Gå til innhold

Hørte noe klassisk musikk jeg ikke vet hva er!


tundra

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år vært på jakt etter et klassisk musikkstykke som jeg ikke vet navnet på, hvordan i all verden skal jeg da finne det? Jeg vet bare at musikkstykket har vært brukt i en gammel tv-serie, men jeg vet ikke navnet på serien heller. Den er veldig spesiell, derfor må jeg bare ha den musikken. Noen som kan hjelpe meg med dette? Kanskje noen vet om en internettside der man kan høre hele eller deler av klassiske musikkstykker? Jeg tror musikken er laget av en kjent komponist men vet ikke hvem... Et ganske vanskelig problem, men håper noen kanskje kan hjelpe meg. forslag mottas med stor takk, uansett gode eller dårlige.

 

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde denne musikken på en kassett som inneholdt musikk fra forskjellige tv-serier, og filmer. Kanskje noen vet om en internettside der man kan bla gjennom gamle kassetter, altså se bilde av kassettene? For da ville jeg nok kjent igjen denne kassetten.. Uff, for et problem........... :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det hadde ikke vært noe problem hvis jeg hadde hatt kassetten, eller om jeg hadde visst noe om den tvserien. Men er det ikke noen som vet om et bra nettsted der man kan se bilder av gamle kassetter, eller værtfall liste over hva som er gitt ut av slik musikk. Kanskje jeg husker det da... Eller kanskje en liste over hvilken klassisk musikk som er brukt til slik, eller lignende.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Du har en umulig oppgave foran deg, evt, du kan ha flaks...

Må nok vite mere enn dette, klassisk musikk er brukt i tusenvis av tv-serier.

Komponister er det også flust av, noen av de mest kjente:

 

Haydn

Vivaldi

Back

Strauss

Mozart

Beethoven

Purcell

Grieg

Wagner

Sibelius

 

* det var de eg kom på i farten

 

Skal du bla gjennom alle klassiske utgivelser bør du ikkje ha noen andre planer

de neste 10 årene, ufattelig mange utgivelser... :yes:

 

Har du noen peiling hvilken epoke det er i klassisk musikk?

Wiener-klassisme, barokk etc... det vil gjøre det veldig mye lettere.

Evt. beskriv musikken

Lenke til kommentar

det eneste jeg vet er at det var kjenningsmelodien til en tv-serie som har gått på tv værtfall før 1990(vet ikke om det har gått på norsk tv).

 

Det er en trist melodi. Jeg tror det blir brukt et annet instrument som soloinstrument i tv-serien enn i det originale stykket. Kan høres ut som en type fløyte kanskje, er litt usikker. Melodien er veldig spesiell.

 

Jeg mener å ha vært borti navnet på komponisten, kan ikke huske det men tror det er en veldig kjent komponist. Det kan være Mozart, Beethoven, Strauss, Handel, Bach, Vivaldi eller noe i den dur :whistle: Altså enellerannen som er godt kjent.

 

Melodien er som sagt trist, og sjelvende liksom. Kanskje noen helt tilfeldig kan huske å ha hørt den.......

 

Jeg hadde den altså på en kassett, og ville kjent kassetten igjen på et bilde.

Lenke til kommentar

Kan det være Air av Bach?

Last ned smakebit herfra http://www.violintips.com/sounds/Air.mp3

 

Spilles ofte på fløyte (dårlig fiolinopptak i mp3'en :( ), er trist og ofte brukt på TV.

 

Ellers er det en annen klassisk, trist fløytemelodi som også er blitt brukt på TV, men jeg kommer ikke på navn eller komponist. Duh. Gjett hva jeg kommer til å lure på hele helgen.

 

Hvis du har guts nok, så kan du gå i en plateforretning som selger mye klassisk musikk, og prøve å nynne og forklare der. Du er sikkert ikke den første... ;)

 

Kirikiri

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...