Gå til innhold

Er AMD 64 3200+ Stabilt?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å oppgradere pc'en min, og har tenkt på det Amd 64 3200+, men jeg lurer på om det er noe å satse på? Mlit feil, kjører det stabil, blir det for varmt? ER ikke så helt flink med dette Pc'greiene, så jeg vil ha et system som kjører bra, og som jeg slipper stadig å være redd for..

 

erller er det noe annet dere anbefaler?

 

takker for hjelp..! :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du ha noe "bombesikkert" som førstegangsbygger bør du gå for en P4 2.8C, et i865PE hovedkort (alle funker, bare finn noe med utstyr og pris som passer) og noe PC3200 minne (alle funker). God ytelse, ganske billig og ikke kresent på noe som helst ;)

Hvordan er denne Interl mere stabilt enn en barton 2500+ på et nforce2 kort?

Lenke til kommentar
Skal du ha noe "bombesikkert" som førstegangsbygger bør du gå for en P4 2.8C, et i865PE hovedkort (alle funker, bare finn noe med utstyr og pris som passer) og noe PC3200 minne (alle funker). God ytelse, ganske billig og ikke kresent på noe som helst ;)

Enig her ja , men vil bare si at A64 er stabil som fjell problemet er hovedkortene , da via nok en gang har laget dårlige/ustabile kort til amd . Men går du for en A64 sammen med et nForce 3 hovedkort er du sikret en stabil løsning .

Lenke til kommentar
Skal du ha noe "bombesikkert" som førstegangsbygger bør du gå for en P4 2.8C, et i865PE hovedkort (alle funker, bare finn noe med utstyr og pris som passer) og noe PC3200 minne (alle funker). God ytelse, ganske billig og ikke kresent på noe som helst ;)

Hvordan er denne Interl mere stabilt enn en barton 2500+ på et nforce2 kort?

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det , men det er fakta , P4 er mer stabil enn den nevnte amdèn , iallefall har jeg opplevd det slik på mine P4 kontra min xp 2500 med nForce 2 .

Nå vil jeg bare skyte inn at sistnevnte system ikke går under kategorien ustabilt , langt der ifra men P4 systemet er mer stabilt.

Lenke til kommentar

Har barton 2500+ klokket til 3200+ på et asus nForce2 Ultra kort. Sammen med 2xCorsair XMS3200 ram brikker.... aldri bygd en pc selv før men om det går ann å ha det lettere/mere brukervennlig enn dette veit jeg ikke. Alt gikk som kniv i smør.

 

OG, det er stabilt som et fjell.

Lenke til kommentar
Skal du ha noe "bombesikkert" som førstegangsbygger bør du gå for en P4 2.8C, et i865PE hovedkort (alle funker, bare finn noe med utstyr og pris som passer) og noe PC3200 minne (alle funker). God ytelse, ganske billig og ikke kresent på noe som helst ;)

Hvordan er denne Interl mere stabilt enn en barton 2500+ på et nforce2 kort?

Normalt sett vil jeg ikke tro du får problemer med noen av delene. Begge CPU'ene er gode men hovedkortene/chipsettene for XP/A64 er ikke så gode som de for P4. Dessuten har P4 en varmespreder (=du kan ikke knuse CPU når du monterer kjøler) som kan være greit for en førstegangsbygger.

 

Intel løsningen er også vesentlig raskere (2.8C er omtrent like rask som en XP3200+).

 

Argumentet for XP-løsningen er naturligvis prisen (dersom du velger en XP2500+).

Lenke til kommentar
ehm, i testen deres sier dere at 3200 fortjener TPI ratingen sin, dvs tilsvarer ca P4 3,2 Ghz, hva gikk jeg glipp av?

Vel hvis du hadde lest hele testen så står det at den yter bedre enn en 3,06Ghz (533FBS) og

Sammenlignet med 800 FSB-prosessorene gir derimot ikke denne ratingen et bilde av hvordan forholdet virkelig er.

 

Siden det var ment en 2,8Ghz 800FSB CPU så yter den mer enn en AMD2800+

Lenke til kommentar
ehm, i testen deres sier dere at 3200 fortjener TPI ratingen sin, dvs tilsvarer ca P4 3,2 Ghz, hva gikk jeg glipp av?

A64 3200+ tilsvarer greit en P4 3.2C GHz men XP3200+ tilsvarer bare en P4 2.8C GHz.

 

En P4 2.8C koster 1349,- og en XP3200+ koster 1852,- (begge uten vifte)

En P4 3.2C (med vifte) koster 2472,- og en A64 3200+ koster 2350,- (uten vifte) og 2573,- (med vifte).

Lenke til kommentar

Jeg har et MSI K8T NEO FIS2R hovedkort og en amd 64 3200+.

Jeg har twinmos pc3200 512mb m/winbond ram som lagde STORE problemer i starten før jeg fant ut at og underklokke rammen til 333mhz fiksa alt....

Nå er pc'en fjellstabil......

:D

 

 

men likevell litt surt og ha ram som ikke klarer og kjøre på hastigheten den skal.... :cry:

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Skal du ha noe "bombesikkert" som førstegangsbygger bør du gå for en P4 2.8C, et i865PE hovedkort (alle funker, bare finn noe med utstyr og pris som passer) og noe PC3200 minne (alle funker). God ytelse, ganske billig og ikke kresent på noe som helst ;)

Hvordan er denne Interl mere stabilt enn en barton 2500+ på et nforce2 kort?

Normalt sett vil jeg ikke tro du får problemer med noen av delene. Begge CPU'ene er gode men hovedkortene/chipsettene for XP/A64 er ikke så gode som de for P4. Dessuten har P4 en varmespreder (=du kan ikke knuse CPU når du monterer kjøler) som kan være greit for en førstegangsbygger.

 

Intel løsningen er også vesentlig raskere (2.8C er omtrent like rask som en XP3200+).

 

Argumentet for XP-løsningen er naturligvis prisen (dersom du velger en XP2500+).

A64 har da også varmespreder. Mitt Athlon 64 system (med via) chipsett har aldri gått i bluescreen og har aldr hengt seg eller reboota annet enn ved mye overklokking av cpu eller skjermkort. Via er helt stabilt, man må bare bruke riktig ram. Velger man fra Corsair, så er man sikret den stabiliteten.

 

Tviler på at du vil merke store forskjellen i stabiliteten om du velger en XP heller. Vil påstå at alle systemer som leverer i dag er stort sett gjennomstabile.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...