bentyman Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 For en uke siden så formaterte jeg min harddisk for å legge inn Windows XP istedet for Win2000. Dette er en operasjon jeg har gjort mange ganger, så hva som har gått galt vites ikke. Problemet startet da jeg skulle installere WinXP. Under install hang maskina, og kom ikke videre før etter en restart. Da alt omsider var installert så begynte problemene igjen. Plutselig hang mus og tastatur, etter restart funket alt ok en liten stund helt til jeg skulle laste ned nyhetsmeldinger på min newsklient. Da x-antall inlegg var lastet inn, hang maskina igjen. Jeg formaterte på nytt og la inn win2000, men alt som over skjedde igjen. Har prøvd å bytte om på kabler slik at harddisk ikke deles med DVD-Rom, har prøvd 3 forskjellige disker og samma problem under installering av både Win2000 og WinXP. Ble til slutt så forbannet at jeg prøvde og legge inn Mandrake 9.1, men med samme problem under installering. Opsettet i denne maskina er MSI KT6 Delta hovedkort, AMD Athlon XP2600+ (512KB Barton) prosessor, TwinMos PC3200 DDR 512Mb CL2.5 RAM. Det skal også nevnes at jeg til slutt tok ut alle kort (Adsl og lydkort) slik at kun det integrerte sto igjen. Jeg brukte drivere, og utilities som fulgte med MSI hovedkortet bortsett fra Lydkortet og Grafikkortet. Enden på visa så langt var at jeg skrudde sammen min gamle maskin, hvor alt fungerer perfekt med samme komponenter som i nymaskina.(bortsett fra HK Ram og prosessor da) Er det noen som har opplevd lignende eller har en forklaring på hva som har skjedd?
jevel Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Den høres noe kinkig ut... Har du husket å legge inn chipset drivere? Hvis du har gjort det vil jeg tippe på minneproblematikk. Har du noe annet minne tilgjengelig for å teste? -KJ
bentyman Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Skrevet 28. mars 2004 Den høres noe kinkig ut... Har du husket å legge inn chipset drivere? Hvis du har gjort det vil jeg tippe på minneproblematikk. Har du noe annet minne tilgjengelig for å teste? -KJ Ja, alt av drivere er lagt inn. Maskina har jo vært oppegående siden januar da jeg kjøpte komponentene. Det er jo merkelig at Ram'en skal klikke etter en formatering da. Men har heller ingen ny brikke å teste med.
_Xander Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 En kamerat slet med det samme... Der var det feil med strømforsyninga som gjorde at den klikka... Bytta strømforsyning for ham så funka alt perfecto igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå