Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telio - nå er det på plass


Anbefalte innlegg

jo men er det krise med noe nede tid har jo dei fleste mobil også :)

 

btw, bra du dro igang denne threaden, ser bare ærlige hensikter her eg. Har Telio eit bra opplegg trenger dei jo ikkje snik reklamering, da har dei jo fornøyde kunder som er 10 ganger bedre. Skal komme meg vekk ifra blodsugerne eg også (Stjelhor), og da blir d kanskje telio.

Endret av Zandal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg prøver og få foreldrene min også over til Telio. men de vil ikke enda!! Tror de nettop har bundet seg 12mnd til Telenor :(

 

men hvis dere poster deres erfaringer her på forumet, og de er gode, kanskje de kommer på andre meninger? :yes:

Endret av AtleP
Lenke til kommentar

Ny statusrapport:

 

Det er enda ikke helt problemfritt tydeligvis med ip-telefoni.

 

Har nå 2 ganger mistet connection mens jeg har pratet i telefonen.

 

I tillegg har enkelte personer på andre siden av linja klagd over "walkie-talkie" lyd.

 

Jeg håper dette er et forbigående fenomen, slik at kvaliteten igjen vil bli bra.

 

-bytes

Lenke til kommentar

Har selv hatt dette i 2 uker. Har ikke sittet mye i telefonen, men den lille tiden jeg har sittet har jeg ikke merket forskjell på dette og isdn. (Men så er jeg også vant til mobiltelefon, og telio er mye bedre enn dette.)

 

Sitter også med Bluecom og 99.5% oppetidsgaranti på bredbåndslinja :)

Lenke til kommentar

Bytes: Jeg også NGT Delta (2,2 Mbit/640Kbit) og abonnement fra Telio. Fikk ikke kjøpt meg analog telefon før i helgen og har derfor bare testet dette litt (med god erfaring til nå). Kan ikke si at jeg har lagt merke til noen suselyd i løpet av mine 6-7 samtaler.

 

Samtidig med abonnementet bestilte jeg overførting av mitt gamle nr. til Telio. Dette har ikke skjedd ennå. Både min gamle ISDN-telefon og Telio-telefonen er operative. Noen som vet hvor lang tid det tar å overføre nr. og stenge ISDN-telefonen?

Endret av roolf
Lenke til kommentar

Jeg er også plaget med susing/støy. Slik som det ser ut på forumet til Telio, er det ganske mange som har det problemet. Muligens en feil på enkelte adapter. Har også perioder med litt ekko og forsinkelse. Men generelt fungerer det svært bra. Når man også ringer gratis, er det bare "lækkert" :)

 

Edit: har CanalDigital 1024/256

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar

Både min ISDN telefon og IP-telefonnummer er fortsatt operativt. Nummerportering ikke utført.

 

Fikk et tips om at man burde kontakte både bredbåndsleverandør og gammel telefonileverandør om at man bytter til Telio, slik at bredbåndslinja ikke tas ned.

 

Telenor har tydeligvis i enkelte tilfeller tatt ned alt (også adsl linja) når de gjennomfører nummerportering. Det sto en del om dette på telios eget forum.

 

-bytes

Lenke til kommentar

Ringte Telio igår, og skulle få en mail i løpet av uka om porteringen.

Der skulle man verifisere at adressen var riktig, ettersom dette må stemme

100% ellers går ikke porteringen gjennom.

Etter at denne mailen var svart på, ville det ta ca 10 arbeidsdager før nummeret var portert.

Lenke til kommentar

Jeg kjører en NGT Bravo og gikk til anskaffelse av Telio abonnement for å få sparket siste rest av Telenor ut av hus.. Jeg må ærlig talt si jeg er skuffet over kvaliteten levert fra Telio, både når det gjelder informasjon til kundene om routeroppsett mv, og linjekvalitet når jeg ringer til landlinje.. Folk i mottakerenden klarer knapt å høre hva som blir sagt i min ende. Det underlige er at når jeg ringer mot mobilnettet, er lyden krystallklar. Det virker for meg som om Telio kan ha et kapasitetsproblem ut mot fastlinjenettet..

 

Andre med samme erfaring ?? :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Telio i noen uker og er kjempefornøyd :) Det er litt susing hos meg også, men det gjør ikke noe - tenker egentlig ikke over det lenger. Jeg har ikke mistet forbindelsen eller opplevd andre problemer i perioden. Har forøvrig 2.3Mb SDSL.

Lenke til kommentar

Får hive meg på her.

 

Fint om dere skriver hvilken telefon dere bruker.

 

Selv har jeg hatt en billig telefon fra Clas Ohlson (ToCom eller noe til 349,- :thumbdown: ) den første uka, men med den opplevde jeg så mye susing at den ble returnert i går. Den nye (PANASONIC KXTCD500) har jeg ikke fått testet skikkelig ennå, da jeg fikk den i går, men det lille jeg har forsøkt virket myyye bedre. Kommer tilbake med mer når jeg har fått testet skikkelig.

 

Har nå testet den mere og kan bare si :thumbs: Dette var noe annet ja!! Meget bra lyd, merker knapt forkjell fra ISDN som jeg hadde tidligere.

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar

jeg har flere kompiser som har IP telefon, og har tenkt litt på det selv (fint med privat hus telefon (en til meg en til kona og en til sønn.. samt det med å ta med tlf. på jobben... heftig).. men

med ADSL så virker det som systemet er for ustabilt? ihvertfall klager 2 av mine 4 kamerater som har detta (alle har adsl).

samt at dersom man hypotetisk skulle drive litt med p2p hender det ofte at modemet kneler etter noen dager med aktiv peerguardian.. har jeg hørt...

 

Jeg ender mao opp med et system som jeg ikke stoler på (og de har jeg nok av), tlf er på en måte et sikkert system.. Det fungerer alltid. extremt stablit. imotsetning til mitt nettverk/nettilkobling

 

... også er det fint og ha tlf selv om strømmen har gått og mobilen er nede.

Så jeg betaler mine små regninger til telenor og er fornøyd jeg... :cool:

 

penger og fritid er det eneste jeg har nok av :green:

Lenke til kommentar

spn2000: Hva slags ADSL har de? Jeg tror 128k opp er litt lite i hvertfall.

 

Og la Kazza stå å gå er helt umulig mtp å bruke linja til live-chat-prat osv.

Har prøvd mange prate prog, som Ventrilo, Gamevoice ol. Ingen av disse fungerer tilfredstillende hvis du bruker linja til p2p i tillegg. da blir det en forferdelig forsinkelse eller hakker noe infernalsk, eller en flott kombinasjon av de 2.

 

Så sett heller på p2p om natta så slipper man problemene med dårlig tlf forbinndelse når du bruker telefonen.

 

Njaal

Lenke til kommentar

"Så sett heller på p2p om natta så slipper man problemene med dårlig tlf forbinndelse når du bruker telefonen"

 

 

-nei, tror ikke det

Dersom jeg skal ha et nytt telefon system må det fungere hele tiden, og eselet mitt jobber 24/7. Det er ikke eselet som kødder men forsvaret (peerguardian)

 

 

-og nei dem har 1024*256 alle sammen

Lenke til kommentar
"Så sett heller på p2p om natta så slipper man problemene med dårlig tlf forbinndelse når du bruker telefonen"

 

 

-nei, tror ikke det

Dersom jeg skal ha et nytt telefon system må det fungere hele tiden, og eselet mitt jobber 24/7. Det er ikke eselet som kødder men forsvaret (peerguardian)

 

 

-og nei dem har 1024*256 alle sammen

hmm, ja da skjønner jeg godt at det ikke fungerer så fint for deg. Skaff deg telenor igjen da.

 

 

Njaal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...