Gå til innhold

Er AMD 64 3200+ Stabilt?


Anbefalte innlegg

Vi må ikke glemme at det kan være "PSU" som kan være problemet med A64 systemene.

Tvilsomt at det er problemet hos meg. Samme problem med Antec TruePower 380W, Enermax 420W og Enermax 460W.

 

Har prøvd maskina med bare en HDD og 512MB minne, ingen kort andre enn ett gammelt GF4MX, og samme problem. _tviler_ på at alle mine PSUer plutselig har blitt ustabile og leverer for lite strøm.

 

Anbefaler forøvrig den linken jeg postet over. Det er skremmende mange kjente feil som har sluttkonklusjonen "may lead to an unstable system"...

 

-KJ

Når jeg mener det med "PSU", så mener jeg det med at PSU ikke klarer å levere nok strøm til riktig tid med et A64 system. har også lest dette for en stund tilbake og mulig at dette stemmer! Det må simpelhet en ny PSU designe for å tilfredstille et A64 system.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan ikke legge en konklusjon på 2 hendelser. Hvis disse prosessorene ble bestillt fra samme sted på nogenlunde samme tidspunkt kommer de også mest sannsynlig fra samme wafer, ergo det kan ha vært en dårlig batch, Den passerte kvalitets testene fordi de ikke kjøres over tid, og kommer ut på markedet.

Min kommer fra HWB.no og kom i hus i starten av mars.

 

-KJ

 

EDIT: Boxed 3200+

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Vi må ikke glemme at det kan være "PSU" som kan være problemet med A64 systemene.

Tvilsomt at det er problemet hos meg. Samme problem med Antec TruePower 380W, Enermax 420W og Enermax 460W.

 

Har prøvd maskina med bare en HDD og 512MB minne, ingen kort andre enn ett gammelt GF4MX, og samme problem. _tviler_ på at alle mine PSUer plutselig har blitt ustabile og leverer for lite strøm.

 

Anbefaler forøvrig den linken jeg postet over. Det er skremmende mange kjente feil som har sluttkonklusjonen "may lead to an unstable system"...

 

-KJ

Når jeg mener det med "PSU", så mener jeg det med at PSU ikke klarer å levere nok strøm til riktig tid med et A64 system. har også lest dette for en stund tilbake og mulig at dette stemmer! Det må simpelhet en ny PSU designe for å tilfredstille et A64 system.

Kan jo være en mulighet, men hvorfor hender det ingenting med min 3400 der jeg bruker samme psu som på 3200

Lenke til kommentar

enig med den Snekker`n..'

du har jo vært mer eller mindre prøveklut for medlem"ene på hovedkort

og cpu"er når vi snakker om amd 64 system.du skulle jo ha erfaring..

 

har man amd 64 og alt fungere bra er det jo ok,men blir frustrert

når man har lagt ut 3-5000 og får ustabilt sys.

Lenke til kommentar
Her er alle data som står på min 3400 : ADA 3400 AEP 5 AP

CAAOC 0351RPMW

9833544L 30133

 

Den andre (har to stk)

ADA 3400 AEP 5 AP

CAAOC 0349 RPMW

9778134L 30257

Giider du å laste ned CPUID fra denne siden, og kjøre den? Se under CPU ID(1), rett ut for EAX står det processor, og under value står det en streng. (Hos meg 0xF48).

 

Det er denne som definerer revisjon.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Her er alle data som står på min 3400 : ADA 3400 AEP 5 AP

                                                              CAAOC 0351RPMW

                                                              9833544L 30133

 

Den andre (har to stk)

ADA 3400 AEP 5 AP

CAAOC 0349 RPMW

9778134L 30257

Giider du å laste ned CPUID fra denne siden, og kjøre den? Se under CPU ID(1), rett ut for EAX står det processor, og under value står det en streng. (Hos meg 0xF48).

 

Det er denne som definerer revisjon.

 

-KJ

Står det samme på min.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hva psu angår, kan det ha noe med reboots på min SN85G4. Jeg har aldri fått BSOD med systemet mitt og sliter kun med stabilitet i ett program, og det er jeg rimelig sikker på er programmets feil.

 

Falcon_: Jeg ser på de fleste postene dine som ytterst usaklige og hva du driver med er ingenting annet en ren propaganda mot AMD.

 

Jeg dro frem et gammelt pc-blad her om dagen, det var fra mellom 01 og 02. Her stod det om AMD's 64-bits prosessorer som snart var klare for markedet. Jeg mener ustabiliteten med AMD 64 systemer må ha noe med minne/hovedkort/prosessor kombinasjon og ikke prosessoren alene. For om det kommer et skikkelig chipset til AMD 64, blir dere nødt til å spise ordene deres.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt tidligere må vfi ikke legge alt for stor vekt på dette da det gjelder kun 2 cpuer foreløbig , men la det heller ikke bli en amd/Intelkrangel .

Det som er det mystiske er iallefall at min 3400 er stabil i alle 3 maskinene menst de 2 andre som er 3200 er ustabile i de samme 3 maskinene .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...