Gå til innhold

Hyggelig å være redelig hos Komplett


Anbefalte innlegg

For en stund siden kjøpte jeg et Radeon 9200 kort til min datters barebone fra Komplett. Varen kom fram raskt og greit, men nede i esken lå 256MB TwinMos PC2700 CL2.5 RAM med en vanlig utsalgspris på 400 kr! Sikkert en tabbe, for jeg hadde hverken bestilt den eller blitt fakturert for den.

 

Jeg kunne med andre ord, relativt risikofritt, ha beholdt den. Jeg synes imidlertid det er mer underholdning i å gjøre det som rett er, og bivåne overraskelsen hos mine medmennesker, så jeg ringte og beskrev "problemet". Dessuten har jeg råd til å betale for den hardwaren jeg trenger.

 

Jeg ble naturligvis møtt med forbauselse og glede og fikk tilsendt både forhåndsbetalt og forhåndsskrevet postpakke-klistre-porto-greie (hva heter egentlig disse tingene?) og en hettegenser og caps. Veldig hyggelig alt sammen, og positivt å se at en ærlig kunde blir satt pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss, finnes det ærlige mennesker fortsatt? :)

 

Spørs om jeg hadde gjort det samme, det spørs vel på om jeg trengte, eller hadde lyst på, den minnebrikken. Jeg har også råd til å kjøpe det jeg har lyst på, innen rimelighetens grenser, men de 400kr jeg hadde spart kunne fort blitt til et par grønne! :)

Og hvor kult er egentlig en Komplett hettegenser og medfølgende caps?.....

Lenke til kommentar
Spørs om jeg hadde gjort det samme, det spørs vel på om jeg trengte, eller hadde lyst på, den minnebrikken.

 

Og hvor kult er egentlig en Komplett hettegenser og medfølgende caps?.....

Hvor kult er det å gjøre seg til kjeltring for 400 kr da...?

 

Det at man i det hele tatt kan vurdere det, indikerer at man er kjeltring av natur...

Lenke til kommentar
Jøss, finnes det ærlige mennesker fortsatt? :)

 

Spørs om jeg hadde gjort det samme, det spørs vel på om jeg trengte, eller hadde lyst på, den minnebrikken. Jeg har også råd til å kjøpe det jeg har lyst på, innen rimelighetens grenser, men de 400kr jeg hadde spart kunne fort blitt til et par grønne! :)

Og hvor kult er egentlig en Komplett hettegenser og medfølgende caps?.....

Har vel strengt talt ikke noe betydning hva man får i belønning. Poenget er det at det lønner seg å være ærlig. Om noen ønsker å gjøre seg til kjeltring for 400 spenn, sier ganske mye om de, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Mitt uærlige motto: "Finders keepers..."

Bruker den litt jeg og, men ikke på varer o.l.

Finner jeg en 10'er på gulvet og ingen savner den, så beholder jeg den.

Litt teit å springe til nærmeste infokiosk, og spørre om de vet av en som mista en 10'er :ermm:

 

Eneste jeg har fått fra en nettbutikk var en strømsplitter i stedet for en S-ATA strømkonverter, sendte mail, og de sa: Bare bohold den, vi sender en S-ATA overgang nå.

 

Ærlighet er "kult"

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Spennende tanker her gitt.

 

Siden folk er så opptatt av ærlighet så kan de kanskje si til meg om de ikke noen gang har piratkopiert programvare? Tror ikke jeg vet om noen som ikke har piratkopiert et spill eller to, eller hva med å laste ned litt musikk? Kommer fort over 400kr det. Hva er egentlig forskjellen? Jeg prøver ikke å provosere noen, men det er mange skinnhellige folk her i verden.

 

Uansett, jeg hadde nok ringt til komplett og sagt fra, men du skal være rimelig umenneskelig for ikke å vurdere å beholde den minnebrikken hvis du faktisk har bruk for den. Og den meldingen om at hvis man i det hele tatt vurderer det så er man kjeltring av natur er egentlig så bak mål at det er helt fjernt.

Lenke til kommentar

Lenge leve ærligheten! *notere ned 'guge' i ærlighetslista mi* :D

 

Siden folk er så opptatt av ærlighet så kan de kanskje si til meg om de ikke noen gang har piratkopiert programvare? Tror ikke jeg vet om noen som ikke har piratkopiert et spill eller to, eller hva med å laste ned litt musikk? Kommer fort over 400kr det. Hva er egentlig forskjellen? Jeg prøver ikke å provosere noen, men det er mange skinnhellige folk her i verden.

Akkurat denne diskusjonen har vært oppe utallige ganger før i dette og mange andre forum.

Du kan ikke sammenligne software og hardware (og annet som du kan ta på) slik.

 

Hva om du sendte en mail til Bill, med 600MB-vedlegget 'win_xp.zip' ?

"Jeg fant denne slengende på internett, pass bedre på den neste gang."

 

Som du innser, det kan ikke behandles likt.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan det behandles likt, verdi er verdi. De som tror noe annet lever i sin egen lille warez-verden. Folk som laster ned er like mye kjeltring som de som stjeler hardware, det er bare det at nedlasting er blitt et slikt fenomen og så utrolig enkelt at folk rett og slett ikke tenker over det.

 

Selv om den fysiske verdien av et spill/program ikke er så mye, med tanke på innpakning, fysisk media osv., så er den intellektuelle verdien desto større. Dette gjelder forsåvidt hardware også, det koster ikke så mye å produsere en RAM-brikke. I tillegg så kommer det frakt omk. osv, og det er vel egentlig der den eneste forskjellen ligger, i og med at hardware må nødvendigvis fraktes fysisk mens du kan laste ned spill/program.

 

OT, I know.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...