Gå til innhold

Må man bruke penn på trykkfølsom skjerm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På min P800 trenger jeg pennen til å skrive på skjemen med skriftigjennkjennings programmet. Ellers bruker jeg fingrene til play/stop/next i mp3 spilleren. Og hvis jeg skal lese en sms osv. Mange av valg knappene er rett og slett så små og tettsittende på displayet at jeg risikerer og trykke flere om gangen med fingrene. Thats it! Ellers ville fingrene vært mer skånsomme mot skjermen enn penn'en!

Lenke til kommentar

Takker for input. :thumbup:

 

Tenkte litt sånn på 7700 hvis man for eksempel skulle bruke telefonen som en... telefon :omg: og bare skulle taste inn et telefon nummer, eller hvis man skal kaste sammen en kjapp sms, så er det litt kipt å måtte fram med pennen. Greit nok til de andre funksjonene, men hadde vært greit å kunne brukt den som en telefon også. :p

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Redd Allyse!

dette er veldig off topic, men tenkte flere har interesse av svaret så jeg tar det ikke på PM.

 

På linken din i signatur står det ingenting om hva man redder Allyse fra, det hadde kanskje vært en god ide.

 

Hvis dette er moderatoren allyse tror jeg ikke så mange her på amobil forumet er så interessert i å redde ham fra noe. Alt jeg husker han som er en som ofte er innpå og stenger tråder unødvendig, og en natt hadde han jo et fint "raid" her på amobilforumet som sikkert flere husker.

 

Beklager offtopic.

Lenke til kommentar

På min P900 så er flere av programmene laget slik at du kan bruke fingeren, du kan f.eks velge at 1234567890 tastene skal være store når du skal ringe, pluss mp3 spilleren og ikke minst spillene!!! Bruker negl, pennen, fingerene og annet jeg måtte ha for hånden... Selv har jeg beskyttelses plast over skjermen, kjøpt fra boxwave.com meget bra! Med frakt og alt fra USA kun 110kr! Bestiller du det samme i Norge er det gjerne 150kr for plasten og 120kr i postoppkrav...

Lenke til kommentar

Touchscreen er noe dritt. Alle skal ha det til at hvis en dings har touchscreen er det mye bedre. Det er tøv. Touchscreen er bra til noen ting, men er stort sett bare irriterende. Du er ikke nødt å bruke penn, men å bruke en finger er svært unøyaktig, og du bruker gjerne et par sekunder før trykket blir registrert på riktig plass. I tillegg kommer det som nevnt stygge fett merker på skjermen.

 

Er utrolig mye mer effektivt å bruke hard-keys. En kombinasjon av begge ville jo vært knall, men de kombinasjonene vi har sett hittil har vært basert på touch-enhet med litt støtte for hard-keys. Ikke skikkelig hard-keys opplegg, som også har fått støtte for touch.

 

PS, hvis du sitter i ro med penn er selvsagt touch effektivt. Beveger du deg, eller bare enkelt står oppreist er det straks mye vanskeligere å bruke pennen. HVis du i tillegg da skal bruke fingen blir det veldig vanskelig.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...