Gå til innhold

amd 64 3400+, ati r423 og n-force3 250


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tenker du på r420 ?

r423 er såvidt jeg har forstått det pci-x-utgaven.

PCI-x, og PCI - express er to vidt forskjellige ting ;)

 

Hvis du skal ha R 423 (PCI - express), må du nok ty til Intel, før SIS kommer med sitt brikkesett til AMD 64, som skal støtte PCI-express. (nForce 250 gjør det altså ikke ;))

 

Jeg ville sagt: CPU: ca. 4000 kr + skjermkort ca. 5000 kr + HK ca. 1500 kr = 10500 kr.

 

mao: Det koster å være kar!

Lenke til kommentar

CPU: 2,2GHz 1M L2 på s939 vil hete 3500+. Den vil nok ligge litt over s754-versjonen i pris.

 

Skjermkort: R423 vil nok ligge litt ekstra høyt i pris i begynnelsen siden det har PCIE som er helt nytt. Toppmodellen med AGP (R420) vil nok bli priset omtrent som R9800XT når det kom ut.

 

HK: Omtrent som NF3 150 (1000-2000) (og andre hovedkort), litt høyere i begynnelsen.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar
CPU: 2,2GHz 1M L2 på s939 vil hete 3500+. Den vil nok ligge litt over s754-versjonen i pris.

 

Skjermkort: R423 vil nok ligge litt ekstra høyt i pris i begynnelsen siden det har PCIE som er helt nytt. Toppmodellen med AGP (R420) vil nok bli priset omtrent som R9800XT når det kom ut.

 

HK: Omtrent som NF3 150 (1000-2000) (og andre hovedkort), litt høyere i begynnelsen.

Og det vil si ? At 3500+ vil koste hvor mye ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

A64 for S754 gir til nå et preg av hastverk for meg, og vi er i en fase hvor 1G chipset kun har vært i butikkene i ca. 6 mnd og hvor 2G begynner å komme.

 

I tillegg oppå dette kommer det nye sockets som et ledd i produktuviklingen, og nye standarder. Så alt er i en veldig utviklende fase akkurat nå.

 

Jeg vil tro at valgene blir enklere å ta i slutten av 2K eller i løpet av 3K.

 

Tror ikke dette er en "du kan vente deg i hjel" greie, men heller at det er et større generasjonsskifte i utvikling.

 

Som sagt, jeg synes S754 og 1G chipsettene for S754 bærer noe preg av hastverk og det å få noe først lansert og fort ut i butikkene(noe som også er viktig), men det vil jeg sikkert få noe kritikk for.

 

De modne produktene tror jeg har etablert seg godt først i løpet av sommeren/høsten.

 

Tenker da ikke på AMD64 generellt, heller ikke Opteron med S940 da jeg synes denne delen av det virker mer kvalitetsmessig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...