Gå til innhold

Hjelp med VGA driver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg kan installere skjermkortet mitt så må jeg vist installere en VGA driver.

Hvor finner jeg den driveren? Har det noe å si hvilken driver jeg installerer, må den passe til Hovedkortet, må den passe til skjermkortet?

Håper på hjelp snarest :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er drivaren til skjermkortet. Først monterer du kortet, går inn i kontrollpanel -> legg til/fjern programmer og avinstallerer dei gamle drivarane. Når du har gjort det kan du installere drivaren enten fra ein CD du fikk med kortet, eller fra www.nvidia.com eller www.ati.com, alt etter ka skjermkort du har.

Skrevet

Ja, har gjort det, men når det blir installert så kommer det hele tiden opp en feil melding. der står det at jeg må installere standard VGA driver først

Skrevet

VGA = skjermkortet.. altså om du ikke får lagt inn skjermkortdrivern fordi du må legge inn vga drivern først (som er skjermkortdrivern) så er det jo no galt her ?! ;)

Skrevet

Hva slags skjermkort er det du putter inn?

Standard VGA driver fungerer jo, siden det er den som brukes når du ser feilmeldingen om at kortet ikke finnes.

Skrevet

Det du må gjøre er følgende:

1. "Fjerne"/avinstallere skjermkortet fra Windows

2. uten å restarte går du til "Add/Remove Hardware" ("Legg til maskinvare")

3. Deretter tar du det valget under der hvor det står om windows vil søke selv (Husker ikke dette i huet, har ikke tilgang til dette her)

4. Deretter velger du "Skjermkort" ("Graphics Adapter")

5. så sjekker du av for "Display all devices" eller noe lignende (Den er under til venstre for de hvite boksene)

6. deretter går du øverst til lista (Hvis den ikke allerede er øverst) og finner "Standard VGA-Adapeter", installer denne.

7. Restart

8 Installer de nye driverne.

Dette funka for meg når jeg fikk samme feilmelding.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har et Hightech Excalibur Radeon 9200 256 mb.

Jeg får nykk kort neste uke (Saphire Radeon 9600XT 256mb) håper jeg ikke får samme problem da,

Skrevet

Før du tar ut det gamle og setter inn det nye kan det være lurt å avinstallere alt av skjermdrivere. Da øker du sjansen for at det ikke blir liggende igjen noe gammelt som lager krøll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...