Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke logga meg på adsl.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker windows xp home.

 

En kamerat skrev for meg det over, mens jeg sov, så skal skrive mer detaljert nå.

 

vi sitter på et Lan party med 8 inkl. meg, og alle har internett tilgang untatt meg.

Riktig nok har de fleste proffesional,men dette skal vel ikke ha noe å si?

 

Har og prøvd febrilsk med en haug av forskjellige oppkoblinger, tilogmed gjennom en annes datamaskin, men ikke noe funket.

 

Jeg ser de andre på mine nettverksteder og sånn, men når jeg skal åpne exploreren for å se om den laster noe inn på pc'en så skifter ikke tallstørrelsen seg i hele tatt. Med dette mener jeg når jeg har klikka på den lokale tilkoblingen til routeren å ser aktiviteten der.

 

Det som jeg syns er veldig snålt er at alle de andre kunne klikke seg rett på nett, og ikke jeg? De fikk automatisk innstillinger, men ikke jeg?

 

Har nå derfor sittet i mange timer, faktisk hele natt!? :( å prøvd å få til dette, men det resulterer dårlig.

 

Bare spør meg om spørsmål, skal svare så godt jeg kan! For jeg vil bli veldig takknemlig om noen kunne hjelpt meg med dette!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei , ta en tur i bios og kontroller om  nettverkskortet er slått på  ?

Hei ja, fint at folk hjelper her, det blir prissatt på som bare det!

 

Jeg er i BIOS nå med maskin min, men vet ikke helt hva jeg skal nå? Skal vel ikke være så altfor vanskelig å veilede meg der inne heller kanskje? :dontgetit:

 

Edit: funker det ikke når jeg ser andre venner på mine nettverkssteder? Er internett og problemer med kobling gjennom routeren som jeg sliter med..VELDIG! :blink:

Endret av Nitrisious-E
Lenke til kommentar

For å beskrive det litt lettere, så har jeg problemer med innstillinger til internett gjennom routeren. Egentlig så skulle jo de ha kommet automatisk, sånn som det gjorde på alle andre.

 

Men hva av innstillinger er det som er feil da?

 

Kan det også være nettverkskortet, selvom vi spille CS osv? At det bare er internett det gjelder da?

 

Pliiiis folkens!! :cry::(

Lenke til kommentar

kjør en ipconfig /all og se hva den rapporterer, sammenlign dette med hva du får ut av ipconfig på en av de maskinene som fungerer. Det eneste som skal vere forskjellig her er Vertsnavn(hostname), Fysisk adresse(Mac adress) og IP-adresse.

Hvis det ikke er likt så forandre den instillingen på din maskin.

 

se om du får pinga en ekstern ip adresse (f.eks. 193.69.165.20 (VG.no>)), hvis det fungerer kan det vere instillingene i IE som er feil; Sjekk på Verktøy->Alternativer for internett->Tilkobling her skal det vere merka av på 'slå aldri et nummer' og under Lan instillinger skal det ikke være merka av i noen av boksene.

Lenke til kommentar
kjør en ipconfig /all og se hva den rapporterer, sammenlign dette med hva du får ut av ipconfig på en av de maskinene som fungerer. Det eneste som skal vere forskjellig her er Vertsnavn(hostname), Fysisk adresse(Mac adress) og IP-adresse.

Hvis det ikke er likt så forandre den instillingen på din maskin.

 

se om du får pinga en ekstern ip adresse (f.eks. 193.69.165.20 (VG.no>)), hvis det fungerer kan det vere instillingene i IE som er feil; Sjekk på Verktøy->Alternativer for internett->Tilkobling her skal det vere merka av på 'slå aldri et nummer' og under Lan instillinger skal det ikke være merka av i noen av boksene.

Se her ja, dette er faktisk akkurat det jeg har drevet å fiklet med i hele natt!

 

Eneste jeg mangler under ipconfig /all er sånn tillatelse helt på slutten. Hvor de andre har datoen fra igår til en annen dato senere..Hvordan fikser jeg dette? Og kan du forklare meg litt nærmere hvordan man pinger? Takker for at du prøver å hjelpe!! :thumbs:

 

på status linjen til lokal tilkobling (nettverket) så står det jo hvor mye som har fært ut og inn av maskin, og dette endres bare når jeg henter f.eks filer fra andre, og ikke når jeg åpner en internett side. Da skal jo maskin sende og hente informasjon da også, og det er jo på en måte dette som blir problemet regner jeg med? :roll:

Lenke til kommentar
Eneste jeg mangler under ipconfig /all er sånn tillatelse helt på slutten. Hvor de andre har datoen fra igår til en annen

Tja, det høres ut som du har fast ip eller dns/gateway på maskinen? - Pass på at alle disse står til "motta automatisk" under tcp/ip egenskaper..

Stemmer det, men det er da det ikke skjer noe! :dontgetit: Men jeg prøve gjerne igjen!

Endret av Nitrisious-E
Lenke til kommentar

Sjekk at nettverkskortet er satt til å motta ipadresse automatisk. Sjekk også at routeren er satt til å dele ut nok ipadresser (vet ikke helt hva som skjer hvis den ikke er det). Prøv også å skru at din egen datamaskin + noen andre maskiner på nettverket, og skru på din egen igjen. Dette for å sjekke at problemet ikke ligger på maskinen din, men i routeren.

Lenke til kommentar
Sjekk at nettverkskortet er satt til å motta ipadresse automatisk. Sjekk også at routeren er satt til å dele ut nok ipadresser (vet ikke helt hva som skjer hvis den ikke er det). Prøv også å skru at din egen datamaskin + noen andre maskiner på nettverket, og skru på din egen igjen. Dette for å sjekke at problemet ikke ligger på maskinen din, men i routeren.

Det er plass til 24 på routeren, så tror ikke det skal være noe problem?

 

Når jeg setter innstillingene på automatisk, så blir de feil i forhold til de andres på ipconfig igjen! :roll: Så jeg tror dette må være manuelt? De trenger heller ikke koble opp til nettet, er bare å gå rett på IE å surfe..

 

Noen som vet hva jeg må gjøre nå?? :dontgetit::dontgetit:

Lenke til kommentar
Sjekk at nettverkskortet er satt til å motta ipadresse automatisk. Sjekk også at routeren er satt til å dele ut nok ipadresser (vet ikke helt hva som skjer hvis den ikke er det). Prøv også å skru at din egen datamaskin + noen andre maskiner på nettverket, og skru på din egen igjen. Dette for å sjekke at problemet ikke ligger på maskinen din, men i routeren.

Det er plass til 24 på routeren, så tror ikke det skal være noe problem?

 

Når jeg setter innstillingene på automatisk, så blir de feil i forhold til de andres på ipconfig igjen! :roll: Så jeg tror dette må være manuelt? De trenger heller ikke koble opp til nettet, er bare å gå rett på IE å surfe..

 

Noen som vet hva jeg må gjøre nå?? :dontgetit::dontgetit:

- Du kan sette de samme verdiene som de andre har manuellt, - men hvis verdiene blir "feil" når du har de på motta automatisk så er det noe annet feil.

 

Hvis du ikke har kontakt med ruteren vil windows sette inn standard-verdier her, - jeg regner med at du har sjekket med annen kabel?

Lenke til kommentar
Sjekk at nettverkskortet er satt til å motta ipadresse automatisk. Sjekk også at routeren er satt til å dele ut nok ipadresser (vet ikke helt hva som skjer hvis den ikke er det). Prøv også å skru at din egen datamaskin + noen andre maskiner på nettverket, og skru på din egen igjen. Dette for å sjekke at problemet ikke ligger på maskinen din, men i routeren.

Det er plass til 24 på routeren, så tror ikke det skal være noe problem?

 

Når jeg setter innstillingene på automatisk, så blir de feil i forhold til de andres på ipconfig igjen! :roll: Så jeg tror dette må være manuelt? De trenger heller ikke koble opp til nettet, er bare å gå rett på IE å surfe..

 

Noen som vet hva jeg må gjøre nå?? :dontgetit::dontgetit:

- Du kan sette de samme verdiene som de andre har manuellt, - men hvis verdiene blir "feil" når du har de på motta automatisk så er det noe annet feil.

 

Hvis du ikke har kontakt med ruteren vil windows sette inn standard-verdier her, - jeg regner med at du har sjekket med annen kabel?

Ja nettverksmasken er feil vet jeg, de andre har 255.255.255.0 mens jeg 255.255.0.0

 

Dette med automatiske innstillinger ja.. Hva er feil da? :dontgetit:

 

Jeg har nok kontakt med routeren siden jeg kan spille CS osv sammen med folket.

Prøvde nå nettopp en annen kabel, og det er ingen forandring. :(

Lenke til kommentar

Blah..Gir snart opp!! :no:

 

Har lagt til en bredbåndstilkobling i mine nettverkstilkoblinger, med de samme manuelle innstillingen, men det er lite som skjer.

 

Når jeg prøver å connecte messenger, så bare ruller figuren leenge..Ser jo også maskin bare sender og sender og ikke mottar noen informasjon, som skjer/forandrer seg og mottar informasjon ved henting av filer av andre på nettverket.

 

:yucky:

Lenke til kommentar
Blah..Gir snart opp!! :no:

 

Har lagt til en bredbåndstilkobling i mine nettverkstilkoblinger, med de samme manuelle innstillingen, men det er lite som skjer.

 

Når jeg prøver å connecte messenger, så bare ruller figuren leenge..Ser jo også maskin bare sender og sender og ikke mottar noen informasjon, som skjer/forandrer seg og mottar informasjon ved henting av filer av andre på nettverket.

 

:yucky:

Tja, vanskelig å si hva som er galt, men det bør jo virke hvis du setter inn en ledig IP adresse i dhcp rangen + alle de andre tingene likt med de andre maskinene manuellt?

Lenke til kommentar
Blah..Gir snart opp!! :no:

 

Har lagt til en bredbåndstilkobling i mine nettverkstilkoblinger, med de samme manuelle innstillingen, men det er lite som skjer.

 

Når jeg prøver å connecte  messenger, så bare ruller figuren leenge..Ser jo også maskin bare sender og sender og ikke mottar noen informasjon, som skjer/forandrer seg og mottar informasjon ved henting av filer av andre på nettverket.

 

:yucky:

Tja, vanskelig å si hva som er galt, men det bør jo virke hvis du setter inn en ledig IP adresse i dhcp rangen + alle de andre tingene likt med de andre maskinene manuellt?

Ok, men hvordan endrer jeg denne DHCP Rangen? Sist jeg sjekket så stod den på nei eller noe. Husker ikke, men den stod på ja en gang i tiden føre det igjen.

 

Nå har jeg lokal tilkobling og brebåndstilkobling liggende på mine nettverkstilkoblinger med samme manuelle innstillinger. Eneste jeg mangler nå bortsett fra dhcp greine er den leasingavtalen på slutten, det med datoene..Finner jeg ut det, er det ikke mer jeg kan gjøre tror jeg?? :hmm:

Lenke til kommentar
Ja nettverksmasken er feil vet jeg, de andre har 255.255.255.0 mens jeg 255.255.0.0

er ip-adressen din 169.254.x.x ? dersom du har denne ip'en tyder det på at du ikke får kontakt med dhcp'en.

 

ta en ipconfig /all på de andre maskinene i nettverket, sett en fast ip og dns, og husk å sett rett gateway adresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...