Gå til innhold

Nvidia eller ATI?

sness

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiller du mye cs? Isåfall kjøp deg GeForce kortet..

Ellers er det vel stort sett dødt løp mellom de kortene ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiller heller lite cs, men det hender. Spiller mer WarCraft isåfall.

Får bare bestille kortet og håpe de får det inn før påska. Ellers går påskelanet her hjemme til ****** :p Bestiller fra PCutstyr.no tenker jeg.

Skrevet
Spiller du mye cs? Isåfall kjøp deg GeForce kortet..

Ellers er det vel stort sett dødt løp mellom de kortene

Vel, etter det jeg har hørt er ATIs dårlig kompatibilitet med cs fikset med de nye driverne, i såfall kan du bruke de velkjente driverne til OMEGA Corner.

Og dødt løp? Langt der ifra, i mine øyne ligger ATI langt foran GeForce, har et bare _VELDIG_ interessante benchmarks liggende på HDn, skal få lagt dem opp i løpet av dagen :)

Skrevet (endret)
:cool: 5900U er hakket etter 9800PRO. siden 5900 bruker nVIDIA's gpu og 9800PRO bruker ATI's gpu er det slik..

Kanskje dummeste jeg har hørt. Kjøpt og betalt av ATI eller? Er kortet dårligere bare fordi det bruker nvidia GPU? Har aldri hatt noe problemer med nvidia så slutt å spre dårlige rykter takk. Dessuten vil jeg vel påstå at nvidia er flinkere når det kommer til drivere uten at jeg har noe større kompetanse innen ATI, sikkert kjekke kort de og.

Og til trådstarter, husker ikke om det hastet med nytt skjermkort, men var jeg deg ville jeg ventet noen få uker så slipper nvidia og ati nye skjermkort. Da faller hvertfall prisen på dagens toppmodeller.

Endret av Omnikron
Skrevet
Og til trådstarter, husker ikke om det hastet med nytt skjermkort, men var jeg deg ville jeg ventet noen få uker så slipper nvidia og ati nye skjermkort. Da faller hvertfall prisen på dagens toppmodeller.

Tja.. Skulle helst hatt kortet innen påskeferien, siden jeg da skal ha LAN her hjemme og det blir en del spilling.

Men uansett om jeg kjøper kortet nå, så taper jeg vel ikke så veldig mye selv om de bedre korta går ned i pris? Radeon 9800 Pro er jo tross alt blant de beste om jeg har forstått det rett?

Så om kortet kommer inn på lager snart så tror jeg nok jeg bestiller det med det samme.

Hvordan er PowerColor og Sapphire opp mot hverandre? Noen erfaringer?

Skrevet

Oh, det var jo svaret jeg trengte :D

Tusen takk!

Antar det blir en PowerColor Radeon 9800 Pro på meg nå da, den er jo tross alt på lager også :D

Skrevet
Jeg vil nå si det er nesten likt mellom disse kortene, noen tester vinner 5900Ultra, andre vinner 9800Pro.

Men om jeg skulle velge uavhengig av pris, hadde jeg valgt 9800Pro, da det gir best billedkvalitet, og ørlite granne høyere fps med AA og AF på.

Forskjellen er ikke så ørliten i en del tilfeller. R9800Pro er overall raskere.

Med typiske benchmark spill (spesifikke applikasjons optimaliseringer) er det dog ganske likt.

Skrevet
Med typiske benchmark spill (spesifikke applikasjons optimaliseringer) er det dog ganske likt.

benchmark4.gif

Says it all :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...