Populært innlegg RookieNO Skrevet 17. januar Populært innlegg Skrevet 17. januar Orake1et skrev (55 minutter siden): Hvorfor trenger du dokumentasjon? Fikk du ikke grundig informasjon fra helsevesenet når de satt sprøyten i armen din? Dette er ny og eksperimentell teknologi. I det minste fikk du vel informasjon om det? Tradisjonelle vaksiner bruker som kjent svekkede, drepte eller deler av virus og dette utløser en immunforsvar. Dette har vi gjort i over 200 år. Trodde du at en annen teknologi automatisk var trygt fordi noe annet har fungert i lang tid? Så vi har en åpen debatt om hvorvidt MRNA gir "turbo-kreft" og andre bivirkninger som overstiger null økt beskyttelse mot et virus som knapt kan kalles farlig? Det har jeg ikke fått med meg. Det eneste jeg har fått med meg er at alle professorer og leger som snakker om dette blir "drept" av industrien. Pussig nok virker det som at man trenger NULL argumentasjon for å si at "alt som kalles vaksiner er alltid trygt" (Ja, jeg ser på deg Ingeborg Senneset), men hvis man er en professor som sier at noe som kalles vaksiner har høyere kostnad enn nytte blir man automatisk borforklart som en idiot av en "anti-vaxer". Dette er et fenomen som kjennetegner ikke-fungerende fagmiljøer og desto større grunn til å være skeptisk. Debatten skjer på SOME og podcaster fordi industrien har kjøpt tradisjonelle medier. De kjøper reklamer for milliarder og til gjengjeld er det ingen debatt om produktene deres faktisk leverer i disse mediene. Sensur fra tradisjonelle medier betyr imidlertid ikke at påstandene er feil. Derimot er det forklaringen på at tradisjonelle medier har en tillitskrise og at alle unge nå får alle sine nyheter fra SOME. Du må seriøst få deg litt utdannelse, slik at du kanskje får den minste lille ide om hvordan forskermiljøer fungerer! Og nei, det er så godt som ingen seriøse forskere som går i debatt i SOME, for der møter de bare grumset av debattanter! 10 1
paatur Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar litt moro. Skal cancelere mitt dropbox abb, pga har gått over til et billigere alternativ. Når jeg skal velge grunn, så tar jeg "other" og skriver Trump, da får jeg en feil melding, men hvis jeg skriver at jeg bytter til billigere alternativ så virker det. 4 2
Orake1et Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar RookieNO skrev (7 minutter siden): Du må seriøst få deg litt utdannelse, slik at du kanskje får den minste lille ide om hvordan forskermiljøer fungerer! Pleier denne hersketeknikken å fungere? Tradisjonelt har den kanskje fungert ift trailersjåføren som ikke kjente "vitenskapen", men i 2026 er det de smarte som reagerer mens massen ikke vet hva som sprøytes inn i kroppen eller maten deres. Så lenge det kun er egen helse som ødelegges mener jeg det må være greit, men jeg reagerer på forsøk på å stoppe andre fra å forstå mer. Enda mer ironisk er det når den uvitende massen skal være skeptisk til RFK & co som faktisk prøver å hjelpe de. Det er industriens variant av "Stockholm syndrome". RookieNO skrev (7 minutter siden): Og nei, det er så godt som ingen seriøse forskere som går i debatt i SOME, for der møter de bare grumset av debattanter! Velkjent retorikk det der. "Seriøse forskere" får pengene sine fra Pfizer og alle andre er "ikke seriøse". Det morsomme er omtrent alle som uttaler seg har vært en del av systemet som "seriøse forsker" i tiår og så blir de plutselig "idioter" det sekundet de snakker om egne erfaringer. Du må gjerne fortsette å la deg forlede, men la oss som gjennomskuer dette få lov til det.
Tussi Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Nå ble det 10% toll mot mange land som har motsatt seg at USA tar Grønland. Denne økes til 25% i juni, ig fjernes kun når Grønland er amerikansk.... 1
DukeNukem3d Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar RookieNO skrev (35 minutter siden): Og nei, det er så godt som ingen seriøse forskere som går i debatt i SOME, for der møter de bare grumset av debattanter! Så Lars Gule der stadig vekk jeg 🤭 1
obygda Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Tussi skrev (5 minutter siden): Nå ble det 10% toll mot mange land som har motsatt seg at USA tar Grønland. Denne økes til 25% i juni, ig fjernes kun når Grønland er amerikansk.... Dette er viktigere enn økonomi..Her snakker vi om en mann som vil kjøpe land og folk. Det går bare ikke. Bare snu ryggen til USA. 2 1
Satan666 Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar RookieNO skrev (35 minutter siden): Du må seriøst få deg litt utdannelse, slik at du kanskje får den minste lille ide om hvordan forskermiljøer fungerer! Og nei, det er så godt som ingen seriøse forskere som går i debatt i SOME, for der møter de bare grumset av debattanter! Hadde du selv hatt nivået av utdanning som du mener andre må skaffe seg, ville du visst at "forskning" og "vitenskap" ikke er noe entydig og endelig fastlagt, men et pågående og uferdig prosjekt, og gjenstand for legitim kritikk fra mange forskjellige hold. Dette er basic vitenskapsfilosofi. 2
mad.cat Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar (endret) Orake1et skrev (19 minutter siden): Pleier denne hersketeknikken å fungere? Tradisjonelt har den kanskje fungert ift trailersjåføren som ikke kjente "vitenskapen", men i 2026 er det de smarte som reagerer mens massen ikke vet hva som sprøytes inn i kroppen eller maten deres. Så lenge det kun er egen helse som ødelegges mener jeg det må være greit, men jeg reagerer på forsøk på å stoppe andre fra å forstå mer. Enda mer ironisk er det når den uvitende massen skal være skeptisk til RFK & co som faktisk prøver å hjelpe de. Det er industriens variant av "Stockholm syndrome". Velkjent retorikk det der. "Seriøse forskere" får pengene sine fra Pfizer og alle andre er "ikke seriøse". Det morsomme er omtrent alle som uttaler seg har vært en del av systemet som "seriøse forsker" i tiår og så blir de plutselig "idioter" det sekundet de snakker om egne erfaringer. Du må gjerne fortsette å la deg forlede, men la oss som gjennomskuer dette få lov til det. Levealder i Norge er nesten 84 år i snitt hvis man ser på menn og kvinner samlet, og fokus på mat og helse er en åpen og pågående debatt. Helsepersonell har også fått kompensasjon for vaksinering, det mener jeg vitner om ett system som evner å være selvkritisk, ett samfunn som aksepterer ulike ytringer uten at man risikerer å bli bøte med livet for meningene sine. Noe må vi dø av i Norge også. Her slipper vi heldigvis å bli skutt på åpen gate av statsansatte da. Det synes jeg er ganske fint og håper vi kan opprettholde. Endret 17. januar av mad.cat 3 1
ForTheImperium Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Boikott VM ved å sende ingen lag dit. Økonomiske sanksjoner mot amerikanske bedrifter og maga sentatorer. Slå hardt tilbake. Nok er nok. USA er for meg et rogue state akkurat det samme som Russland, Iran og Nord-Korea. 1
DukeNukem3d Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar (endret) Det er synd at kula ikke traff Trump skikkelig den gangen. Hva vi hadde fått i stedet vet vi ikke, men han hadde neppe vært russisk agent i det minste. Endret 17. januar av DukeNukem3d 1
Lenvar Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Kan ikke de som ønsker å diskutere vaksiner og Covid gjøre dette i en av covid/vaksinetrådene? 7
iMarius Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar 7 minutes ago, DukeNukem3d said: Det er synd at kula ikke traff Trump skikkelig den gangen. Hva vi hadde fått i stedet vet vi ikke, men han hadde neppe vært russisk agent i det minste. Normalt sett bruker jeg å ta avstand fra ytringer som dette, men i dette tilfellet er det helt ok. Når en mann gjør såpass mye skade og død på så mange mennesker, fortjener han ikke bedre. Trump bør fjernes, bures inn og ha det forferdelig resten av sitt liv. Ønsker denne mannen alt vondt. 2
Svein M Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar USA burde arrestere Trump og plassere han i fengsel. Det kommer vel til å skje snart. 3 1
Lenvar Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar DukeNukem3d skrev (17 minutter siden): Det er synd at kula ikke traff Trump skikkelig den gangen. Hva vi hadde fått i stedet vet vi ikke, men han hadde neppe vært russisk agent i det minste. Jeg tenkte den gang at det var veldig bra at gjerningsmannen ikke lyktes, for det ville ført til ekstremt mye bråk. Men nå er jeg litt usikker, jeg kan vanskelig tenke meg at det hadde blitt verre enn det er nå. Ikke at jeg ønsker noen død, jeg er bare usikker på om følgene kunne blitt verre enn slik situasjonen er nå. 3 1
Mag ne Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Tussi skrev (1 time siden): Nå ble det 10% toll mot mange land som har motsatt seg at USA tar Grønland. Denne økes til 25% i juni, ig fjernes kun når Grønland er amerikansk.... Forslag: Gjensidig innreiseforbud mellom disse fiendene.
Orake1et Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar DukeNukem3d skrev (32 minutter siden): Det er synd at kula ikke traff Trump skikkelig den gangen. Ta en kikk på denne hendelsen en gang til: Er dette rasjonell adferd fra de involverte mht at det nettopp er avfyrt et skudd og de er usikre på hvor skuddet kom fra og om det er flere gjerningsmenn? Hvorfor blir fotografer hentet og flagget reist ned i bakgrunnen? Hvorfor blir ikke Trump liggende lavt i sikkerhet til faren er over? 1
DukeNukem3d Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Nukleosid skrev (18 minutter siden): Jeg tenkte den gang at det var veldig bra at gjerningsmannen ikke lyktes, for det ville ført til ekstremt mye bråk. Men nå er jeg litt usikker, jeg kan vanskelig tenke meg at det hadde blitt verre enn det er nå. Ikke at jeg ønsker noen død, jeg er bare usikker på om følgene kunne blitt verre enn slik situasjonen er nå. Trump sitt liv er mye mindre verdt enn alle livene han har kostet i Ukraina og potensielt også andre steder. Så det hadde vært en stor fordel for planeten om den kula traff. Så hadde vi sluppet å forholde oss til en russisk innsideagent i det hvite hus. Marerittscenarioet. Sammen sitter de altså og finner ut hvordan de kan ødelegge NATO og når han denne gangen bare har med seg nikkedukker så lykkes det nok. 1
Snikpellik Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Hele 9% svarte at de støtter Trump i en norsk meningsmåling utført før jul. En markant nedgang fra 20% i 2024, men likefullt skremmende at så mange nordmenn støtter Trump. Dette tallet bør være langt nærere 0%. De siste ukene, dagene og timenes utvikling gjør forhåpentligvis at flere faller fra. Nordmenns støtte til USAs president Donald Trump har gått ned fra 20 til 9 prosent siden november 2024, ifølge en ny Ipsos-måling. https://www.vg.no/nyheter/i/n1AreJ/dalende-stoette-til-trump-i-norge 5
Lenvar Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Snikpellik skrev (5 minutter siden): En markant nedgang fra 20% i 2024, men likefullt skremmende at så mange nordmenn støtter Trump. Dette tallet bør være langt nærere 0%. Ett ord; SOME. Flere ord; Spesielt Russland har vært "flinke" med å legge ut høyreekstrem propaganda (usannheter, løgner, overdrivelser) på SOME, som så sprer seg som sannheter. Dette gjør at mange, spesielt unge, synes det er forlokkende med mange av Trump sine synspunkter. Heldigvis er det nå flere som ser at mannen er sprøyte gal, og tar avstand fra han. De har nok fortsatt mange av de samme meningene som før, som er skremmende nok, men over tid håper jeg flere og flere tar til fornuften. 5 1
JK22 Skrevet 17. januar Forfatter Skrevet 17. januar Voices: Trump is an authoritarian who believes in his divine right to rule The one attributed to Vladimir Ilyich Lenin. The one where he is said to have said, “there are decades when nothing happens; and there are weeks when decades happen”. Well, on that basis, it feels like one year of Donald Trump has been a millennium. We were warned this would happen and now it's here | Opinion It's not just ICE actions — Trump's words also point to a deeply sinister truth | Opinion When Joe Rogan starts referring to the Trump regime as if they’re Nazis, you know ICE and the GOP have a problem. On Tuesday, Rogan said: “Are we really going to be the Gestapo? Where’s your papers? Is that what we’ve come to?” Donald Trump's approval rating hits rock bottom Det er en mulig forklaring bak meningsmålingene, av en eller andre grunn blir ikke de tilfeldige utspørringene foretatt i et stramt tidsrom som en time eller et halvt døgn, men over flere dager. Marist Poll som kom nærmest, brukt bare et døgn og kan dermed ha et mer korrekt inntrykk av folkestemningen. 38 % støtter Trump, med ±3.3 margin - som betyr 34,7 % lavest og 41,3 % på høyeste. Mellom 54 og 59 % ifølge alle meningsmålingene har mistillit mot Trump, der virker det som at det sementeres mer og mer med tiden. Hvis Marist Poll er korrekt, har vi en forklaring på "veksten" fra 36 % til 42 %, stemningen endrer seg fra dag til dag. Ved lavest estimat betyr det at Trump ikke hadde et oppsving, men deriblant blitt vaklende i løpet av en måned. Men allikevel er dette en kilde av bekymring også i amerikanske kretser, selv om republikanerne får mindre og mindre støtte, og det er sterk demokratisk fremgang, er det klart at Trump har et unaturlig støtteelement som gjør at tallene ikke falle videre til der han har hans grunnstøtte, dvs. 25-28 %. Vi vet fra meningsmålingene omkring Grønland at 8 % er ekstremister og 28 % støtter Trump under enhver omstendighet. Gamle studier vist at det er "alltid" cirka 25 % med antidemokratiske, rasistiske og repressive holdninger i hele USA. Det er disse republikanerne hadde konsentrert seg omkring i de siste tjue år siden Obama stilte til valg i 2008. Nesten alle i denne 25 %-gruppen er hvite, som nektet å ta et oppgjør med sine holdninger knyttet til statsskepsis, overlegenhetskompleks, rasisme og identitet. Det er de som gir republikanerne seieren, og som hadde kunne utnytte nettet gjennom sosiale medier, støttet av oligarkene som bare så dem som nyttige idioter i LBJs ord om å utnytte disses smålige behov for overlegenhet - for å mobilisere, hjernevaske og forlede rundt 20 til 25 % andre. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå