Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali.. Hva mener dere om det firmaet?


Anbefalte innlegg

Hva om alle sender den?

 

De leser kanskje en av dem?

 

:devil: Let's spam 'em!!! :devil:

Og akkurat derfor har serviceavdelinger problemer med å håndtere mengden mail som kommer inn..

 

har som sagt en kompis @ tiscali... ergrer seg vist over akkurat sånt som dette. skaper bare mer arbeid = lengre svartid.

 

men men :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innrømmer at jeg ikke har finlest alle innleggene her så det kan hende jeg gjentar noe som allerede er nevnt.

 

Har ikke hatt noe kundeforhold til Tiscali (har heller ikke vært så mye i Norge de siste årene) og det er fordi jeg har villet unngå det. Av følgende grunner:

 

Tiscali har brukt utrolig mye penger på reklame i en del europiske land (Frankrike er det jeg kjenner til som eksempel). Målet med reklamene er ikke å vise hva de har å tilby, bare å gjøre firmaet kjent, skape et merkenavn. Når en undersøker hva tilbud de faktisk gir er det som oftest det samme som alle andre levrandører i pris, kvalitet vil jeg som sagt nødig finne ut av.

 

I høst var det en storm av klager mot Tiscali i Danmark. Grunnen var, som nevt i andre innlegg, dårlig kundeservice, avtalebrudd, feilfakturering og generell useriøs forretnigsvirksomhet. Skrekkeksempelet var et samboerpar som flyttet og sa opp sitt Tiscaliabonnement. Tiscali sendte fakturaer til deres gamle adresse som selvsagt ikke ble betalt. Til slutt kom inkasso (med eller uten forvarsel, husker ikke) til deres _nye_ adresse.

 

Ellers er AOL et firma jeg også har dårlig inntrykk av. De oppfatter vanskelig at du ikke er interessert i tilbudet lenger og gir deg mye uønsket reklame. (igjen, dette er bare annenhåndsberetning)

 

edit: trykkleif

Endret av eirikmid
Lenke til kommentar

Jeg er litt posetiv til Tiscali for stabil linje, men så er det også en del å klage på :p når jeg bestilte fikk jeg ikke internett på den lovende dagen, det var et surr å få tak i de, måtte sitte i over 20min i kø flere ganger bare for å få løfter de ikke holdt (hehe fader i huset ble så forbanna at han ropte og skreik til stakkeren som satt der :thumbup: ) Prisen var da bra og man fikk så kaldt gratis telefon i Norge som skulle komme rett etter jul. Jah, her sitter jeg uten det så kaldte gratis telefon muligheten. ;) Når mine 12 måneder er slutt så skal jeg bytte snarest til catch eller hva det het, liker muligheten med sdsl (eller hva det het)

 

Har også en venn som får regninger flere ganger i måneden og klager på dette, så langt er det ikke slutt.

 

 

Beklager skriveleif for de som tar det ille

Lenke til kommentar
Hva om alle sender den?

 

De leser kanskje en av dem?

 

:devil: Let's spam 'em!!! :devil:

Og akkurat derfor har serviceavdelinger problemer med å håndtere mengden mail som kommer inn..

 

har som sagt en kompis @ tiscali... ergrer seg vist over akkurat sånt som dette. skaper bare mer arbeid = lengre svartid.

 

men men :roll:

Kan ikke kalle det lengre svartid når det gjelder tiscali, de svarer aldri på mail. Har en sak gående med dem, og all kommunikasjon fra min side foregår via mail, gidder ikke høre på drittmusikk i timevis, og har kun fått et svar, og det var fra lindorff, ingen svar er ennå til dags dato kommet fra Tiscali. Tar selv vare på all dokumentasjon, for jeg akter å legge det fram i retten hvis de "rævhølene" ikke gir seg :devil:

Lenke til kommentar

Har forresten i fjor høst ( 19/10 -2003 ) sendt en mail til det internasjonale hovedkontoret til Tiscali, men heller ikke de svarer på mail .

 

Kopi av Mailen sendt tiscali internasjonal :

 

Hi,

 

my name is Rune Eikefjord, and I am a ADSL-costumer of your company in Norway.

 

I wonder why I NEVER get an answer on the e-mails I send to Your Norwegian office. I have sent seweral messages and questions to the norwegian costumers-service and I have newer get any answer back beside the usual autoreply that the messages is resived, and will be answered as soon as possible. I wonder if as soon as possible will say never, or perhapse a year or two.

 

I can't say that I'm impressed by the way that the norwegian costumers-service is function, and then espesially the way that they newer answer an e-mail.

 

I hope to get an reply on this e-mail with in a few days.

 

Regards

Rune Eikefjord

Norwegian Costumer

 

Synes dette var en grei mail uten for mye pepper, men det virker som om tiscalis politikk er den samme som Lidl's politikk, altså vi snakker ikke med noen.

 

DRITTFIRMA :angry:

Lenke til kommentar

Et par uker før påske bestilte jeg adsl (704/128) fra tiscali. Noen dager etterpå fikk jeg bekreftelse på bestilling, samt dato for å få opp linja. Noen dager etter dette fikk jeg adsl-modemet. Dagen da jeg skulle få linja var den oppe når jeg kom hjem fra jobb.

 

tidligere denne uka var det en dag jeg ikke kom på nett. Da ringte jeg kundeservice (tok ca 4 ring) og da fikk jeg en grei å ryddig beskjed om at de hadde problemer i Tromsø og det skulle være løst innen midnatt samme kveld. Og det var det. (info står forøvrig på deres nettsider)

 

Jeg har testa dinside sitt surfometer og der får jeg mellom 650 og 700 kbit/s.

 

Alt i alt må jeg si meg meget fornøyd med Tiscali så langt, de har holdt avtalene, fått svar raskt på kundeservice. Best av alt, jeg har ikke fått regning enda :thumbup:

Lenke til kommentar
Best av alt, jeg har ikke fått regning enda :thumbup:

Det får du til jul. Da får du regning for alle månedene pluss 500000 i gebyr for de regningene før i år du ikke har betalt.

Da sier de "ops, vi har gjort en feil", også hører du ikke fra de senere. Ikke før Tore Topedo står på døra gi og beslaglegger hus, bil, data og kneskålene dine.

Lenke til kommentar
Tar selv vare på all dokumentasjon, for jeg akter å legge det fram i retten hvis de "rævhølene" ikke gir seg :devil:

Det må du nok belage deg på å gjøre, men da sier de bare at de ikke har sett noe mail fra deg, og at de har hatt et "problem" i databasen.

Lenke til kommentar

Sukk... Synes det er horribelt jeg at tiscali fortsatt får lov til å drive på slik :roll:

 

Ett firma kan ikke holde på slik.. Ikke svare kunder, ikke levere produktet man bestiller, ikke holde orden på regnskapet, ikke ha service, osv osv..

 

Hva gjør de folka fortsatt i norge da? Tror det eneste svaret er at de melker det norske markede for uvitne kunder helt til de blir kastet ut... Og alt de sier da er vel: Ops

 

*oppgitt* :(

Lenke til kommentar
Jeg er meget fornøyd med Tiscali. Har målt hastighet hos ITavisen og der går det litt fortere enn Tiscali spesifiserer. Har ellers ingen erfaring med kundeservice hos dem siden jeg aldri har hatt brukt for det.

 

Hvis noen kom til meg og spurte hadde jeg ikke hatt noen problemer med å anbefale dem. Nå ser det jo ut som NGT tilbyr en del mer fart for pengene, men når jeg bestilte hos Tiscali for litt over et år siden var de rimeligere, samt at jeg slapp etableringsavgiften - det var en kampanje når jeg bestilte.

Bare vent til du skal avslutte ditt forhold med dette møkka-selskapet, da vil du garantert få tiscali langt oppi halsen! Det ender med at du vil få tilsendt regninger som fort kommer opp i flere 1000.- etter at du har sagt opp ditt abn.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Jeg sliter fortsatt med den regningen jeg fikk på overforbruk over en periode på 18 måneder på en regning. Har sendt 2 fakser med der jeg klager på regningen og ber om spesifisert faktura, men likevel sender de meg purring/inkassokrav på 15k med 1 ukes betalingsfrist ( noe dem ikke har lov til i følge norsk lov, dersom jeg har sendt klage på regningen ) På denne regningen har de heller ikke trukket av de 25% avslag de allerede har lovet på regningen.

Dessuten er det jo klin umulig å få tak i den rette personen man skal snakke med på tiscali, blir bare satt over til 50 forskjellige avdelinger til man ikke gidder sitte i tlf mere.

 

Så vidt meg angår er Tiscali _VERRE_ enn Kvalito noen gang var. kvalito svarte i det minste på mail/tlf de gangene jeg prøvde å få tak i dem, selv om svarene var noe rar enkelte ganger.

 

Så til alle som fortsatt lurer, hold dere så langt unna Tiscali som overhodet mulig, de er et useriøst drittfirma som kan dra dit peppern gror! :wallbash::realmad:

Lenke til kommentar
Bare vent til du skal avslutte ditt forhold med dette møkka-selskapet, da vil du garantert få tiscali langt oppi halsen! Det ender med at du vil få tilsendt regninger som fort kommer opp i flere 1000.- etter at du har sagt opp ditt abn.

Den tid den sorg.

 

Hvis dette blir et problem skal jeg sørge for å sværte dem ytterligere her på forumet :devil:

Lenke til kommentar
Skrekkeksempelet var et samboerpar som flyttet og sa opp sitt Tiscaliabonnement. Tiscali sendte fakturaer til deres gamle adresse som selvsagt ikke ble betalt. Til slutt kom inkasso (med eller uten forvarsel, husker ikke) til deres _nye_ adresse.

Dette er nøyaktig det jeg strever med akkurat nå.. Jeg flyttet, sa opp abbonementet, og har ikke hørt et pip fra dem siden. Trodde alt var i orden, siden jeg informerte om oppsigelsen og adresse-endringen både via e-post (flere ganger, uten svar naturligvis), via rekomandert brev (hvor jeg bad om skriftlig bekreftelse, som jeg ikke fikk), og via telefon (hvor jeg, etter en time i telefonkø, faktisk fikk en muntlig bekreftelse). Men nå kommer likevel betalingsfordringene fra Lindorff, for fakturaer som jeg aldri har sett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:angry: sorry that i'm writing in English, but i'm too pissed off to use Norwegian.

i really hate tiscali!!! their kundeservice sucks! i keep getting overdue bills from them, never in time! it's always, always "forsinkelse".

i sent a cancellation letter but didn't get any response so far.

i can't believe kundeservice can be this bad!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...