Gå til innhold

Far Cry fps


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter ganske mye med det pga ram. Spillet har klikket to ganger(stod at windows sin pagefile ble for liten..har prøvd å øke). Spillet går fint på high settings..bortsett fra når pagefilen taes i bruk for fullt..da opplever jeg instens lagging/full stopp i noen sekunder..

 

P4 1,8@2,5ghz

Samsung 512mb PC2700

Aopen 5900XT

Abit SD7-533

 

Må vel kanskje gå til innkjøp av en brikke til...men synes ramen er så dyr nå..

Endret av lodott
Lenke til kommentar
jeg kjører 1024x768 medium i 30 - 40 fps

Ikke særlig interesant for oss når du ikke oppgir hvilken maskin du sitter på...

 

Noen som har peiling på hvordan mulighetene for å få spilt FarCry er på en:

XP1800+

ATI Radeon 8500

768MB DDR RAM (RAM har vannvittig mye å si i battlefield 1942 - er dette tilfelle i farcry også?)

 

 

Er det vits i å stresse med å slette andre spill for å få prøvd dette spillet?

Lenke til kommentar

Kjører alt på very high, samt vannet på ultra high (sjekk profil for specs)..

Har 50 fps elns med bruk av fraps, 100 når jeg bare ser på vannet..

 

 

Specs:

Abit NF7-Sv2.0

xp3000 @ 2400 (fsb=160, mp=15, volt=1.7)

Powercolor 9800PRO med VGA silencer @ 432/364

1024mb RAM...

Seagate 120gb 7200..

Fått med det dere trenger?

Endret av Kasp
Lenke til kommentar

Amd Athlon 1.05Ghz

Gainward Geforce fx5200

896mb sdram

en eller annen msi eller asus hovedkort

 

Kjører på 1024x768x32

Alt er på Low bortsett fra at vannet er på medium.

Går flytende, grei grafikk og har ikke peil på hvor jeg skal se fps fra.

Går bra, kjøper en grom pc til sommern.

Lenke til kommentar
P4 3,3ghz

Radeon 9800xt 128mb

512 pc3700

 

 

 

Fps: 60-100 med AA på 6x og Af på 16x... :cool:

9800xt med 128mb ram?? Du mener vel 256. Trodde alle 9800xt kom med 256mb?

 

Men til folk som har problemer med fps i farcry (og andre spill). Driver instillingene har voldsomme utslag i fps. Hvis man kjører alt av driver instillinger på maks + alt i spillet på maks så kan det nok tenkes at de fleste kort/cpu'er vil slite litt. Nå er 4.4 catalyst ute og der har de fiksa litt grafikktrøbbel med farcry.

 

Men en ting å prøver er å sette driver instillinger til å kjøre på maks ytelse, farcry vil fortsatt se flott ut, men gå mye kjappere. Men for de helt kravstore så er det vel bare å finne fram lommeboka, kjøpe ny/bedre hardware, formatere og installer ALT fra grunnen av :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde mye problemer, tildels lav fps .. og av og til at ting frøs helt i flere sekunder. Dette var med de nyeste Radeon driverne (datert 7. april 2004).

 

Men: Det som fikset problemene var å kjøre verktøyet fra ATI som fjerner alle spor av drivere og verktøy.. det tok til og med bort noen ATI-skjermsparere jeg hadde lastet ned. Deretter installerte jeg den nyeste driveren (catalyst 4.4 tror jeg den heter) nok en gang.. og nå er alt perfekt! Merk: det holdt ikke å bruke verktøyet i windows kontrollpanel -- det som heter Add/Remove programs. Det trodde jeg tidligere, og det ser ut som om det var der jeg tok veldig feil!

 

Jeg kjører med alt på very high (vannet på ultra high), og i tillegg bruker jeg ganske kraftig begge typer filtre. Jeg kjører i 800x600 fordi det er native oppløsningen til prosjektoren min :devil:

 

Frameraten er typisk 70-80 fps (nesten aldri lavere enn 60fps) :thumbs:

 

Hardware:

* ATI Radeon 9800 Pro med 128MB RAM

* AMD Athlon "2600+" (1900 ekte MHZ).

* 768 MB RAM (hadde først kun 256MB.. det gikk ikke særlig kjapt!)

 

Kan for øvrig anbefale det med å kjøre filterne ganske kraftig .. ting ser mye

penere ut da! :thumbup:

Lenke til kommentar
100FPS i far cry?! hva slags innstillinger hadde du da? husk også på at fullversjonen er mer krevende enn demoen for det er høyere oppløsning på textures o.l.

hvordan får man vite hvor mange fps man har?

Rart, hos meg har eg bedre grafikk/ytelse på fullversjonen av spillet enn det eg hadde på demoen. Ligger på 70- 20 fps. Sliter mere inne enn ute.

Kjører på 1024x768, med ei blanding av high ,very high og medium. Har bland anne very high på water effects og Enviroment.

Har AA på medium, og AF på 4x tror eg.

Endret av accce
Lenke til kommentar

Er det forresten mulig å kjøre i 16-bits farger i stedet for 32? Ikke at jeg tror

det er verdt det, men kanskje det øker flyten for de som sliter litt med lav fps?

 

Uansett vil vel hvorvidt dette har noen effekt avhenge av om Far Cry på den enkelte maskin er "Fill rate limited" (tror det er det de kaller når redusert fargedybde øker hastigheten).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...