Gå til innhold

Enermax VS Papst


Hoax

Anbefalte innlegg

Skal ha meg 2-3 120mm vifter som må være stille og flytte mye luft, selvfølgelig må det være av god kvalitet også.

 

Jeg sitter og ser på microplex og vipper mellom:

Enermax med Fangrill og RPM regulator

og flere Papst vifter

 

:hmm:

 

Velger jeg Enermax trenger jeg ikke bestille fangrill, rpm regulator og festeskruer for fangrill - Vil nå si at det er godt kjøp. Enermax har ihvertfall jeg bare gode ord om.

 

Velger jeg Papst får jeg en kjent kvalitetsvifte som virkelig gjør jobben og som har gode lager og lang holdbarhet. Må kjøpe skruer RPM regulator og grill i tilegg, er det verdt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At en vifte har glidelager gjør den ikke automatisk dårligere enn vifter med kulelagre. Glidelagrene til Papst er av ekstrem kvalitet. I tillegg er hver vifte individuelt avbalansert for å minske vibrasjoner. (Glidelager gir mindre støy enn kulelager).

 

Min erfaring er at Papst er mye stillere enn Enermax (med ca. samme luftflyt). På flere av mine Enermax-vifter har jeg opplevd en ekstremt irriterende vibrasjonslyd.

Lenke til kommentar

Holder på å bygge "Harddisk boks" i kabinettet, den skal gå fra fronten av kassen der det skal borres opp masse 10mm hull og helt bak, der skal det freses ut vannrette 10mm kanaler tett i tett nedover...

 

Det blir full gjennomstrømning av luft i boksen (vindtunell prinsipp) fra en 120mm vifte som skal blåse inn luft i kassefront, kjøler diskene og blåser ut bak, har 4 120GB WD disker som hver av dem gir 40DB støy(!) skal se hvor godt denne HD kassen demper lyd (Bygger testmodellen av 10mm sponplater)

 

Tror jeg tar to enermax og to papst så får jeg testet og sett hva som egner seg, alltids kjekkt med reservevifter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...