Gå til innhold

Gaming tastatur?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For min del synes jeg ikke noen av logitech-tastaturene er noen behagelige tastaturer å spille/skrive med. Håndleddstøtta er jo av hardplast! Velg heller Microsoft Wireless Optical Desktop Elite som har håndleddstøtte i mykt immitert lær. Jeg synes det tastaturet er det ultimate tastaturet. Musa som følger med er også sinnsykt god å bruke. Og det beste av alt er at batteriet holder i ca et halvt år. Jeg har hatt både tastaturet og lær-utgaven av musa (som er enda deiligere å bruke enn den som fulgte med) nå siden midten av november og det har kun gått ned ca 10% på batteriet på begge.

Under 500,- sa han.

Ok, sorry! Så ikke det

Lenke til kommentar
Jeg syns compaq tastaturet mitt, som er fult av chips,smuler og brus gjør en eminent jobb...

Compaq (eh.. nå HP) er deilige tastaturer. :thumbup: Logitech er ikke noe å samle på, siden de er store, klumpete og av til synelatende "billig plast". :thumbdown:

 

;-S

psj, tull og fanteri. Selv har jeg en vanvittig kvalitetsfølelse i mitt tastatur fra logitech.

Lenke til kommentar
Jeg syns compaq tastaturet mitt, som er fult av chips,smuler og brus gjør en eminent jobb...

Compaq (eh.. nå HP) er deilige tastaturer. :thumbup: Logitech er ikke noe å samle på, siden de er store, klumpete og av til synelatende "billig plast". :thumbdown:

 

;-S

psj, tull og fanteri. Selv har jeg en vanvittig kvalitetsfølelse i mitt tastatur fra logitech.

Samme her.

Billig plast er plast som går i stykker lett, etter min mening.

Lenke til kommentar
Min anbefaling er:

- Keytronic KT2001 ergoforce tastatur USB kr 299,-

- Biltema håndleddstøtte kr 54,90,- (fyllt med gel). Art.nr. 23-662

 

Keytronic tastaturet er det beste jeg noengang har brukt. I kombinasjon med den myke håndleddstøtten blir både skriving og spilling en fryd.  :thumbs:

Vi har akkurat det samme tastaturet på skolen, og jeg synes ikke akkurat at det er spesiellt bra tastatur. Det er alt for høyt! Men det er vel en smaksak hvilket tastatur man foretrekker. Og jeg synes PrOtoZ skal dra rundt i butikker å prøve forskjellige tastaturer så kan du gjøre opp din egen mening om hvilket tastatur du foretrekker! ;)

Lenke til kommentar
btw, her er mitt [url="http://home.online.no/~hungva/images/keymod2.jpg"]Logitech Deluxe Access[/url] som jeg kjøpte i 2002. Det er helt supert ;)
Har 3 ekstraknapper (som jeg aldri bruker) og jeg fikk med en god håndleddstøtte også. Dessverre finner jeg den ikke på komplett.no eller psdata.no (finner bare nye modeller), kanskje noen andre nettbutikker har den.

Bruker også gamle Keytronic-tastatur som jeg mener er meget bra, som vi alle vet har ikke Keytronic forandret spesielt mye på sine tastatur de siste 10-15 årene.
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd både Internet Navigator SE (trådløs versjon) og Microsoft Multimedia keyboard. I min mening er tastaturet fra Microsoft det beste, og jeg er ikke den eneste i huset som synes det. I tilegg er Microsoft-tastaturet overlegent billigere, og gir en mye bedre kvalitetsfølelse enn det fra Logitech.

 

PS: Det er mye lurere å kjøpe den som bundle med Wheel Mouse Optical for 282 kr (MultiMedia & Optical Val. Pack) , enn standalone for 300 kr ;)

Lenke til kommentar
Det har forresten ingen ting med USB eller PS/2 å gjøre hvor mange taster en kan holde inne samtidig.

SIkker på dette, det med mange taster var jo nesten alltid ett problem med gamle tastatur (les ps/2), og jeg har aldri opplevd det på nye (les usb), men nå har jeg ikke prøvd nevnte tastatur i usb, og i tillegg kan det jo være andre årsker som spiller inn...

 

AtW

Lenke til kommentar
De beste tastaturene er de som er på laptoper. Kan du få tak et tastatur som har samme "lave" knapper som det, hadde jeg uten tvil gått for det. Man slipper lissom å trykke så langt for at det skal registrert (ja...jeg er ekstremt lat ;))

Logitech diNuvo... :)

Lenke til kommentar

Har selv to Logitech Internet navigator tangentfjøler. Både trådløst (MX700-sett) og et "løst" tastaur med usb. Liker den lave profilen en får når en ikke bruker "støttebeina" i bakkant til spilling. Utforming og respons til tastene er lik på begge.

 

En sammenligning mellom flere kan en jo se her

 

Var i flere prisklasser der.

 

Håper du finner noe egnet til ditt bruk til slutt.

 

Mvh

jarnt

 

edit: skrivepynt

Endret av jarnt
Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med Microsoft Natural MultiMedia Keyboard ?

Jeg har en del erfaring med "knekte" tastaturer, har brukt det i fire-fem år nå.

Begynte med et Logitech sett (som i mine øyne var hakket bedre enn Microsoft sine, kan ikke forklare hvorfor det føles bare bedre). Det tar litt tid å bli vandt til, men når du har fått dreisen på det føles det bedre og mer naturlig å skrive på det. En annen ting er jo at du stort sett får pcen din i fred på lan for ingen fikser tastaturet ditt :D

Jeg har selv

https://prisguiden.no/produkt/1717

Trådløst og knekt sett i svart finish, en del ekstraknapper men ikke noe dominerende, bruker bare de som hører til media player da...

Musa kan du kaste i søppla hvis du gjør annet enn å surfe og bruke kontor progs.

Den henger alt for mye etter for spilling! ihvertfall fps spill.

Totalt sett er jeg veldig fornøyd, det var på grunn av tastaturet jeg kjøpte settet.

 

PS: Hvorfor er folk så imot trådløse TASTATURER? er klar over at trådløse mus har en stygg tendens til å bli hengende etter, men jeg har aldri lagt merke til dette på tastaturet, noen som kan forklare?

 

 

EDIT: Tastaturet har dog en stygg "F-lock" som må trykkes på før man kan bruke F tastene (f1,f2 osv) men dette kan unngås ved å legge inn drivere og stæsj

Endret av Azper
Lenke til kommentar
De beste tastaturene er de som er på laptoper. Kan du få tak et tastatur som har samme "lave" knapper som det, hadde jeg uten tvil gått for det. Man slipper lissom å trykke så langt for at det skal registrert (ja...jeg er ekstremt lat ;))

Jeg liker ikke laptop-tastatur i det hele tatt! Er alt for trange, og enkelte viktige taster (> og < -tasten) flyttes ofte helt feil. Dessuten liker jeg å kunne bruke numpad'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...