Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

litt moro. Skal cancelere mitt dropbox abb, pga har gått over til et billigere alternativ.  
Når jeg skal velge grunn, så tar jeg "other" og skriver Trump, da får jeg en feil melding, men hvis jeg skriver at jeg bytter til billigere alternativ så virker det.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
RookieNO skrev (7 minutter siden):

Du må seriøst få deg litt utdannelse, slik at du kanskje får den minste lille ide om hvordan forskermiljøer fungerer!

Pleier denne hersketeknikken å fungere? 

Tradisjonelt har den kanskje fungert ift trailersjåføren som ikke kjente "vitenskapen", men i 2026 er det de smarte som reagerer mens massen ikke vet hva som sprøytes inn i kroppen eller maten deres. Så lenge det kun er egen helse som ødelegges mener jeg det må være greit, men jeg reagerer på forsøk på å stoppe andre fra å forstå mer. 

Enda mer ironisk er det når den uvitende massen skal være skeptisk til RFK & co som faktisk prøver å hjelpe de. Det er industriens variant av "Stockholm syndrome".

RookieNO skrev (7 minutter siden):

Og nei, det er så godt som ingen seriøse forskere som går i debatt i SOME, for der møter de bare grumset av debattanter!

Velkjent retorikk det der. "Seriøse forskere" får pengene sine fra Pfizer og alle andre er "ikke seriøse". Det morsomme er omtrent alle som uttaler seg har vært en del av systemet som "seriøse forsker" i tiår og så blir de plutselig "idioter" det sekundet de snakker om egne erfaringer. 

Du må gjerne fortsette å la deg forlede, men la oss som gjennomskuer dette få lov til det. 

Skrevet

Nå ble det 10% toll mot mange land som har motsatt seg at USA tar Grønland. Denne økes til 25% i juni, ig fjernes kun når Grønland er amerikansk....

• Liker 1
Skrevet
RookieNO skrev (35 minutter siden):

Og nei, det er så godt som ingen seriøse forskere som går i debatt i SOME, for der møter de bare grumset av debattanter!

Så Lars Gule der stadig vekk jeg 🤭

• Liker 1
Skrevet
Tussi skrev (5 minutter siden):

Nå ble det 10% toll mot mange land som har motsatt seg at USA tar Grønland. Denne økes til 25% i juni, ig fjernes kun når Grønland er amerikansk....

Dette er viktigere enn økonomi..Her snakker vi om en mann som vil kjøpe land og folk. Det går bare ikke. Bare snu ryggen til USA.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
RookieNO skrev (35 minutter siden):

Du må seriøst få deg litt utdannelse, slik at du kanskje får den minste lille ide om hvordan forskermiljøer fungerer!

Hadde du selv hatt nivået av utdanning som du mener andre må skaffe seg, ville du visst at "forskning" og "vitenskap" ikke er noe entydig og endelig fastlagt, men et pågående og uferdig prosjekt, og gjenstand for legitim kritikk fra mange forskjellige hold. Dette er basic vitenskapsfilosofi.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Orake1et skrev (19 minutter siden):

Pleier denne hersketeknikken å fungere? 

Tradisjonelt har den kanskje fungert ift trailersjåføren som ikke kjente "vitenskapen", men i 2026 er det de smarte som reagerer mens massen ikke vet hva som sprøytes inn i kroppen eller maten deres. Så lenge det kun er egen helse som ødelegges mener jeg det må være greit, men jeg reagerer på forsøk på å stoppe andre fra å forstå mer. 

Enda mer ironisk er det når den uvitende massen skal være skeptisk til RFK & co som faktisk prøver å hjelpe de. Det er industriens variant av "Stockholm syndrome".

Velkjent retorikk det der. "Seriøse forskere" får pengene sine fra Pfizer og alle andre er "ikke seriøse". Det morsomme er omtrent alle som uttaler seg har vært en del av systemet som "seriøse forsker" i tiår og så blir de plutselig "idioter" det sekundet de snakker om egne erfaringer. 

Du må gjerne fortsette å la deg forlede, men la oss som gjennomskuer dette få lov til det. 

Levealder i Norge er nesten 84 år i snitt hvis man ser på menn og kvinner samlet, og fokus på mat og helse er en åpen og pågående debatt.

Helsepersonell har også fått kompensasjon for vaksinering, det mener jeg vitner om ett system som evner å være selvkritisk, ett samfunn som aksepterer ulike ytringer uten at man risikerer å bli bøte med livet for meningene sine.

Noe må vi dø av i Norge også. Her slipper vi heldigvis å bli skutt på åpen gate av statsansatte da. Det synes jeg er ganske fint og håper vi kan opprettholde. 

Endret av mad.cat
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Boikott VM ved å sende ingen lag dit. Økonomiske sanksjoner mot amerikanske bedrifter og maga sentatorer. Slå hardt tilbake. Nok er nok. USA er for meg et rogue state akkurat det samme som Russland, Iran og Nord-Korea.  

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er synd at kula ikke traff Trump skikkelig den gangen. Hva vi hadde fått i stedet vet vi ikke, men han hadde neppe vært russisk agent i det minste.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Skrevet
7 minutes ago, DukeNukem3d said:

Det er synd at kula ikke traff Trump skikkelig den gangen. Hva vi hadde fått i stedet vet vi ikke, men han hadde neppe vært russisk agent i det minste.

Normalt sett bruker jeg å ta avstand fra ytringer som dette, men i dette tilfellet er det helt ok.

Når en mann gjør såpass mye skade og død på så mange mennesker, fortjener han ikke bedre. Trump bør fjernes, bures inn og ha det forferdelig resten av sitt liv.

Ønsker denne mannen alt vondt.

• Liker 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (17 minutter siden):

Jeg tenkte den gang at det var veldig bra at gjerningsmannen ikke lyktes, for det ville ført til ekstremt mye bråk. Men nå er jeg litt usikker, jeg kan vanskelig tenke meg at det hadde blitt verre enn det er nå.

Ikke at jeg ønsker noen død, jeg er bare usikker på om følgene kunne blitt verre enn slik situasjonen er nå.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Tussi skrev (1 time siden):

Forslag: Gjensidig innreiseforbud mellom disse fiendene.

Skrevet
DukeNukem3d skrev (32 minutter siden):

Det er synd at kula ikke traff Trump skikkelig den gangen.  

Ta en kikk på denne hendelsen en gang til:

Er dette rasjonell adferd fra de involverte mht at det nettopp er avfyrt et skudd og de er usikre på hvor skuddet kom fra og om det er flere gjerningsmenn?

Hvorfor blir fotografer hentet og flagget reist ned i bakgrunnen? Hvorfor blir ikke Trump liggende lavt i sikkerhet til faren er over?

• Liker 1
Skrevet
Nukleosid skrev (18 minutter siden):

Jeg tenkte den gang at det var veldig bra at gjerningsmannen ikke lyktes, for det ville ført til ekstremt mye bråk. Men nå er jeg litt usikker, jeg kan vanskelig tenke meg at det hadde blitt verre enn det er nå.

Ikke at jeg ønsker noen død, jeg er bare usikker på om følgene kunne blitt verre enn slik situasjonen er nå.

Trump sitt liv er mye mindre verdt enn alle livene han har kostet i Ukraina og potensielt også andre steder. Så det hadde vært en stor fordel for planeten om den kula traff. Så hadde vi sluppet å forholde oss til en russisk innsideagent i det hvite hus. Marerittscenarioet. Sammen sitter de altså og finner ut hvordan de kan ødelegge NATO og når han denne gangen bare har med seg nikkedukker så lykkes det nok.

• Liker 1
Skrevet

Hele 9% svarte at de støtter Trump i en norsk meningsmåling utført før jul.

En markant nedgang fra 20% i 2024, men likefullt skremmende at så mange nordmenn støtter Trump. Dette tallet bør være langt nærere 0%.

De siste ukene, dagene og timenes utvikling gjør forhåpentligvis at flere faller fra.

Nordmenns støtte til USAs president Donald Trump har gått ned fra 20 til 9 prosent siden november 2024, ifølge en ny Ipsos-måling.

https://www.vg.no/nyheter/i/n1AreJ/dalende-stoette-til-trump-i-norge

• Liker 5
Skrevet
Snikpellik skrev (5 minutter siden):

En markant nedgang fra 20% i 2024, men likefullt skremmende at så mange nordmenn støtter Trump. Dette tallet bør være langt nærere 0%.

Ett ord; SOME.

Flere ord; Spesielt Russland har vært "flinke" med å legge ut høyreekstrem propaganda (usannheter, løgner, overdrivelser) på SOME, som så sprer seg som sannheter. Dette gjør at mange, spesielt unge, synes det er forlokkende med mange av Trump sine synspunkter. Heldigvis er det nå flere som ser at mannen er sprøyte gal, og tar avstand fra han. De har nok fortsatt mange av de samme meningene som før, som er skremmende nok, men over tid håper jeg flere og flere tar til fornuften.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Voices: Trump is an authoritarian who believes in his divine right to rule

The one attributed to Vladimir Ilyich Lenin. The one where he is said to have said, “there are decades when nothing happens; and there are weeks when decades happen”. Well, on that basis, it feels like one year of Donald Trump has been a millennium.

We were warned this would happen and now it's here | Opinion

It's not just ICE actions — Trump's words also point to a deeply sinister truth | Opinion

When Joe Rogan starts referring to the Trump regime as if they’re Nazis, you know ICE and the GOP have a problem. On Tuesday, Rogan said:

“Are we really going to be the Gestapo? Where’s your papers? Is that what we’ve come to?”

Donald Trump's approval rating hits rock bottom

Det er en mulig forklaring bak meningsmålingene, av en eller andre grunn blir ikke de tilfeldige utspørringene foretatt i et stramt tidsrom som en time eller et halvt døgn, men over flere dager. Marist Poll som kom nærmest, brukt bare et døgn og kan dermed ha et mer korrekt inntrykk av folkestemningen. 38 % støtter Trump, med ±3.3 margin - som betyr 34,7 % lavest og 41,3 % på høyeste. Mellom 54 og 59 % ifølge alle meningsmålingene har mistillit mot Trump, der virker det som at det sementeres mer og mer med tiden. Hvis Marist Poll er korrekt, har vi en forklaring på "veksten" fra 36 % til 42 %, stemningen endrer seg fra dag til dag. Ved lavest estimat betyr det at Trump ikke hadde et oppsving, men deriblant blitt vaklende i løpet av en måned. 

Men allikevel er dette en kilde av bekymring også i amerikanske kretser, selv om republikanerne får mindre og mindre støtte, og det er sterk demokratisk fremgang, er det klart at Trump har et unaturlig støtteelement som gjør at tallene ikke falle videre til der han har hans grunnstøtte, dvs. 25-28 %.

Vi vet fra meningsmålingene omkring Grønland at 8 % er ekstremister og 28 % støtter Trump under enhver omstendighet. Gamle studier vist at det er "alltid" cirka 25 % med antidemokratiske, rasistiske og repressive holdninger i hele USA. Det er disse republikanerne hadde konsentrert seg omkring i de siste tjue år siden Obama stilte til valg i 2008.

Nesten alle i denne 25 %-gruppen er hvite, som nektet å ta et oppgjør med sine holdninger knyttet til statsskepsis, overlegenhetskompleks, rasisme og identitet. Det er de som gir republikanerne seieren, og som hadde kunne utnytte nettet gjennom sosiale medier, støttet av oligarkene som bare så dem som nyttige idioter i LBJs ord om å utnytte disses smålige behov for overlegenhet - for å mobilisere, hjernevaske og forlede rundt 20 til 25 % andre. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...