Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telio - nå er det på plass


Anbefalte innlegg

:thumbs: Wow.. Har nå prøvd ip-telefoni, med adapter og trådløs dect-telefon i noen timer nå.

 

Samtalkvaliteten er upåklagelig.

 

Takk telio :love: , digg å bli kvitt telenor!!!!

 

Kjører telio over NGT Delta 2200, og har prøvd massiv opp- og nedlastning mens telefonpraten går. Kvaliteten er like god hele tiden.

 

NGT og Telio er nok de beste investeringene jeg har gjort så langt. Stå på!!

 

-bytes

 

som omsider har forlatt $elenor for godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Wow, raskt svar :)

 

Jeg skal bestille fra de, men jeg skal straks flytte, så jeg venter til etter det. Og da bytter jeg ADSL-leverandør også, selvom jeg har Bluecom og er meget fornøyd med de.

 

Det er et pes å flytte, men man får ryddet opp i skap og i gamle kontrakter av ymse slag :)

 

--

Off topic : God helg!

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt dette en liten stund og jeg har ikke noe annet og si at dette ganske bra investering.

 

Eneste minuset jeg har med adapteret er at det er en liten minisus når man snakker i tlf.

Sjekket også motparten som mottok tlf. fra telio og der var det samme kvalitet som vanlig tlf linje :)

 

Så jeg tror at Telio når lang :thumbup:

Lenke til kommentar
Wow, raskt svar :)

 

Jeg skal bestille fra de, men jeg skal straks flytte, så jeg venter til etter det. Og da bytter jeg ADSL-leverandør også, selvom jeg har Bluecom og er meget fornøyd med de.

 

Det er et pes å flytte, men man får ryddet opp i skap og i gamle kontrakter av ymse slag :)

 

--

Off topic : God helg!

Hvorfor vente? Det spiller jo ikke noen rolle hvor du bor, du kan ta hele stasen med til hvem/hvor som helst å ringe med den, så lenge de har en bredbåndslinje i huset.

Lenke til kommentar

Jeg har også fått adapter tilsendt fra Telio nå, men kan ikke si at jeg er fornøyd. Er jeg heldig så er det noe rart med adapteret. Jeg hører suselyd stadig vekk. Men det hører man ikke når man ringer inn. Prøvde flere telefoner, så det er nok adapteret.

 

Men når jeg er på andre enden så er kvaliteten super! :) Greit at de som foreløpig ringer til meg har en grei opplevelse.

 

Skal nå lage ny diskusjon da noe rart nå har skjedd med telefoniforbindelsen hos Telio i kveld. Finn den om dere er interessert.

Lenke til kommentar

er det noen som har testet med ngt Charlie? og vil det gå bra å fortsatt kjøre en server(ikke så veldig mye trafikk her men blir jo fort litt står på døgnet rundt) og emule(tror den trekker ganske mye, står på døgnet rundt)... vurderer veldig sterkt å anskaffe telio, men må jeg kanskje bestille raskere linje?

Endret av magikern
Lenke til kommentar
er det noen som har testet med ngt Charlie? og vil det gå bra å fortsatt kjøre en server(ikke så veldig mye trafikk her men blir jo fort litt står på døgnet rundt) og emule(tror den trekker ganske mye, står på døgnet rundt)... vurderer veldig sterkt å anskaffe telio, men må jeg kanskje bestille raskere linje?

Jeg hadde i så fall brukt et program som begrenser utgående trafikk, var jeg deg.

Lenke til kommentar
Jeg har også Telio og jeg har også en suselyd i adapteren. Jeg har snakket med Telio og de skal se på saken. Bare for at du ikke skal være alene, Joebush! :)

 

Det er forsåvidt flere som har rapportert suselyden, se på Telio sitt forum.

Har de forum? hehe takk for det. Rart de jeg snakket i telefon med mener det er så vanvittig uvanlig da.

 

EDIT: Hvor er det forumet du snakket om?

 

EDIT2: Glem det. Fy søren, det var godt gjemt.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Jeg har også Telio og jeg har også en suselyd i adapteren. Jeg har snakket med Telio og de skal se på saken. Bare for at du ikke skal være alene, Joebush! :)

 

Det er forsåvidt flere som har rapportert suselyden, se på Telio sitt forum.

Link til telio sitt forum?

 

:roll:

 

Jeg finner det ikke jeg, og jeg venter i spenning på IP telefon.

 

Njaal

 

Edit:

http://www.telio.no/cgi-bin/forum/discus.cgi

Endret av Njaal[NOR]
Lenke til kommentar
Eh, analog Dect-telefon, sier du? Noe som ikke stemmer her, eller?

Beklager at jeg var upresis.

 

Det er ikke en analog telefon nei.. poenget mitt var at tidligere hadde jeg isdn-trådløs telefon.

 

Jeg kjøpte ny dect telefon for å kunne bruke telio. Denne dect telefonen er ikke isdn telefon.

 

Så igjen.. beklager min upresise formulering.

 

-bytes

Lenke til kommentar
hmm vel.. sånne poster har jeg sett før.. skulle ikke forundre meg om det var en telio ansatt som starta den.. Litt for mye gladmeldinger.. samt telenor suger osv.. minner om kvalito.. så jeg tror jeg melder pass her ja

Det var en meget krass og uriktig påstand!

 

Jeg jobber ikke med telefoni, og kjenner heller ingen som jobber med telefoni.

 

Er kun en vanlig sluttbruker av telefoni tjenester.

 

Makan.. :wow: sette ut slike løse påstander, som er helt ubegrunnet.

 

-bytes

Lenke til kommentar

Det "store" problemet med iptelefoni er vel i grunn at bredbåndslinjer har oftere nedetid enn vanlige telefonlinjer. Dette grunnet at vanlig telefoni prioriteres (foreløpig) høyere enn bb utstyret. Resultatet er at dersom bb faller ut har du heller ikke telefon. Bra dette kommer igang i alle fall. Tar sikkert litt tid før det er "allment" akseptert, og får høyere pri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...