------------- Nei

WINS Proxy aktivert ------------- Nei

 

 

 

Ethernet-kort lokal tilkobling

 

Tilkoblingsspesifikk DNS suffiks ----------- Bluecom.no

Beskrivelse ----------- Realtek RTL8139/810X osv.

Fysisk adresse ----------- 00-40-23-42-B2-EC

DHCP aktivert ----------- Ja

Automatisk konfigurasjon aktivert ----------- Ja

--------------||------------- av IP adresse 169.254.226.19

Nettverksmaske 255.255.0.0

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Så kommer: Tunellkort automatisk tunneling pseudo-interface under dette over igjen. Og det stod etter at en annen fyr her installert alt som var av klienter osv på nettverkskortet var det tror jeg?

 

Jeg kan også skrive inn hva som står under dette visst noen trenger å vite dette!

 

 

Men sier dette jeg skrev til noen av dere?? Mye av informasjonen der endret seg ettersom jeg ordnet det manuellt ovs, men sånn som det står der nå er hva der akkurat nå.

 

Så jeg venter ann å ser om dere har noe å skrive inn nå..

Endret av Nitrisious-E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...