oya Skrevet 4. april 2004 Skrevet 4. april 2004 (endret) Har to identiske harddisker (WD 120 gb). Den ene, som jeg har OS på, har de siste 4-5 dagene vært MEGET treg. Noen som vet hva det kan være? Tar LANG tid å brenne dvd`er. åpne rar-arkiv, installere ting osv. Endret 4. april 2004 av oya
sblindheim Skrevet 4. april 2004 Skrevet 4. april 2004 Sjekk om du ikke har PIO aktivert i stedet for DMA! Hadde samme problemet en gang, bare at da var det med en brenner:) Tror at det er der det ligger med deg og!
oya Skrevet 4. april 2004 Forfatter Skrevet 4. april 2004 Kom inn på dette, men får den ikke til å bruke DMA-modus...
oya Skrevet 4. april 2004 Forfatter Skrevet 4. april 2004 Søkte på "PIO DMA" i google... Fant ut at jeg kunne forandre på noe i registeret får å få tilbake til DMA... Thx for hint...
ozone Skrevet 4. april 2004 Skrevet 4. april 2004 Har vært borti at en disk som skulle ta UDMA-5 (100MB/s) kun fikk PIO. Jeg prøvde alt, men til slutt viste det seg at disken ikke ble detektert i BIOS, etter jeg satt inn en ny som slave. Man skulle jo tro at den da ikke ville virke i det hele tatt, men windows fant disken allikevel, men med MEGET degradert ytelse. Jeg fikset da på jumperne på disken slik at begge ble detektert, og VOILA! Kanskje dette har skjedd hos deg også...?
Tycho Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 Du kan prøve å sette den på pio mode, også restarte pcn, og sette den tilbake på dma, og restarte igjen. hvis ikke dette fungerer kan du også prøve å avinstalere IDE kontrolleren.. dette fungerte når jeg hadde samme problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå