Gå til innhold

nForce2 og TwinMos. Venner?

brsseb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den samme rammen.

Se profil.

Jeg har ikke hatt noen komplikasjoner.

Men hvis jeg skal anbefale ram, ville jeg gått for ocz 3200 el platinum med lavest mulig timing. venter på et 2*256 par av disse

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Asus A7N8X Deluxe (v. 1.0, med offisiell støtte kun til 333Mhz eller 166 FSB) funker helt greit med PC2700 Twinmos i dual (2x256) oppsett hos meg. Kjører Barton 2500 som 2800 (FSB 166x12,5) hvis det har noe å si.

Har prøvd å klokke FSB litt (175), men Call of Duty begynte å kræsje etter 10 minutter, derfor har jeg skrudd tilbake til 166. Jeg har ikke forsket på det noe mer (driver og pusser opp datarommet nå for tiden :D ).

Skrevet
TwinMOS ram funker dårlig på nForce2 kort med integrert skjermkort fra MSI.

Tror ikke det er det samme problemet med tilsvarende hovedkort fra andre produsenter.

JA! *grøsse* Du aner ikke hvor mye jeg slet med det problemet!

Ellers vil jeg bare si at den Crucial-ram'en som trådstarter viste ikke er no særlig tess. CL 3.5 er ikke mye å skryte av.

Skrevet
Twinmos + nforce2 + integrert skjermkort = relativt tvilsomt

Det er ihvertfall det jeg har erfart...

Med et eksternt skjermkort skal det gå bra

Hva er det for tull!! :dontgetit:

Har TwinMos PC3200, Abit NF7-M og det går som det griner etter (klokket en del også :thumbup: )

nForce2 er bestevenn med ALLE typer minne, det er bare det at noen har FEIL på brikkene sine, noe som INGEN HK liker :angry:

Skrevet
TwinMOS ram funker dårlig på nForce2 kort med integrert skjermkort fra MSI.

Tror ikke det er det samme problemet med tilsvarende hovedkort fra andre produsenter.

Støtter deg på den :yes:

Skrevet
Jeg liker ikke Msi!

Neste gang skal jeg ha Abit.

Agreed!

Msi er fine kort, bare ikke til overklokking...

Mulig det er slik med msi kort til xp , men det er ikke tillfelle med msi kort til P4 der klokker de minst like bra som asus , iallefall alle de eksemplarene jeg har testet.

Skrevet (endret)
Jeg liker ikke Msi!

Neste gang skal jeg ha Abit.

Agreed!

Msi er fine kort, bare ikke til overklokking...

Mulig det er slik med msi kort til xp , men det er ikke tillfelle med msi kort til P4 der klokker de minst like bra som asus , iallefall alle de eksemplarene jeg har testet.

Har et MSI kort til AMD (nforce2 med VGA) og det har jeg hatt veldig dårlig erfaringer med (Prøvde kortet med Twinmos, Corsair og Geil, men ingen av de funka stabilt. Jeg endte opp med noen crappy Crucial PC3200 CL3.5 brikker).

MSI kortene til Intel prosessorer er jeg dermed strålende fornøyd med! Kjører for tiden min 2.6c på 3.44 GHz og alt er dønn stabilt. :)

leif

Endret av gixer
Skrevet

Sendte mail te flexi-data og spurte om Abit NF7 (nForce2) og TwinMOS brikkene de solgte va venner. Fikk beskjed at det ville IKKE fungere og at jeg måtte ha Crucial (250kr mer for to stk 512 med CL3). De sa samtidig at det FANTES TwinMOS brikker som funket med det kortet, men at de ikke solgte den type TwinMOS :ermm:

Skrevet (endret)

dei passer ganske fint sammen... har bygd to maskiner med det, og broderen har det, det går som det suser :thumbup:

Endret av MuD
Skrevet
Sendte mail te flexi-data og spurte om Abit NF7 (nForce2) og TwinMOS brikkene de solgte va venner. Fikk beskjed at det ville IKKE fungere og at jeg måtte ha Crucial (250kr mer for to stk 512 med CL3). De sa samtidig at det FANTES TwinMOS brikker som funket med det kortet, men at de ikke solgte den type TwinMOS :ermm:

Eg anbefaler twinMOS pc3200 512 med Winbond chipper... mye bedre overklokkings minne, kan kjøre Ganske råe timings :thumbs:

Skrevet
(btw, komplett har en fin tendens til å legge ved twinmos brikker når man bestiller no-name)

Hallaisen brsseb... Du vet jo at jeg har hatt prob. med nForce2 + TwinMOS, så skal ikkje messe om det her... Om du går for vanlig TwinMOS, og kjøper fra Komplett eller Flexi, er det bare å velge No-Name i stedet. Det er nøyaktig samme brikken og du sparer 60-70kr per 512 Brikke:-) Ikke så mye da men...

Skrevet
(btw, komplett har en fin tendens til å legge ved twinmos brikker når man bestiller no-name)

Hallaisen brsseb... Du vet jo at jeg har hatt prob. med nForce2 + TwinMOS, så skal ikkje messe om det her... Om du går for vanlig TwinMOS, og kjøper fra Komplett eller Flexi, er det bare å velge No-Name i stedet. Det er nøyaktig samme brikken og du sparer 60-70kr per 512 Brikke:-) Ikke så mye da men...

Jaja, har no bestilt to Crucialbrikker no då (ble vel en totalt 200kr mer, men men) . Får stole på flexi-folkene. Orker ikke stresse mer :p, og vil ikke leke sjansespill når d gjelder å få en stabil pc.

Skrevet

Har aldri hatt noen problemer med Twinmos minne, har riktignok bare hatt std 3200 brikker m/u winbond, men det har blitt ca 10-15 oppsett det siste halvåret på nForce 2/3 chipset.

Mine erfaringer sier at de jevnt over tåler en FSB på 210-215, med unntak av et par "gamle" winbond brikker som tålte 222.

:dontgetit:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...